Bericht#9 » 31 aug 2017, 20:10
Ja, tomosje, je hebt helemaal gelijk.
Maar wat de MP3 betreft, met aan passen bedoel ik de palellelogrammen.
In Italié doen ze niet vet nippels op Kantel systeem.
En daar zit de fout, ik heb er vier geplaatst, en zo nu en dan spuit ik daar speciale vet in.
De nieuwe lagers die ik er in heb hoef ik niet meer te vervangen, zo ook in het stuur kolom, ben je van altijd vanaf.
Want de lagers die de fabriek er inzet komen geloof ik uit China, echte prut dus.
Handige harrie ? de bouten zijn te bestellen bij Maksor uit Zwolle, de dealer maakt ze zelf, en kosten dan ook goed geld.
Je draait de borg bouten er uit, en niet bang zijn, hij / zij valt niet uit elkaar, en draait de nieuwe er in.
Dan om de zoveelste tijd even smeren, smeren moet ook bij gewone motoren cq auto,s.
Vet spuitje kopen, en klaar is kees.
Zo heb ik andere spat schermen met knipper lichten ingebouwd, en achter ook ingebouwd.
Dat waren allemaal vereisten van de RDW, die kwam ook op het achterlijke idee van de voetrem.
Als je die gebruikt, ga je geheid op je plaat.
ik heb hem naar voren geplaatst, ivm schoenmaat 44.
zo heb ik op de wielen ook spat borden gezet, die iets naar voren staan, kun je op de foto zien.
Verder is hij getuned door een bedrijf naar 500cc ie, het was dus een 400cc
Piaggio geeft niets uit handen, gelukkig heb ik een goede garage.
Originele top koffer van Piaggio 400 euro, dan ben je er nog niet, want om achter in te komen heb je een kantel systeem nodig
van Piaggio, maak je niet zo even zelf.
De Duitser heeft er voor gezorgd dat de wielen iets naar elkaar toe staan, uitvinding van de Duitsers, zodoende mag je hem met een B rijden, de tl en de rl zijn precies het zelfde, alleen de RDW moest er weer een voet rem op plaatsen.
De toelatingen zijn van 2013 voor wat betreft met een B rijden veranderd.
Het is een evenwicht voertuig, en miz veiliger als twee wielen.
Getuige van de vele youtube filmpjes, waar de ene na de andere motorchauffeur op de plaat gaat.
Mijn geliefde Piaggio MP3 rijd ik al jaren vanaf er alleen nog maar de 250 verkocht werd.
Geert
1 x