Vakantie naar Salzburg

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#161 » 20 aug 2016, 21:55

Geweldig gedaan Henk. Ik ben blij dat je weer veilig thuis bent gekomen. Dit verslag zal misschien wel meer mensen inspireren om iets dergelijks te gaan doen.
2 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Luckyluke

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#162 » 05 dec 2016, 22:36

Wat een geweldig reisverslag! Het was werkelijk een feest om te lezen, en dit terwijl zoiets eigenlijk helemaal mijn "ding" niet is. Prachtige foto's en informatief zonder belerend te zijn.
Je zou hiermee echt je brood kunnen verdienen, hartelijk bedankt!
1 x

TK E

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#163 » 06 dec 2016, 05:44

Het heeft mij zeker op een idee gezet......dus wie weet....
1 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#164 » 06 dec 2016, 09:46

Henk,

Ik heb je verhaal meerdere keren gelezen en ook gereageerd, maar ik kan het niet laten nogmaals te reageren.

Wat een geweldig verslag van een fantastische reis!

Het verhaal en de mooie foto 's stralen avontuur en vrijheid uit waarbij bij elke tourliefhebber het kwijl in de mondhoeken komt te staan.

:thumbsup:

Groetjes, Jo
1 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#165 » 10 sep 2017, 21:41

Beste @HansvdB,

Fijn om te lezen dat je mijn verslag kunt waarderen.

Het was mijn eerste "grote" reis met een scooter, en ik kan wel zeggen dat ik het als ontzettend plezierig heb ervaren.

Ik zal proberen om jouw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Als eerste over de maximale snelheid die ik met mijn scooter kan halen. Dit is inderdaad 64 km/uur, op de teller van de scooter.
In werkelijkheid zal ik ongeveer 56 á 57 km/uur halen.
Mijn scooter heeft alleen een gladde bus, en iets lichtere rolletjes. Ook is er een malossi drukveer wit in geplaatst.
Verder is alles standaard gebleven.

Mijn reis is juist zo min mogelijk over de grotere wegen verlopen, maar juist veel meer over kleinere doorgaande wegen.
Op deze wegen in het buitenland mag echter wel 100 km/uur gereden worden.
Fietspaden zijn in Duitsland en Oostenrijk VERBODEN voor scooters, op een enkele uitzondering na, buiten de bebouwde kom, dit wordt dan speciaal aangegeven. Je bent niet verplicht om daar gebruik van te maken. Ik ben dit op mijn reis maar 2 of 3 keer tegen gekomen.

Mijn scooter, een Kymco New Dink, heeft een tankinhoud van ongeveer 6,5 ltr.
Mijn gemiddelde verbruik tijdens deze vakantiereis, was ongeveer 1 op 41 km/ltr.

Voor deze rit, maar eigenlijk gewoon voor mijn comfort in het algemeen, heb ik mijn zadel iets aangepast, en hierop nog een zitkussentje, een zogenaamde "Air Hawk" geplaatst.
Hierdoor wordt de zit veel comfortabeler, en gaan de billetjes geen pijn doen.

Voor mijn navigatie gebruik ik een simpele Garmin Nuvi 2567. Deze is aangesloten op een zogenaamde powerbank, om te dienen als voeding.
De navigatie is NIET waterdicht, maar ik heb een plastic hoesje gemaakt, waar ik mijn Garmin in kan doen, en op deze manier kan ik in de regen gewoon navigeren.

De route uitzetten is voor mij een hele klus, maar geeft ook veel voorpret.

Ik zet een route uit in Google Maps, door de plaats in te geven waar ik naar toe wil. Hierbij geef ik aan dat ik per fiets wil reizen. Als Google de route uitzet, neem ik van deze route om de 10 á 15 km, de kaartcoordinaten.
Van deze kaartcoordinaten maak ik een reis in mijn Garmin.

Daarna sluit ik mijn Garmin aan op mijn PC, en open het programma Tyre.
Ik zet dan mijn reis over van mijn Garmin naar dit programma.
Nu kan ik zien waar er nog afwijkingen in mijn route zitten, want het programma Tyre werkt met dezelfde kaart als mijn Garmin.
De afwijkingen haal ik er dan nog uit, en zet dan de juiste route over van mijn PC naar mijn Garmin.

Zo weet ik vooraf redelijk nauwkeurig waar ik terecht zal komen.
Een enkele fout is niet uit te sluiten, maar ik heb maar een enkele keer meegemaakt dat ik verkeerd gestuurd werd.

Ik kan zeker de Kymco aanbevelen.
Wel laat ik het onderhoud uitvoeren door mijn dealer, en laat bij twijfel liever een onderdeel vernieuwen, dan het risico nemen van een defect tijdens mijn reis.

Hopelijk zijn je vragen zo beantwoord. Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel.

Gr. Henk
0 x

Gebruikersavatar
Klaaske
Berichten: 12

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#166 » 06 okt 2017, 22:00

Nou Henk, ook mooi dit verslag. Las van je medische zaken, mooi zo´n reis!
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2016”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer