Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

In deze rubriek kun je alles kwijt over motor / MP3 scooters
Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#1 » 16 jan 2017, 18:04

Zaterdagmiddag ben ik bij mijn monteur geweest om te zien of hij nog iets had staan. Vorige week was ik namelijk al bij een grote motorzaak geweest voor een Suzuki GSX600F uit 1991, die reed echt fantastisch, zag er prima uit, 43000km, waar er legio voorbeelden zijn van zulke motoren die 100.000+km rijden zonder veel problemen. Vraagprijs was slechts €800, dus eigenlijk een no-brainer.

Dus toen mijn ouders er zaterdag waren, op naar Nijeveen om de Soez te bekijken e/o kopen. Maar toch knaagde er iets, mijn monteur heeft me nog nooit belazerd, heeft de Shadow beoordeeld en een paar weken op de hefbrug gehad. Allez, in de auto, op naar Roland, binnen gestapt en daar stond ze: Een groene Yamaha Diversion uit 2000, 22500 km en afgezien van een remklauw die vast zat, een scheurtje in de buddy en een dooie accu was er HELEMAAL NIETS aan te merken. Uitlaten zaten geen roestpitjes op, voorvork, beschermbeugels om het blok, alles zag er picobello uit.

Toch even gevraagd wat ze moest kosten, al dachten we dat het ruim buiten budget zou liggen, maar we sloegen achterover van de woorden uit zijn mond. €150 onder budget omdat ik al zoveel ellende heb gehad met de Shadow en ik hem al het onderhoud gun. Over no-brainer gesproken. Hij zou me bellen wanneer ze klaar was voor een proefrit en wij onderweg naar de Soez. Een kwartier later ging de telefoon: Ze is klaar, als je wilt kun je vandaag of maandag rijden.

In Nijeveen nog even rondgelopen, maar zowel mijn ouders als ik waren er wel uit, het was een gelopen race. Als de Yamaha echt niet zou bevallen, kon ik altijd nog kijken bij de Soez. Vandaag dus proefgereden en het was liefde op het eerste gezicht. Nu dus eigenaar van een zgan Yamaha Diversion 600 uit 2000 en vandaag al met al zo'n 150 km gereden.


Afbeelding
4 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
supercar93
Voormalig STN Lid
Berichten: 363

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#2 » 16 jan 2017, 18:06

Mooke bike michiel!

Heel veel rijplezier!

Grtz dominic
0 x
______________________
Malaguti Firefox SDE 1999 (2012-2014) gereden van 2537 km tot 14078 km
AGM Touring 2012 (2014-2016) gereden van 3788 km tot 18642 km
Kymco Super 8 2009 (2016-...) nu > 28000 km

Riding on Blue Angel Dust.....

joopstern

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#3 » 16 jan 2017, 18:07

dat ziet er prachtig uit veel plezier ermee hoop hem een keer te zien :moto2:
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#4 » 16 jan 2017, 18:12

zal ik jou dan maar eens heel erg blij maken een kennis van ons die hun zoon leert voor motorfietsmonteur en loopt stage bij een grote motorzaak/sloperij.die vertelde me laatst dat ze weinig dingen verkochten van dit model..... omdat er nooit iets stuk gaat echt onverwoestbaar
als ze op tijd hun olietje krijgen en even gewassen worden kan je er werkelijk de wereld mee rond en gezien de km stand van jouw groen pareltje is die net los gereden
michiel heel veel fijne kms voor jullie twee!
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#5 » 16 jan 2017, 18:12

Ooooooooooooooh ik ken een vroegere buurman die een soortgelijke motor had.. Prachtige dingen.

Geniet er van!! We want more foto's :lol:
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#6 » 16 jan 2017, 18:20

hebben ze die niet in 50 cc uit voering :-) maar inderdaad mooi ding en genoeg ruimte voor 2
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#7 » 16 jan 2017, 18:26

tomosje schreef:zal ik jou dan maar eens heel erg blij maken een kennis van ons die hun zoon leert voor motorfietsmonteur en loopt stage bij een grote motorzaak/sloperij.die vertelde me laatst dat ze weinig dingen verkochten van dit model..... omdat er nooit iets stuk gaat echt onverwoestbaar
als ze op tijd hun olietje krijgen en even gewassen worden kan je er werkelijk de wereld mee rond en gezien de km stand van jouw groen pareltje is die net los gereden
michiel heel veel fijne kms voor jullie twee!
roelf


Zo voelt ze ook echt aan ja, alsof het net begonnen is! Mijn vader heeft een 900 gehad jaren geleden, gekocht met 15000km en weg gedaan met 122000km. Dus ja, ze gaan echt lang mee. Ik mag haar voorlopig nog niet wachten, er zit een siliconenlaag op, zodat de pekel er geen grip op krijgt en ik moet eerst vaselinespray kopen dat erop gaat als ik haar gewassen heb volgende week. Orders van de monteur :lol:

@MonsterlijkKPS: Ik zal haar eens op een mooi plekje neerzetten voor wat foto's als ze gewassen en gepoetst is.

@ravw: Uhh, nee, sorry. En hoezo plaats voor twee? Motorrijden is mijn hobby, als iemand mee wil rijden, moet ze zelf maar een motor kopen :D
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#8 » 16 jan 2017, 18:30

Miglow schreef:
@ravw: Uhh, nee, sorry. En hoezo plaats voor twee? Motorrijden is mijn hobby, als iemand mee wil rijden, moet ze zelf maar een motor kopen :D


ik bedoel meer samen met je vrouw of vriendin ..
alleen daarom zou ik al mijn motorrijbewijs willen behalen :-)
want met de brommer is het net "niet "
ja of je met een van 18 jaar achter opnemen die maar 40 kilo is
maar dat zal met mijn smaak niet willen die zitten eerder aan de 100 kl
Laatst gewijzigd door ravw op 16 jan 2017, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#9 » 16 jan 2017, 18:30

Ziet er mooi uit.
Vele veilige kilometers.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Geen staatslot gewonnen, toch geluk gehad!

Bericht#10 » 16 jan 2017, 18:31

nice wheels michiel. maareeehh....vandaag 150km gereden....met deze temperaturen..dan is het echte liefde dat kan niet anders :bighug:

veel fijne en veilige kilometers toegwenst op je nieuwe aanwinst.

groet herman
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over Motor / MP3 Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer