Maar goed, Ja de RDW heeft het ook door gekregen dat men een bepaald publiek aantrekt die zich gevaarlijk gedragen in het verkeer.
Dat hadden de Italianen al door, vandaar de cursus mp3 beheersen.
Maar het gaat natuurlijk wel over het verkoop van de machines, het zal ze de worst zijn hoe iemand slaagt voor de proef.
Het besturen van een mp3 vereist wel wat meer stuur mans kunst dan dat van andere berijders.
Maar dan heb je ook wat, zoals, stilstaan voor een stoplicht, en op trekken waar de ander nog gas moet geven.
Die van mij is al helemaal erg, want die heb ik laten tunen , en die was 500cc ie, en is nu een nekken trekker.
De eerste mp3 die ik jaren geleden had gekocht was een 250 cc ie, en onderin trok deze ook alles achter zich, maar op touren was het einde verhaal bij 120 km/u
Ik heb best veel geld aan deze 500ie besteed, want Piaggio doet zeer moeilijk over tunen.
De blokken van Piaggio zijn vanaf 300/400/ 500 praktisch het zelfde, vandaar het tunen.
Ik hoefde alleen zwaardere aandrijf riem, en het up datum van de boord computer die ook Piaggio in eigen beheer heeft.
Dus het was niet zomaar even een tand wiel veranderen, wat ook weer niet juist is, er is geen een motor. brommer / scooter die een ketting over een tand wiel heeft lopen.
Het heet daarom ketting wiel, en de tandwiel zit in het blok.
Tja, die dingen gaan je parten spelen als je al 45 jaar service monteur bent geweest.
Maar wie let daar nu op, het gaat tenslotte om de hobby.
Het in vijfde alinea beschreven is niet het enige aparte van deze machine, zo heb je ook de voortreffelijke weg ligging met zijn 13 inch wielen, en zijn brede achter band , en niet te vergeten de palellelogrammen (kantel systeem) enz enz.
De voor treffelijke voor remmen ( twee schijven) en de krachtige achterrem, en over sofa gesproken, je zit als een vorst.
En dat komt voor mij helemaal goed uit.
Geert