ravw schreef:dat is wel mooi had liever gezien dat ze de proefrijbewijzen gingen invoeren tot en met 250 cc ..
dus dat je gewoon in een bepaald gebied mag rijden ( vaak inde buurt waar je woont ) zonder dat je les moet nemen ...
en als je dan 2 jaar in de gebied schade vrij rijd dan je mag overstappen en je rijbewijs krijgt voor een groter gebied.
om vervolgens na een aantal jaar gewoon vrij mag rijden op onbeperkt
dit alleen om ervaring op te doen .. zo was het vroeger wel
dus beginnen met een 125 cc op je 18 jaar en zo langzaam opbouwen ( dit ook weer door 2 jaar schade vrij ridjen met een brommer aan te kunnen tonen )
dan zal je de overstap van 50 naar 125 cc ook makkelijker zijn en ze willen toch dat de bommers verdwijnen .
laten ze dan invoeren dat je na een xx aantal jaar op een brommer mag overstappen naar een 125 cc
in je woongebied om ervaring op te doen ..... en zo met de jaren de volle cc te mogen rijden
, bij geen ervaring gewoon zo als het nu is ... en bij ervaring aantoonbaar dus overstappen op een klasse hoger na een xx aantal jaren
want om nu me hele leven maar op een 50 cc te blijven rijden met bijna 40 jaren schade vrij rijden .. is toch ook wel vreemd
kom maar op met die 125 cc dan kan ik ook eens normaal iemand achter op hebben
Ze hebben het altijd maar over veiligheid en zo, maar ze laten ons wel met 45 km per uur tussen de auto's rijden die gemiddeld met 60 km achter lopen te duwen .. en daarbij is een 125 cc vaak veel beter met remmen en andere veiligheid dingen
en je kan dan tenminste een beetje mee rijden , 125 cc zijn ook geen racemonsters .... die 30 km die ze harder gaan merk je ook vaak niet eens ... gemiddelde brommer loopt al 60 dus dan zou je er net 14 km op voor uit gaan , zelfde stap als van snor naar brommer .. wow dat is wat , ik heb op mijn CR nu al vaak de vraag waarom moet ik een helm op terwijl hij voor mijn gevoel het zelfde rijd als toen met mijn snorfiets ( 35 km )
terwijl ej aan alle kanten voorbij gereden wordt door die snorfietsen
Laat dit alsjeblieft niet (weer) gebeuren, de huidige dichtheid van het verkeer is hier niet meer op berekend! Ik heb vroeger ook zo'n oefenvergunning gehad, maar helaas door een ongeval voortzetting ervan niet meer gedaan... middel was total loss en mijn portomonnee leeg!
Meer stress in het verkeer als we nu hebben, kunnen we niet meer aan denk ik. MP3 en MP3-achtingen is wel een mooie, maar vooral dure oplossing om aan een behoefte om motorrijden toe te kunnen geven, maar ben bovenal voorstander van B-rijbewijsbeztters die hem 5 jaren en meer in het bezit hebben op scooters (automaten dus) tot 250cc te laten stappen na een meerdaagse begeleiding, afgerond met een bewijs van deelname.
Ooit een voorstel, naar voorbeeld van meerder Europese lidstaten, van een verkeersminister.
Vriendelijke groet,
Frans