Verslag retourtje Limburg op de MP3

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Verslag retourtje Limburg op de MP3

Bericht#1 » 02 okt 2016, 20:03

Vandaag zijn we met de MP3 naar het Limburgse land gereden.
Eigenlijk was deze tocht een beetje te veel van het goede voor wat betreft de afstand, en dat om te wennen aan onze nieuwe Plof.
Vanmorgen om 08.45 maar de box gegaan om de MP3 te wekken en uit zijn slaapplaats te halen. Zo langzaamaan lukt het mij alleen om deze eruit te krijgen.

Afbeelding
De temperatuurmeter gaf aandat het een graadje of 15 was, maar het voelde frisser.
Afbeelding
De dagteller bijna op "0", dit is de afstand van het tankstation naar huis.
Afbeelding
Dit was de reis zoals we die gemaakt hebben.
Helaas is het iets anders geworden dan ik had gehoopt, maar dat komt omdat ik de wegwijsmiep had afgesteld op " vermijd snelwegen" de volgende keer ga ik eens "fietspad" proberen. Kikken wat voor route we dan krijgen. Aanpassen is och gemakkelijk.
We rijden namelijk met de TomTomStart 25, dus dan heb je niet zoveel invloed.
De wg ging via Nijmegen naar het zuiden.
Onderweg even een benenstrekstopje gedaan, en daarbij werd ook een bijzondere kilometerstand berijkt
Afbeelding
20.000 km.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even later zagen we een koffietentje dus daar nog maar een keertje gestop.
Afbeelding

Afbeelding
De stop was in de buurt van Elsendorp of all places.
Maar de capposino was lekker.

De rit werd vervolgd, toen we merkte dat we via Maaseik (B) bleken te rijden hebben we besloten om in Schimmert bij Brasserie "Den Druppel" maar geluncht. We werden als vanouds zeer hartelijk ontvangen door de eigenaar.

Na de sanitaire stop en onze schulden te hebben voldaan zijn we richting Heerlen gegaan. Aldaar langs Jo geweest alwaar we zoals altijd hartelijk werden ontvangen. Na wat geklets en een kopje koffie met vlaai zijn wij weer richting het Soesterbergse gegaan.
Als eerste een stuk binnendoor route gevolgd, maar omdat het begon te regenen besloten we de snelweg maar op te gaan.
Afbeelding
Tjemig wat is dat vermoeiend, natte bril, beslagen en nat vizier en dan ook nog de ingegoten teer lijnen waar de driewieler erg onstabiel zoekgedrag gaat vertonen. Naar goed alles is goedgekomen.
Nadat we Eindhoven zijn gepasseerd, maar even een kleine ontspanningsstop bij de Q-8 langs de A2 en daar besloten om even langs te gaan bij Alwin en Ilse om ons nieuwe speeltje te laten zien.
Even gekletst en we hebben de reis vervolgd.
De reis ging zeer voorspoedige tegen 19.40 uur parkeerden we de MP3 in zijn slaapkamer.

Afbeelding
Na 417 km te hebben gereden komen we op een gemiddeld verbruik van 1 op 23.6.
Lang niet verkeerd lijkt mij zo voor een 500 cc met 41 pk.

Eerder in dit verslag scheef ik dat deze tour eigenlijk te lang was, dit omdat het niet alleen een zwaardere machine is maar ook omdat we er samen op zaten. Bea moest erg wennen aan het vermogen en het snellere optrekken en we zijn er achter gekomen dat de snelheden boven de 110 km p/u erg pijnlijk worden voor haar arm.
Voor mij is het wennen omdat je een volwaardige weggebruiker bent en er niet altijd rekening gehouden wordt met een motor door de automobilisten.

Jo bedankt voor je ontvangst en graag tot een volgende keer.
5 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Verslag retourtje Limburg op de MP3

Bericht#2 » 02 okt 2016, 20:53

Gelijk een grote sprong in het diepe.. 417 km?, was het misschien niet beter voor Bea eerst even te wennen op een wat kortere rit (grotere acceleratie en rem krachten) Eric?

Voor de rest een goed verslag met foto,s van je strijdros :thumbsup:
1 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Verslag retourtje Limburg op de MP3

Bericht#3 » 02 okt 2016, 21:09

Mis ik toch echt één foto Eric!
Jaja...die van die natte onderbroek.

:rlol: Groetjes, Jo
1 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Verslag retourtje Limburg op de MP3

Bericht#4 » 02 okt 2016, 21:11

Jo&Marian schreef:Mis ik toch echt één foto Eric!
Jaja...die van die natte onderbroek.

:rlol: Groetjes, Jo


Die zal ik maar niet plaatsen, voordat er andere gedachtes zijn....... :lol2: :lol2:
1 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Verslag retourtje Limburg op de MP3

Bericht#5 » 02 okt 2016, 21:12

Mooi verslag Eric , tja ik kan wel begrijpen dat je in begin misschien wat inschattings fouten maakt maar daar leer je weer van en de volgende keer ksn je daar weer wat meer rekening mee houden want op het vrouwtje moet je toch heel zuinig zijn :)

Groeten Ard .
1 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Verslag retourtje Limburg op de MP3

Bericht#6 » 02 okt 2016, 21:53

Mooie foto's en verslag. Óók hier is het aldoende leert men maar je hebt een mooie tour gedaan. :moto2: :thumbsup:
1 x
Groeten Peter.

TK E

Re: Verslag retourtje Limburg op de MP3

Bericht#7 » 02 okt 2016, 22:01

Oke........een natte onderbroek en een pijnlijke arm......misschien had Bea iets verkeerd vast (of niet)... :rlol:
Maar goed inderdaad een kleinere rit was misschien iets beter geweest echter weet je nu wat de mogelijkheden zijn....
voor nu veel plezier verder met je mooie machientje...
:moto2:
1 x

Robert

Re: Verslag retourtje Limburg op de MP3

Bericht#8 » 02 okt 2016, 22:09

Mooi verslag Eric en inderdaad gelijk een flinke rit. Misschien begrijp je mijn advies om eens een rijles te nemen in verband met je verkeersdeelname met de motor wat hij te spijkeren. Dit is toch heel anders dan met de auto en bromfiets.
Met name teerstrepen, witte strepen en putdeksels kunt je met nat weer beter mijden. Deze worden namelijk spekglad.

Maar in elk je hebt je vuurdoop nu al gehad met deze lange rit.

Groeten Robert
1 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Verslag retourtje Limburg op de MP3

Bericht#9 » 02 okt 2016, 22:19

@Robert, kan je vertellen dat ik met deze rit een heleboel heb geleerd.
Zo wie zo zal er binnenkort een les nemen om de vaardigheden te vergroten.

Dus in deze wordt vervolgt.....
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Verslag retourtje Limburg op de MP3

Bericht#10 » 02 okt 2016, 22:24

The thermometer of my MP3 is slightly off (+2°), when the engine is warmed up (sensor is near the radiator).
Maybe the same with yours?
0 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2016”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer