Vakantie naar Salzburg

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#151 » 19 aug 2016, 17:03

Alvast een goede thuisreis gewenst Henk.
Misschien ben je als ik dit schrijf al weer in Nederland.
Ik denk dat je vanuit je leunstoel nog jaren kan nagenieten van je reis.
Veel plezier trouwens met het nieuwe kleinkind.
Zeer bedankt voor het prima leesbare verslag.
Groet,
Jan H.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#152 » 19 aug 2016, 22:02

De vijftiende dag.

Het is zover, de laatste dag is aangebroken.
Nadat ik gisteren heerlijk had gegeten, ben ik nog even een stukje gaan wandelen.

Wat me enorm opvalt is de stilte, het is gewoon superstil.
Toen ik terug kwam in mijn hotel, ben ik nog even iets gaan drinken in de bar van het hotel. Dat is iets of wat uit de hand gelopen, want het werd half 1 voor ik weer terug ging naar mijn kamer om te slapen.
Niet echt verstandig, met het oog op de terugreis naar huis.
Maar ja, het kwaad was al geschied, en ik heb een erg leuke avond gehad met sommigen van de plaatselijke bevolking.

Misschien gaf het me ook wel een kick omdat ze het een prestatie vonden dat ik die reis op een “mofa” gemaakt heb.

Toch om 7 uur opgestaan, en alles klaar gemaakt voor vertrek. Ik wilde net gaan ontbijten, toen ik een berichtje ontving van mijn vrouw. Onze kat was afgelopen nacht overleden.
Voor mijn vrouw, en dochter die nog thuis woont, een verschrikkelijk verlies.
Dat deed ook bij mij de stemming wel inzakken.

Maar ik moest verder, en wilde er het beste van zien te maken, al realiseerde ik me wel dat de thuiskomst anders zou zijn dan verwacht en gehoopt.

Klokslag 9 uur reed ik weg bij mijn laatste hotel, waar ik overigens een prettig verblijf heb gehad.

Afbeelding

Binnen 15 minuten stond ik bij de grens met Nederland op weg naar Roermond. Hoewel ik Duitsland en Oostenrijk nu al mis, moet ik toegeven dat Limburg natuurlijk ook een mooie provincie is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik passeerde de gevangenis van Roermond, wat mijn gevoel van vrijheid nog eens versterkte.
Via Swalmen ga ik Kessel, om de pont over de maas te nemen. Hierbij kom ik door het leuke dorp Beesel, waar eens in de zeven jaar een drakensteekspel plaatsvindt. Als de draak het dorp aanvalt, is het de heldhaftige St. Joris die het dorp redt. Het nest van de draak heb ik wel gevonden, maar de draak zelf was al weg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik steek de maas over naar Kessel, en kan de verleiding niet weerstaan om even te gaan kijken bij de ruïne. Dit zijn de overblijfselen van kasteel Keverberg, waar men op de ruïne iets nieuws gebouwd hebben.
Een speciale plaats voor het vieren van bruiloften en partijen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De reis gaat verder naar Roggel en Witdonk, via de Boerderijweg.
De weg doet zijn naam echt eer aan, want er staan een paar boerderijen en verder helemaal niets. Behalve dan dat er een paar grasvelden liggen, die zo glad zijn als een biljartlaken. Waarschijnlijk om graszoden van te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Met dit mooie weer ziet het er allemaal zo fris uit.
Zoals ook al op de heenreis, kom ik nu weer door Meijel, en besluit de Meijelseweg een stuk te volgen en rijdt door het dorpje Heusden. Daarna besluit ik om de Zuid Willemsvaart zo ver mogelijk te volgen richting Den Bosch.
Dit kanaal is niet meer in gebruik zoals voorheen, omdat er een nieuw kanaal is gegraven, het Maximakanaal.
Dit nieuwe kanaal verbindt de Zuid Willemsvaart ter hoogte van Veghel met de Maas.

Afbeelding

Ter hoogte van Veghel kan ik dit water niet meer volgen, en neem een route via Kildonk.
Hier staat de Kildonkse molen, een combinatie van een watermolen en een watervluchtmolen. Deze molen is uniek in Nederland, en zelfs in Europa, en is van grote cultuurhistorische waarde.
De molens dateren uit de 13e eeuw en waren vroeger compleet van hout vervaardigd.
Zoals de molen nu, na diverse restauraties, er bij staat , is zoals de molen rond 1880 was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf hier houd ik de richting Heeswijk Dinther aan, en bedenk dan dat ik nog geen foto van een kerk genomen heb.
In Duitsland kan je er bijna niet omheen, ieder dorp heeft wel een of meerdere, in het oog springende kerkjes.
In Nederland valt mij dat niet zo op. Maar ik besluit ook deze laatste dag de traditie niet te breken, en zet de grote kerk van Dinther op de kiek.

Afbeelding

Het is half 1 als ik Den Bosch bereikt heb, en een tussenstop ga maken bij mijn familie.
Even bijkletsen, onder het genot van een paar kopjes koffie.

Afbeelding

Na ruim 3 uur ga ik het resterende stukje rijden. Een weg die ik al zo vaak gereden heb, dat ik geen navigatie nodig heb, en blindelings kan rijden.
Van foto’s maken komt niet veel meer, en het begint nu ook een beetje te regenen. Ik versnel een beetje, want wil nu toch wel naar huis. Even zie ik nog een leuk attribuut staan, waar ik een foto van neem.

Afbeelding

Terwijl ik daar sta, bedenk ik al het onderschrift voor deze foto. Deze blonde buffel heeft het geflikt.
Ik kom bij Hoofddorp. De laatste grens die ik deze vakantie zal passeren.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben thuis.
Na een periode van 15 prachtige, spannende, enerverende, maar ook leerzame dagen, en een totaal gereden afstand van 2410,7 km sta ik bij mijn appartement. Voldaan.

Afbeelding

Dit keer sluit ik niet af met een “tot morgen” maar ik wil iedereen bedanken voor zijn of haar reacties, support,
lieve woorden etc. etc.

Met jullie “achterop” was deze reis extra leuk.
Het motiveerde mij iedere dag weer om een verslag te maken.

Een speciaal woord van dank voor mijn scooterdealer, Bromfietshuis Hoofddorp.
Bram, jullie hebben echt een superscooter afgeleverd. Niet één keer ben ik de problemen gekomen.
De gebruikte rolletjes (5,9 gr)hebben voor een perfect lopende machine gezorgd. Echt top.

Tot een volgende keer.
4 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#153 » 19 aug 2016, 22:10

Heerlijk om te lezen van al je verslagen. We zullen het gaan missen.
Hopelijk komt er een vervolg op deze prachtige tocht.

Dank voor het delen van de mooie foto's en verslagen.
1 x
Groet uit Soesterberg, Eric

joopstern

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#154 » 19 aug 2016, 22:29

echt van genoten
1 x

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#155 » 19 aug 2016, 22:31

Geweldig dat je weer heelhuids bent aangekomen dat is het allerbelangrijkste maar natuurlijk is het sneu van de kat .
Bedankt voor al die mooie verhalen en prachtige foto's , je heb oog voor details en kennis en volgens mij ben je met deze reis en km stand ook wel een echte buitenland tourbuffel geworden .

Groeten en hopelijk weer snel tot ziens ,

Ard .
1 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#156 » 19 aug 2016, 22:38

Wellicht een mijlpaal van je leven.

Ik heb respect voor je uithoudingsvermogen en wilskracht maar ook je standvastigheid. Een hele onderneming.

Fijn om te lezen dat je weer veilig bij het thuisfront bent aangekomen.

Klasse gedaan.

Mtvrgrt kees
1 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#157 » 19 aug 2016, 22:40

Het was een waar genoegen om je verslagen te lezen en de prachtige fotosessies te bekijken.

Dank daarvoor Henk :mrgreen:
1 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Eric L

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#158 » 19 aug 2016, 22:47

Home Sweet Home...

Ik heb enorm genoten van je verslagen en prachtige foto's.
Bedankt Henk!
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#159 » 19 aug 2016, 23:02

PLOF!!!!! Sh*t ben net in een zwart gat gevallen.... ;-)

Even serieus, zelf niet op vakantie geweest dit jaar, maar door je verslagen wel een vakantie gevoel gekregen. Dit mag je vaker doen, en volgend jaar ga ik me best doen om iets vergelijkbaars te doen.

Bij deze wil ik ook mevrouw henk bedanken omdat zij het ook mogelijk heeft gemaakt dat Henk deze reis heeft kunnen maken.

Verder nog allemaal veel sterkte met het verlies van de kat ( wij hebben er 3 en zou er geen een willen verliezen).

Maar in de tussentijd dat je op reis was ook opa geworden dus nu kun je eindelijk wraak nemen op je dochter voor alle keren dat je wakker bent geworden omdat haar luier volzat, of later als ze thuis kwam van het stappen. Een tip van mij; geef je kleinkind een echt drumstel, maakt een klere herrie, vinden ze helemaal te gek, en het grote voordeel ze nemen het niet mee als ze komen logeren ;-)
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Tineke

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#160 » 20 aug 2016, 06:11

Ook ik heb elke dag genoten van je verslag Henk. Super dat je ons op deze manier van jouw avontuur hebt mee laten beleven. Net als de meesten hier ga ik het dagelijks lezen van je verslag missen. Heel erg bedankt dat je elke dag de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te houden. 'Het is gewaardeerd.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2016”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer