Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

In deze rubriek kun je alles kwijt over motor / MP3 scooters
Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#11 » 10 sep 2017, 08:52

Als ik het goed begrijp vervalt dan de mogelijkheid om een mp3 te rijden met een B rijbewijs.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#12 » 10 sep 2017, 09:32

Yes. That's the reason for the MP3 LT success!
Must be an LargeTread (or modified as such) with tread >=465mm. Then it belongs to EU vehicle class L5e.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#13 » 10 sep 2017, 15:41

dat is wel mooi had liever gezien dat ze de proefrijbewijzen gingen invoeren tot en met 250 cc ..
dus dat je gewoon in een bepaald gebied mag rijden ( vaak inde buurt waar je woont ) zonder dat je les moet nemen ...
en als je dan 2 jaar in de gebied schade vrij rijd dan je mag overstappen en je rijbewijs krijgt voor een groter gebied.
om vervolgens na een aantal jaar gewoon vrij mag rijden op onbeperkt

dit alleen om ervaring op te doen .. zo was het vroeger wel
dus beginnen met een 125 cc op je 18 jaar en zo langzaam opbouwen ( dit ook weer door 2 jaar schade vrij ridjen met een brommer aan te kunnen tonen )

dan zal je de overstap van 50 naar 125 cc ook makkelijker zijn en ze willen toch dat de bommers verdwijnen .
laten ze dan invoeren dat je na een xx aantal jaar op een brommer mag overstappen naar een 125 cc
in je woongebied om ervaring op te doen ..... en zo met de jaren de volle cc te mogen rijden

, bij geen ervaring gewoon zo als het nu is ... en bij ervaring aantoonbaar dus overstappen op een klasse hoger na een xx aantal jaren

want om nu me hele leven maar op een 50 cc te blijven rijden met bijna 40 jaren schade vrij rijden .. is toch ook wel vreemd
kom maar op met die 125 cc dan kan ik ook eens normaal iemand achter op hebben

Ze hebben het altijd maar over veiligheid en zo, maar ze laten ons wel met 45 km per uur tussen de auto's rijden die gemiddeld met 60 km achter lopen te duwen .. en daarbij is een 125 cc vaak veel beter met remmen en andere veiligheid dingen

en je kan dan tenminste een beetje mee rijden , 125 cc zijn ook geen racemonsters .... die 30 km die ze harder gaan merk je ook vaak niet eens ... gemiddelde brommer loopt al 60 dus dan zou je er net 14 km op voor uit gaan , zelfde stap als van snor naar brommer .. wow dat is wat , ik heb op mijn CR nu al vaak de vraag waarom moet ik een helm op terwijl hij voor mijn gevoel het zelfde rijd als toen met mijn snorfiets ( 35 km ) :rlol: :rlol:

terwijl ej aan alle kanten voorbij gereden wordt door die snorfietsen :neh!:
3 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#14 » 10 sep 2017, 18:21

ravw schreef:en je kan dan tenminste een beetje mee rijden , 125 cc zijn ook geen racemonsters .... die 30 km die ze harder gaan merk je ook vaak niet eens ... gemiddelde brommer loopt al 60 dus dan zou je er net 14 km op voor uit gaan ..
Not 60, but 45 kph. :darulez:

The A1 bikes are not only much faster, but also heavier.
Our Daelim Roadwin R: 156kg at 120 kph = 173 MJ kinetic energy.
Quadro 350D: 244 MJ.
A typical 50cc weighs about 100kg, which results in 16 MJ at 45 kph. Only 1/10 (or even less) Ekin of the fast A1 bike.
The braking distance increases with the square of the speed. (120/45)² is about 7.
You'll probably ride different streets with A1 (highway with unique traffic situations).

Imho it's not a bad idea to need a new license, if you exceed the known limits by factor 10 or more.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#15 » 10 sep 2017, 18:31

thomas schreef:
ravw schreef:en je kan dan tenminste een beetje mee rijden , 125 cc zijn ook geen racemonsters .... die 30 km die ze harder gaan merk je ook vaak niet eens ... gemiddelde brommer loopt al 60 dus dan zou je er net 14 km op voor uit gaan ..
Not 60, but 45 kph. :darulez:

The A1 bikes are not only much faster, but also heavier.
Our Daelim Roadwin R: 156kg at 120 kph = 173 MJ kinetic energy.
Quadro 350D: 244 MJ.
A typical 50cc weighs about 100kg, which results in 16 MJ at 45 kph. Only 1/10 (or even less) Ekin of the fast A1 bike.
The braking distance increases with the square of the speed. (120/45)² is about 7.
You'll probably ride different streets with A1 (highway with unique traffic situations).

Imho it's not a bad idea to need a new license, if you exceed the known limits by factor 10 or more.


that's why I'm skewed: only in well-known area ... and there are often no fast and state roads

So only in city traffic or a short distance of highway .... so from a few kilometers

I know that it could be a big difference, I drove a goldwing of 1100 cc of a knowledge wanted to see how it was ... 1 run but yes he feels heavy but driving is the same ... I find the balance of a motor skidmill better than a moped

but I understand your point of view ...

but in the past it was a driving license and you were allowed to drive freely because you had to change the engine and get to know the motor now, only during the classes with the driving school
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#16 » 10 sep 2017, 19:24

Google translate? :lol2:
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#17 » 10 sep 2017, 19:42

roadkill schreef:Google translate? :lol2:



ja helaas wel :-(
lol ik vind het ook belabberd slecht maar mijn schrijven in het engels is nog slechter dan mijn Nederlands
maar de taal kan ik beter spreken dan schrijven vandaar dat ik het even zo doet

Ik ben ook een man van de praktijk en niet van de theorie :rlol:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Vespa
Berichten: 106

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#18 » 10 sep 2017, 22:01

Mp3 kopers kregen bij hun aankoop gratis een cusus.
Ik zou eerder de motor rijders een extra cursus geven , als je youtube volgt zie je veel onnodige ongelukken met motors.
Dat komt omdat zij (niet iedereen) zich meer voelen dan mensen die plezier hebben in een mp3.
Een mp3 is gewoon veiliger dan een voertuig met twee wielen.
Ook daar getuigd youtube van, ongelukken met mp3 ? ik kan ze maar moeilijk vinden op youtube, en dat komt niet door de aantallen hier in Nederland, want ze worden ondanks dat ze gemiddeld duurder zijn dan een twee wielen voertuig goed verkocht.
We lopen in Nederland nu een maal zwaar achter voor wat betreft deze zaken.
Alles met een twee drie vier wielen is mooi, en iedereen geniet van zijn of haar voertuig.
En bedenk wel, de beste stuurlui staan aan wal.
Cab Am/ quad/ Trike, motor, iedereen zijn ding.
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#19 » 14 sep 2017, 18:10

Vespa schreef:Mp3 kopers kregen bij hun aankoop gratis een cusus.
Ik zou eerder de motor rijders een extra cursus geven , als je youtube volgt zie je veel onnodige ongelukken met motors.
Dat komt omdat zij (niet iedereen) zich meer voelen dan mensen die plezier hebben in een mp3.
Een mp3 is gewoon veiliger dan een voertuig met twee wielen.
Ook daar getuigd youtube van, ongelukken met mp3 ? ik kan ze maar moeilijk vinden op youtube, en dat komt niet door de aantallen hier in Nederland, want ze worden ondanks dat ze gemiddeld duurder zijn dan een twee wielen voertuig goed verkocht.
We lopen in Nederland nu een maal zwaar achter voor wat betreft deze zaken.
Alles met een twee drie vier wielen is mooi, en iedereen geniet van zijn of haar voertuig.
En bedenk wel, de beste stuurlui staan aan wal.
Cab Am/ quad/ Trike, motor, iedereen zijn ding.


Betere wegligging?

Afbeelding

Weinig ongelukken?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Nieuwe categorisering van rijbewijzen CBR.

Bericht#20 » 14 sep 2017, 18:47

Kan er ook aan liggen natuurlijk ook een bepaalde kansarme groep de mp3 heeft gevonden....
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Social Media

   

Terug naar “Alles over Motor / MP3 Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer