VERSLAG Tineke's verjaardagstour 9 0ktober 2016

joopstern

Re: VERSLAG Tineke's verjaardagstour 9 0ktober 2016

Bericht#11 » 09 okt 2016, 21:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
4 x

Gebruikersavatar
HarryC
Voormalig STN Lid
Berichten: 183
Contacteer:

Re: VERSLAG Tineke's verjaardagstour 9 0ktober 2016

Bericht#12 » 10 okt 2016, 01:24

Mooie foto's en verslagen jammer dat ik er niet bij kon zijn.
1 x
Mijn eerte scooter was de Grand Dink Champage uit 2005 had hem een andere kleur gegeven en na bijna 60000 klm weg gedaan.

En nu op een Grand Dink S50 met 17086 klm op de teller

mijn langste rit was naar Mechelen heen en weer voor de proloog van de tour de France

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: VERSLAG Tineke's verjaardagstour 9 0ktober 2016

Bericht#13 » 10 okt 2016, 07:10

Jullie hebben een mooie dag gehad,zo aan de mooie foto,s te zien
1 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: VERSLAG Tineke's verjaardagstour 9 0ktober 2016

Bericht#14 » 10 okt 2016, 08:55

Dat het kouder wordt met de tijd van het jaar moge duidelijk zijn. Zeker als men in alle vroegte gaat rijden bbbrrrrrr.

Maar later met het zonnetje erbij, hebben jullie samen de dag geplukt. Leuke foto's en verslagen.

Mtvrgrt kees
2 x

Tineke

Re: VERSLAG Tineke's verjaardagstour 9 0ktober 2016

Bericht#15 » 10 okt 2016, 09:50

Verleden jaar liep mijn verjaardag niet helemaal zoals gepland. Om die verplichting te ontlopen besloot ik dit keer een tourtje te gaan rijden met mijn meest dierbare cluppie. Zeker geen spijt van gehad. Wat een fantastische dag heb ik gehad.

We hadden in de ochtend afgesproken met Joëll, Joop zou in Delden bij ons aansluiten. De temperatuur lag laag en op de velden was het mistig wat er wel mooi uitzag maar het ook koud maakte. Vooral voor Joëll, die nog geen motorkleding heeft. Toen we bij Deventer waren had hij het verschrikkelijk koud. Even wat warms drinken hielp niet veel. Met mijn regenpak er extra bij aan besloot hij weer richting huis te gaan, wat naar mijn idee de verstandigste keuze was. Wel erg jammer, maar shit happens sometimes.

Dirk sloot in Apeldoorn bij ons aan en we kwamen iets na 10 uur bij Hoog Soeren aan. Daar waren al aardig wat mensen aanwezig. Hans (Kuya) had zich als deelnemer afgemeld zodat hij als verrassing er toch bij kon zijn. :? :?: Maar ik vond het zeker leuk dat ie van de partij was. Dus missie geslaagd Hans. :thumbsup: Tonny en vrouwlief Daniëlle waren er met de auto om even gedag te zeggen. Ik heb daar een rondje (gekochte) cake uitgedeeld en de meeste van ons hebben daar nog wat in het restaurantje een koffie of iets dergelijks genuttigd. Er werd ook nog voor mij gezongen. Erg leuk. :worshippy: Ik glunder nog nu ik er aan terug denk.

Even later konden we vertrekken. Er waren nog wel wat dorstige scooters en een tankstation vinden die open was of waar de pinautomaat werkte bleek nog even lastig. Maar tenslotte toch een plek gevonden waar de scooters gevuld konden worden.

Deze tour liep over de Veluwe en ik geniet er altijd van om door mooie natuurgebieden te rijden. We hielden een eetstop bij een patattent die net iets meer serveerde dan patat alleen. De porties waren zelfs voor de STN mannen aan de grote kant. Dat komt niet vaak voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier stond Michiel (Miglow) op ons te wachten en hij heeft de rest van de tour op zijn motor meegereden. Wel moest hij af en toe op de weg rijden waar wij op het fietspad moesten rijden maar hij vertelde mij naderhand dat het goed te doen was. Nou, gelukkig maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anton, Roelf en Dylan gingen vanaf dit punt hun eigen weg. En we reden dus met een kleinere groep verder. We hebben nog een paar benen-strek-stops gemaakt

Afbeelding

en de laatste stop die in de planning lag was bij Boshuis Drie. Maar daar was het erg druk en was er niet genoeg ruimte meer voor ons. Een kilometertje of 5 verderop lag Garderen en daar zijn we op het eerste de beste terras wat we zagen neergestreken.

Afbeelding

Nog even koffie en appelgebak gegeten, want taart was ik nog niet aan toe gekomen vandaag en dat hoort toch een beetje bij een tourtje.... uhm verjaardag... verjaardagstourtje. Maar goed. Vanaf daar ging iedereen weer naar huis. Wij reden samen met Joop op. Wel wat extra stops gemaakt omdat ik de knollen behoorlijk op had. Ik kamp ook nog met de naweeën van een griepje waardoor ik gewoon erg weinig energie heb. Maar dat neemt niet weg dat ik een heel erg leuke verjaardag heb gehad. Dank dat jullie deze dag met mij wilde vieren.
Laatst gewijzigd door Tineke op 11 okt 2016, 15:47, 3 keer totaal gewijzigd.
7 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: VERSLAG Tineke's verjaardagstour 9 0ktober 2016

Bericht#16 » 10 okt 2016, 10:34

Op de foto's ziet het er erg gezellig uit.
Nou 10 je kan terugkijken op een zeeg geslaagde (verjaar)dag.
Dank voor het delen.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: VERSLAG Tineke's verjaardagstour 9 0ktober 2016

Bericht#17 » 10 okt 2016, 11:05

's morgens vroeg opweg naar een verjaardagsfeestje of beter gezegd verjaardagstour op de veluwe, wie wil dat nou niet? ik in ieder geval wel, al beloofde het nog best wel fris te worden richting de veluwe. hier in het kuukse viel het allemaal nog wel mee maar eenmaal arnhem voorbij de hoogte in werd het tussen de bomen en de heide toch stiekem best frisjes.

Afbeelding

op weg naar de startlocatie ''halte assel'' kwam ik nog langs een tussenstopplaats van de tour van wouter afgelopen zomer in hoenderloo.

Afbeelding

en zo onderweg kom je zoals foto's van anderen al getuigen wel eens leuke en bijzondere dingen tegen zoals dit hier net boven hoenderloo.

Afbeelding

eenmaal aangekomen bij halte assel waren de meesten er al en natuurlijk ook onze jarige job 10. en dat ze jarig was dat weten ze nu bij halte assel ook. we hebben het dak eraf gezongen :happyb:

twee jaar geleden hadden tineke, gerhard en ik deze mooie route voor het eerst ''voor''gereden en troffen we helaas een aantal wegen die under construction waren maar daar was nu na twee jaar piekfijn in orde voor deze tour. zo zie je maar weer......wat in het vat zit verzuurd niet.
een heel mooie tour met een redelijk grote groep (uit alle windrichtingen) helaas zonder joëll en tonnie.
op de tussenstopplaats in 't harde namen roelf, anton en dylan afscheid en kwam michel (myglow) erbij.
een op wat spettertjes en wolken na zonovergoten verjaardagstour die ons verder voerde langs het veluwemeer richting nunspeet. daar een korte stop gemaakt bij het station waar ik als kind zijnde tijdens de vakantie bijna dagelijks zat met mijn eerste fototoestel om treintjes te spotten natuurlijk :d

Afbeelding

vedere richting speuld waar we helaas geen plek konden vinden, ja we waren natuurlijk niet de enigen die van het mooie weer genoten, dus op advies van dick naar garderen gereden waar we nog even nagenoten hebben van deze mooie tour.
dick hadden we voor het eerste ontmoet tijdens zijn eerste ''westland''tour en was toevallig in de buurt dit weekend waardoor hij deze tour mooi kon meepikken. mooi man.

in garderen nam ik afscheid van de laatsten om van daaruit naar huis te rollen. in arnhem nog even een weg moeten banen door een bijna verkeersinfarct veroorzaakt door de ''beliebers'' die massaal richting het gelredome kwamen om een glimp op te kunnen vangen van justin bieber.

in elst toch maar even de tank gevuld en bij het starten werd ik onaangenaam verrast door een eerste euvel aan mijn nieuwe scoot.
bij tineke wilde de scoot niet altijd even lekker reageren bij het drukken op de startknop. bij mij sloeg hij wel aan maar bleef de startmotor doorgaan, zelfs ......toen ik uiteindelijk met de sleutels in mijn handen stond :o
waarschijnlijk blijft het startrelais hangen dus kon ik niets anders doen dan de stekker van de startmotor lostrekken om hem tot bedaren te brengen.
gelukkig heb ik nog wel een kickstarter dus kon ik gewoon verder. wordt dus weer een rondje veda om het te verhelpen.

ik heb weer volop genoten van deze laatste geplande ''verjaardag''tour van dit jaar. mooi weer, mooie omgeving en gezellige en leuke groep welke ik bedank voor hun aanwezigheid en gezelligheid.

groeten uut ut kuukse en tot gauw.

stierherman
4 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: VERSLAG Tineke's verjaardagstour 9 0ktober 2016

Bericht#18 » 10 okt 2016, 11:24

Geweldig...heb weer genoten van jullie verslagen en foto,s.
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Re: VERSLAG Tineke's verjaardagstour 9 0ktober 2016

Bericht#19 » 10 okt 2016, 12:24

Verslag deel2
Het was vroeg,5 uur de wekker dus bed uit.
Ik had met Roelf afgesproken om 7 uur in Wolvega te zijn om te vertrekken naar Apeldoorn.
Tijdens de rit naar Heerenveen besefte ik dat mijn binnenvoering nog thuis lag.
Dat word dus blauwbekken onderweg dacht ik.
Maar koud was Het zeker dat hebben we wel gemerkt onderweg.
Toen we op weg waren naar Apeldoorn werd het zicht steeds minder,maar eenmaal bij Zwartsluis brak de zon door,en geen beetje.
De zon was zo vel dat we amper konden kijken wat voor ons reed.
Uiteindelijk reden we Apeldoorn binnen waar we bij de naald een paar foto's hebben gemaakt.
Roelfff zo goed als ik hem ken nam nog even een vreugdevol dansje om de naald en na een slokje drinken zíjn we verder gereden naar hoogsouren.
Verzamel plaats liep langzaam maar rustig op gang,en zijn daarná een tourtje gaan rijden.
Bij T Harde hebben we even onze buikjes gevuld met vette lekkernij.
Tijdens een gesprek met Roelf keek ik langs hem heen en zag een moeder met dochter zitten.
En ja hoor ook deze mensen hadden familie in Sneek en Bolsward
Tis heel gek maar als ik met scootertourclubnederland op pad ben komen we overal bekende mensen tegen,zo klein is de wereld.
Al met al weer een mooie dag gehad,vlak voor Giethoorn hebben Roelf en ik de hand geschud en zijn ieder onze eigen kant op gegaan.
Tegen 1720 uur was ik thuis moe maar voldaan.
Dit was voor mij dan ook de laatste tocht die we gereden hebben.
De reden is,maar dat zet ik in een ander topic.
Hier nog een paar foto's van gister,en iedereen bedankt voor de fijne dag in het bijzonder Tineke en Gerard.
Groetjes anton
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
4 x
Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2016”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer