Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

In deze rubriek kun je alles kwijt over motor / MP3 scooters
Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#21 » 16 jan 2017, 20:10

@ravw dacht bijna dat 1971 je leeftijd was :cheers: .

'71, je bent nog van de jonkies generatie :rlol:
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#22 » 16 jan 2017, 20:14

ravw schreef:dan wel voor a1
In Germany A1/A2/A are nearly all the same expense (same amount of practical and theoretical lessons). Ask your driving school.
As I'm not a little girl that couldn't handle a "real motorcycle", I went straight on for "A".
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#23 » 16 jan 2017, 20:17

Afbeelding
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#24 » 16 jan 2017, 20:22

thomas schreef:
ravw schreef:dan wel voor a1
In Germany A1/A2/A are nearly all the same expense (same amount of practical and theoretical lessons). Ask your driving school.
As I'm not a little girl that couldn't handle a "real motorcycle", I went straight on for "A".


it is also to protect my own against the high speeds ..
I know that if I 200 km / ph can drive I will go for it
So something so fishy just above the maxmimale speed is simply safer

I know I love speed but also of my life :-)
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#25 » 16 jan 2017, 20:26

Speed lies in your right hand.
Another safety concern: Nearly no A1 bike has an ABS braking system. It is only mandatory for new A2/A bikes.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#26 » 16 jan 2017, 20:28

Speed lies in your right hand, you're absolutely right... Altough there's more space and oppertunity to learn it "right" in Germany, then the overoccupied place called Holland...
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#27 » 16 jan 2017, 20:31

thomas schreef:Speed lies in your right hand.
Another safety concern: Nearly no A1 bike has an ABS braking system. It is only mandatory for new A2/A bikes.



oh my wrists easily dislodged ..........

I do not trust all those new things .... ABS is nice but does not want to find that it does not work when it's too late :hammer:

Many people rely too much on the new technique
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#28 » 16 jan 2017, 21:25

Netjes, dat zijn hele degelijke fietsen. Perfect voor veelgebruik...daar ga je veel plezier van hebben.
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#29 » 16 jan 2017, 23:19

thomas schreef:
ravw schreef:dan wel voor a1
In Germany A1/A2/A are nearly all the same expense (same amount of practical and theoretical lessons). Ask your driving school.
As I'm not a little girl that couldn't handle a "real motorcycle", I went straight on for "A".


Here it is exactly the same. The exam for special maneuvres is the same and so is the part on the road. Except with 11Kw limit on A1, there is a huge gap to A2, which allows 35Kw. 35Kw is enough to do 180km/h on some bikes, but 150 should never be a problem. With a 125cc ( I overtook one motorscooter today, leaning against the wind on a 100 km/h road) you should really stay out of highways and 100 km/h roads. It is basically just a tuned moped.

ravw schreef:
it is also to protect my own against the high speeds ..
I know that if I 200 km / ph can drive I will go for it
So something so fishy just above the maxmimale speed is simply safer

I know I love speed but also of my life :-)


I love speed too, but you know what? From 130 up, it's not that much fun anymore. The biggest adrenalinerush comes when you stop next to a Porsche, Audi, BMW of Mercedes and you fry them. Seriously! Oh, and my Shadow did 40Kw and this one does 45Kw, which unleashes from 5000/6000 rpm, which is 35 km/h in first gear. After that, it's opening the throttle, accept your fear and don't fall off. Oh, and keep breathing :rock!:
2 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Social Media

   

Terug naar “Alles over Motor / MP3 Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer