MP3 PIAGGIO

In deze rubriek kun je alles kwijt over motor / MP3 scooters
Gebruikersavatar
Vespa
Berichten: 106

MP3 PIAGGIO

Bericht#1 » 31 aug 2017, 16:17

Hallo beste mensen van stn.
Ben er door omstandigheden lang uit geweest.
Maar gelukkig is dat alles goed afgelopen.
Ben nu alweer 3 jaar met pensioen, en nu weer tijd zat.
Ik ben nu in bezit van een Piaggio MP3 500cc ie sport type (dikke kont) uit 2009.
En ben blij met dit aparte topic, want veel piaggio clubs vindt je niet in Nederland.
Eigenlijk zonde, want wat rijd zo,n machine.
Ik had eerst de 250cc, maar voor mij niet genoeg pit.
Ik hoop dat deze aparte afdeling & topic meer liefhebbers aantrekt, want er is veel misverstand omtrent de Piaggio MP3.
Ik heb deze machine helemaal naar mijn wensen aan gepast.
Vriendelijke groeten van
GEERT
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: MP3 PIAGGIO

Bericht#2 » 31 aug 2017, 16:42

Zelf regelmatig je wiellagers smeren, is een zwak punt. Voor de rest een toppertje.
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: MP3 PIAGGIO

Bericht#3 » 31 aug 2017, 17:20

Waarom maken ze die nou niet in 50 cc uitvoering ....

hij is heel mooi
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: MP3 PIAGGIO

Bericht#4 » 31 aug 2017, 17:56

Why 50cc? The standard car license isn't limited to 50cc.
The MP3 125 RL weighed 219kg and was under-powered with its 15 hp. Discontinued.
Perhaps a 50cc 4-stroke (no 2-stroke because of emissions!) couldn't even reach 45kph.
Laatst gewijzigd door thomas op 31 aug 2017, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: MP3 PIAGGIO

Bericht#5 » 31 aug 2017, 17:59

Gelukkig nog een MP3.
Vele veilige kilometers
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: MP3 PIAGGIO

Bericht#6 » 31 aug 2017, 17:59

thomas schreef:Why 50cc? The standard car license isn't limited to 50cc.


In the netherlands it is. Otherwise everyone would ride on bigger engines. In holland we have 2 types of the newer mp3's. One you can ride with a car license (as long as you've had it prior to x date) and one that is a motorbike.
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: MP3 PIAGGIO

Bericht#7 » 31 aug 2017, 18:22

Elyseo General schreef:Zelf regelmatig je wiellagers smeren, is een zwak punt. Voor de rest een toppertje.


Het zijn niet de wiellagers, maar bij de wat oudere types van ongeveer 2010 en ouder, de balhoofdlagers.
Mij is verteld dat na vervanging deze 1 of 2 keer nastelbaar zijn.
En als je het over smeren hebt, dan heb je het over het hevel-/kantelmechanisme.
Rij inmiddels al een jaar op een MP3 500cc gekocht met 20.000 km en inmiddels bijna 30.000 km en geen centje pijn.

En de besproken wiellagers, daar heb je geen omkijken naar mits je ergens tegen aan knotst en zijn nastelbaar.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: MP3 PIAGGIO

Bericht#8 » 31 aug 2017, 18:33

van harte welkom
geert geert oh ja dat is het er ligt me iets in de herinnering van een geert die ooit een witte new dink had ik dacht dat die ook uit hoogeveen kwam !
en zo ist eric !
en waren die vervangings zets geen betere kwaliteit harder metaal of zo?
en een beetje handige harry kan het zelf ook wel..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Vespa
Berichten: 106

Re: MP3 PIAGGIO

Bericht#9 » 31 aug 2017, 20:10

Ja, tomosje, je hebt helemaal gelijk.
Maar wat de MP3 betreft, met aan passen bedoel ik de palellelogrammen.
In Italié doen ze niet vet nippels op Kantel systeem.
En daar zit de fout, ik heb er vier geplaatst, en zo nu en dan spuit ik daar speciale vet in.
De nieuwe lagers die ik er in heb hoef ik niet meer te vervangen, zo ook in het stuur kolom, ben je van altijd vanaf.
Want de lagers die de fabriek er inzet komen geloof ik uit China, echte prut dus.
Handige harrie ? de bouten zijn te bestellen bij Maksor uit Zwolle, de dealer maakt ze zelf, en kosten dan ook goed geld.
Je draait de borg bouten er uit, en niet bang zijn, hij / zij valt niet uit elkaar, en draait de nieuwe er in.
Dan om de zoveelste tijd even smeren, smeren moet ook bij gewone motoren cq auto,s.
Vet spuitje kopen, en klaar is kees.
Zo heb ik andere spat schermen met knipper lichten ingebouwd, en achter ook ingebouwd.
Dat waren allemaal vereisten van de RDW, die kwam ook op het achterlijke idee van de voetrem.
Als je die gebruikt, ga je geheid op je plaat.
ik heb hem naar voren geplaatst, ivm schoenmaat 44.
zo heb ik op de wielen ook spat borden gezet, die iets naar voren staan, kun je op de foto zien.
Verder is hij getuned door een bedrijf naar 500cc ie, het was dus een 400cc
Piaggio geeft niets uit handen, gelukkig heb ik een goede garage.
Originele top koffer van Piaggio 400 euro, dan ben je er nog niet, want om achter in te komen heb je een kantel systeem nodig
van Piaggio, maak je niet zo even zelf.
De Duitser heeft er voor gezorgd dat de wielen iets naar elkaar toe staan, uitvinding van de Duitsers, zodoende mag je hem met een B rijden, de tl en de rl zijn precies het zelfde, alleen de RDW moest er weer een voet rem op plaatsen.
De toelatingen zijn van 2013 voor wat betreft met een B rijden veranderd.
Het is een evenwicht voertuig, en miz veiliger als twee wielen.
Getuige van de vele youtube filmpjes, waar de ene na de andere motorchauffeur op de plaat gaat.
Mijn geliefde Piaggio MP3 rijd ik al jaren vanaf er alleen nog maar de 250 verkocht werd.
Geert
1 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: MP3 PIAGGIO

Bericht#10 » 31 aug 2017, 20:30

Een errug mooie machine Geert. :thumbsup:
0 x
Groeten Peter.

Social Media

   

Terug naar “Alles over Motor / MP3 Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer