Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

In deze rubriek kun je alles kwijt over motor / MP3 scooters
Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#21 » 14 sep 2017, 19:13

ravw schreef:dat is wel mooi had liever gezien dat ze de proefrijbewijzen gingen invoeren tot en met 250 cc ..
dus dat je gewoon in een bepaald gebied mag rijden ( vaak inde buurt waar je woont ) zonder dat je les moet nemen ...
en als je dan 2 jaar in de gebied schade vrij rijd dan je mag overstappen en je rijbewijs krijgt voor een groter gebied.
om vervolgens na een aantal jaar gewoon vrij mag rijden op onbeperkt

dit alleen om ervaring op te doen .. zo was het vroeger wel
dus beginnen met een 125 cc op je 18 jaar en zo langzaam opbouwen ( dit ook weer door 2 jaar schade vrij ridjen met een brommer aan te kunnen tonen )

dan zal je de overstap van 50 naar 125 cc ook makkelijker zijn en ze willen toch dat de bommers verdwijnen .
laten ze dan invoeren dat je na een xx aantal jaar op een brommer mag overstappen naar een 125 cc
in je woongebied om ervaring op te doen ..... en zo met de jaren de volle cc te mogen rijden

, bij geen ervaring gewoon zo als het nu is ... en bij ervaring aantoonbaar dus overstappen op een klasse hoger na een xx aantal jaren

want om nu me hele leven maar op een 50 cc te blijven rijden met bijna 40 jaren schade vrij rijden .. is toch ook wel vreemd
kom maar op met die 125 cc dan kan ik ook eens normaal iemand achter op hebben

Ze hebben het altijd maar over veiligheid en zo, maar ze laten ons wel met 45 km per uur tussen de auto's rijden die gemiddeld met 60 km achter lopen te duwen .. en daarbij is een 125 cc vaak veel beter met remmen en andere veiligheid dingen

en je kan dan tenminste een beetje mee rijden , 125 cc zijn ook geen racemonsters .... die 30 km die ze harder gaan merk je ook vaak niet eens ... gemiddelde brommer loopt al 60 dus dan zou je er net 14 km op voor uit gaan , zelfde stap als van snor naar brommer .. wow dat is wat , ik heb op mijn CR nu al vaak de vraag waarom moet ik een helm op terwijl hij voor mijn gevoel het zelfde rijd als toen met mijn snorfiets ( 35 km ) :rlol: :rlol:

terwijl ej aan alle kanten voorbij gereden wordt door die snorfietsen :neh!:


Laat dit alsjeblieft niet (weer) gebeuren, de huidige dichtheid van het verkeer is hier niet meer op berekend! Ik heb vroeger ook zo'n oefenvergunning gehad, maar helaas door een ongeval voortzetting ervan niet meer gedaan... middel was total loss en mijn portomonnee leeg!

Meer stress in het verkeer als we nu hebben, kunnen we niet meer aan denk ik. MP3 en MP3-achtingen is wel een mooie, maar vooral dure oplossing om aan een behoefte om motorrijden toe te kunnen geven, maar ben bovenal voorstander van B-rijbewijsbeztters die hem 5 jaren en meer in het bezit hebben op scooters (automaten dus) tot 250cc te laten stappen na een meerdaagse begeleiding, afgerond met een bewijs van deelname.
Ooit een voorstel, naar voorbeeld van meerder Europese lidstaten, van een verkeersminister.

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vespa
Berichten: 106

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#22 » 14 sep 2017, 21:34

Betere wegligging?
Ja betere wegligging !
Ik bedoel dat je eens moet gaan kijken op you tubbe hoeveel kans arme motor rijders verongelukken.
Dan gaan vergelijken met %
Dus dat gaat zo, van de 5 mp3 ers, gaan er 100 motor rijders plat.
Om dat ze zo goed kunnen rijden.
Beter is het om niet te verongelukken , en gewoon voorzichtig te zijn.
Voor jou speciaal motor crach youtube, en als je dan toch aan de gang bent Piaggio MP3 crach youtube.
Dan zie je het verschil in wie er kans arm is.
Maar je kunt niet zien aan die foto,s die jij hier heb neer geplant, wie nu de schuldige is , op joutube kun je wel mooi zien hoe die kans arme motor rijders zich zelf in de poeier rijden.
De Mp3 is gewoon veiliger, maar het zijn vaak de mensen die jaloers zijn, je ziet het al aan het gedrag van de motor rijders, steken geen hand op, alleen naar hun eigen soort, een enkeling doet dat wel, maar die is dan ook lid van STN :cheers:
Kijk aub niet naar Japan of China, want daar zijn ze kans arm, Nederland is gewoon een zielig landje op de Globe.
Die eerste foto is gewoon top, zo ga ik ook wel eens op een afrit, wel oppassen dat er geen motor rijder voor mij rijd, anders rij ik over hem heen.
Geert, hij die van alle voertuigen houd, ook van Brommers en scooters.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#23 » 14 sep 2017, 22:36

Dat van de kans arme zei ik, en daar bedoel ik zeker niet alle mp3 rijders mee hoor, met de kansarme groep bedoel ik die gasten die vroeger met bontkraagjes al wheelies makend met 80 op een Zip snor door de steden knalde, die kansarme stappen nu ook regelmatig over op mp3 en knallen nog steeds dwars door steden in het spitsuur alsof ze alleen op de wereld zijn. Deze groep zorgt er ook voor dat er volgens mij relatief veel schade word gereden i.v.m "normale" motors.
Dit is absoluut geen aanval op de mp3 rijders maar ik denk dat er in nederland msschien 100 motoren tot 1 mp3 staan? Dus als er per jaar 5 mp3 tegen het asfalt gaan moeten er 500 motorrijders onderuit schuiven, en van die 5 mp3 rijders heb ik er zeker 2 in de buurt wonen waarvan ik verwacht dat ze binnen nu en een paar maanden de mp3 total loss hebben, of dat ze hun rijbewijs ( als ze uberhaupt ook maar een opleiding zouden hebben afgerond, laat staan een rij opleiding) kwijt zijn. Maar ik zie gelukkig ook genoeg serieuze mp3 rijders hoor. Het is gewoon een kleine groep die het voor de rest verpest.
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#24 » 14 sep 2017, 22:49

Altijd gelazer met die mp3's.
Tegenwoordig heb ik Spotify. :music:
4 x

Gebruikersavatar
Vespa
Berichten: 106

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#25 » 15 sep 2017, 09:11

Zeker Roadkill , je heb gelijk, maar zo als je weet is E-mail en geschreven woord altijd emotie loos.
Een op een weet je met wie je praat, zo heb ik ze ook in de straat, je moet er dertig, maar ze rijden er 60/70
En niet alleen de auto,s.
Een MP3 is gewoon een volwaardige motorscooter, niets meer en niets minder, hij heeft alleen twee voorwielen die een Duitser mogelijk heeft gemaakt om met een B (nu anders in de wet geregeld) te gaan touren.
En dat die wet is veranderd, dat komt omdat jij dat zo mooi verwoord hebt, dat soort filtert zich in de loop van de tijd zich zelf uit.
Dat van die kansarmen klopt wel hé ? ze hebben geen cent te makken, maar zo,n dure machine kunnen ze wel kopen.
Het ging er mij eigenlijk om dat de mensen laag dunkend over de mp3 denken, en vooral een soort volk.
En ja, wij zijn een apart volk, net zoals Can Am, Trike, Quad chauffeer,s motor rijders, enz enz.
En met de muziek die hier wordt geopperd gaat het ook niet worden, ik ben een klassiek liefhebber.
Maar ik snap de humor :music:
En wheelis ? op een scooter zip ? je moet toch al gek zijn als je dat op een machine van 300 a, 400 kilo gaat doen ?
laat staan op een zipje, niet boos worden hoor brommer rijders ? :bang!:
Toen de STN ontstond / opgericht reed ik met fantastische mensen, dat is al heel wat jaren geleden, Paul,Arno, Geert de beide Peugeot Elystar,s en Eleseo, machtige scooters.
Tot slot wil ik nog even kwijt Roadkill, de een heeft graag de Dochter, en de ander graag de Moeder, ik heb ze liever alle twee.
:lol2:
Geert
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#26 » 15 sep 2017, 20:12

Vespa schreef:Betere wegligging?
Ja betere wegligging !
Ik bedoel dat je eens moet gaan kijken op you tubbe hoeveel kans arme motor rijders verongelukken.
Dan gaan vergelijken met %
Dus dat gaat zo, van de 5 mp3 ers, gaan er 100 motor rijders plat.
Om dat ze zo goed kunnen rijden.
Beter is het om niet te verongelukken , en gewoon voorzichtig te zijn.
Voor jou speciaal motor crach youtube, en als je dan toch aan de gang bent Piaggio MP3 crach youtube.
Dan zie je het verschil in wie er kans arm is.
Maar je kunt niet zien aan die foto,s die jij hier heb neer geplant, wie nu de schuldige is , op joutube kun je wel mooi zien hoe die kans arme motor rijders zich zelf in de poeier rijden.
De Mp3 is gewoon veiliger, maar het zijn vaak de mensen die jaloers zijn, je ziet het al aan het gedrag van de motor rijders, steken geen hand op, alleen naar hun eigen soort, een enkeling doet dat wel, maar die is dan ook lid van STN :cheers:
Kijk aub niet naar Japan of China, want daar zijn ze kans arm, Nederland is gewoon een zielig landje op de Globe.
Die eerste foto is gewoon top, zo ga ik ook wel eens op een afrit, wel oppassen dat er geen motor rijder voor mij rijd, anders rij ik over hem heen.
Geert, hij die van alle voertuigen houd, ook van Brommers en scooters.


wel oppassen dat er geen motor rijder voor mij rijd, anders rij ik over hem heen.
Lol met je 13"wieltjes.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#27 » 15 sep 2017, 20:25

Meatlove schreef:Altijd gelazer met die mp3's.
Tegenwoordig heb ik Spotify. :music:



niet eens vinyl :rlol:

maar een MP3 zouden ze eens in 50cc moeten uitbrengen :-)
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#28 » 15 sep 2017, 20:48

AGM heeft nu toch zo iets, geloof zelfs electrisvh!
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#29 » 15 sep 2017, 21:27

Een MP3 is toch min of meer om als automobilist op een motorscooter te kunnen rijden? Wat is dan de meerwaarde van 50cc?

Ze zouden moeten toestaan dat ervaren automobilisten op een zwaardere scooter mogen rijden. 8-)
0 x

Gebruikersavatar
Vespa
Berichten: 106

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#30 » 15 sep 2017, 22:02

Elyseo General schreef:
Vespa schreef:Betere wegligging?
Ja betere wegligging !
Ik bedoel dat je eens moet gaan kijken op you tubbe hoeveel kans arme motor rijders verongelukken.
Dan gaan vergelijken met %
Dus dat gaat zo, van de 5 mp3 ers, gaan er 100 motor rijders plat.
Om dat ze zo goed kunnen rijden.
Beter is het om niet te verongelukken , en gewoon voorzichtig te zijn.
Voor jou speciaal motor crach youtube, en als je dan toch aan de gang bent Piaggio MP3 crach youtube.
Dan zie je het verschil in wie er kans arm is.
Maar je kunt niet zien aan die foto,s die jij hier heb neer geplant, wie nu de schuldige is , op joutube kun je wel mooi zien hoe die kans arme motor rijders zich zelf in de poeier rijden.
De Mp3 is gewoon veiliger, maar het zijn vaak de mensen die jaloers zijn, je ziet het al aan het gedrag van de motor rijders, steken geen hand op, alleen naar hun eigen soort, een enkeling doet dat wel, maar die is dan ook lid van STN :cheers:
Kijk aub niet naar Japan of China, want daar zijn ze kans arm, Nederland is gewoon een zielig landje op de Globe.
Die eerste foto is gewoon top, zo ga ik ook wel eens op een afrit, wel oppassen dat er geen motor rijder voor mij rijd, anders rij ik over hem heen.
Geert, hij die van alle voertuigen houd, ook van Brommers en scooters.


wel oppassen dat er geen motor rijder voor mij rijd, anders rij ik over hem heen.
Lol met je 13"wieltjes.

Tja , dan gaat die helm ook niet helpen :angel:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over Motor / MP3 Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer