(Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#31 » 23 okt 2016, 10:56

Mmmm... ik wil nog meer uploaden, maar ik krijg iets vaags met kolommen ensow.
Probeer het later nog wel een keer.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#32 » 23 okt 2016, 12:29

Afbeelding

Soms is hij zo zwart als roet ,
en bij het ontbijt drinkt hij waarschijnlijk een litertje bloed ,
maar een tour organiseren doet Wouter gewoon beregoed !!! :D

Ja dat was best wel even schrikken natuurlijk om je zo helemaal zonder make-up te zien toen ik bij Amigo binnenstapte :bang!: :lol2: maar je vertelde me al dat dit nog lang niet alles is dus het wordt nog vervolgd ook ;)
Vertrokken uit Rijnsburg dat achter Leiden ligt ben ik via Koudekerk ( maar de rest er omheen was ook best fris :) ) Alphen aan de Rijn binnen gerold en zat meteen op de Burg Bruinslotsingel maar de navigatie herkende nr 9 niet dus moest ik dat even zelf uitzoeken maar daar kwamen Jan en Siem ook net aangereden en was dat probleem meteen opgelost .
Een hartelijk weerzien :bighug: volgde bij Amigo met de leden die er al waren en tot m'n grote verassing stond Stephan die met Marjoleine en " Djankie " ook spontaan gekomen waren al bij de deur .
Ergens in de tour volgde de bewuste stop en was er tijd voor een broodje wat drinken of voor de rokers een peukie ook was dit tevens het test circuit om de retro lobbes van Peugeot eens uit uit te testen .
Ook ik heb een rondje gemaakt en vond de scoot vlotter dan ik dacht het motortje loopt mooi en de zit is goed en de afwerking is best indrukwekkend te noemen , voor wie dit van soort modellen houd is het aan te raden om hem eens uit te proberen ergens .

Pi(t)s stop :oops: :D
Afbeelding

Afbeelding

We vervolgden onze tocht over mooie landwegen en passeerde fraaie boeren dorpjes en wat me opviel was het grote aantal witte zwanen onderweg en ook af en toe een heel weiland vol wilde ganzen , de natuur liet zich weer van zijn mooie kant zien .

In Nootdorp hebben we de lunch gebruikt in een restaurant die omgebouwd was tot molen ........ :bang!: nee andersom natuurlijk :nono2: deze fraaie historische molen is omgebouwd tot restaurant en staat ongetwijfeld op de monumentenlijst .


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van welke hoek er een foto gemaakt wordt , hij is gewoon mooi en voor wij kwamen zag het er vanbinnen nog zo uit

Afbeelding

Die foto van daarna is helaas mislukt :yahoo: :saufen: :verstop:

De tourtocht ging verder en voor we er erg in hadden naderde we Leiden en bij de Zeilpoort in Leiden (weer zo'n historisch bouwwerk ) werd de traditionele groepsfoto gemaakt en dat viel Wouter nog niet mee ondanks zijn grote rode tablet kreeg hij met moeite iedereen er op ( maar ik jou wel :D )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zoals de klok op de zeilpoort al aangeeft gaat de tijd gewoon verder en omdat ik inmiddels ook al dicht mijn geboorte grond in de buurt gekomen was besloot ik om mijn eigen territorium weer op te gaan zoeken en na een wederom warm afscheid :bighug: ging ik met Jan en Siem mee ri Warmond en dat is ietsje om maar wel een leukere route .
Ik moest bij het afscheid zo'n beetje van iedereen de groeten doen aan Yvonne en dat heb ik gedaan natuurlijk en dat vond ze erg lief en jullie krijgen allemaal dan ook spontaan de hartelijke groeten terug van mijn Yvonneke die hier nog even vol trots met haar nieuwe haar look poseert .
Afbeelding
We waren tegen de avond keurig op tijd bij haar ouders in Katwijk om een maaltje zelf gebakken sliptongen naar binnen te werken en dat slaan we op zaterdag natuurlijk nooit af en daar gaat ik zelf eerder voor naar huis als het kan ;)

Het tourseizoen zit er op als er niets tussen komt en ik kijk terug op een leuk jaar wat veel goed heeft gemaakt op het rampjaar er voor bedankt nog voor de leuke tochten en de geweldige jaarmeting en hoop jullie weer straks in goede gezondheid terug te mogen zien .

Groeten van Ard .

:write: en nou schei ik er uit :D
4 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#33 » 23 okt 2016, 12:37

Het is alweer een dag geleden dat we de herfsttour gereden hebben.

Zoals iedereen al vertelde, was het verzamelen om 10 uur in Alphen aan de Rijn.
Ik woon niet zo ver van het verzamelpunt, dus was ik pas om kwart over 9 van huis gegaan. ruimschoots op tijd voor een afstand van 24 km.

Voordat ik me meldde bij het pavaljoen, toch nog even snel getankt.

Om precies 10 uur was ik er, en werd hartelijk begroet door alle anderen, die er al voor mij waren.
Waar ik meteen naar uitkeek was de peugeot Django, waar Stephan en Marjoleine mee gekomen waren.

Echt een dubbele verrassing, want ik had Stephan en Marjoleine niet verwacht.
Met onze first lady en haar man erbij, kan de dag eigenlijk al niet meer stuk.

Nog net voordat ik een bakje koffie kon nemen, werd ik gebeld door een medewerker van mijn werk, omdat er problemen waren met de computer, en hij niet verder kon.
Even leek het erop, dat ik alsnog moest gaan werken en deze mooie tour zou moeten missen.
Gelukkig toch telefonisch zoveel opgelost, dat ik niet weg hoefde.

Dus snel naar binnen en een kopje koffie besteld.
Tevens een mooi moment om Marjoleine nog even persoonlijk te feliciteren met haar verjaardag, afgelopen donderdag, en om alvast Wouter te bedanken voor het uitzetten van deze tour.
Het zijn mensen zoals Wouter die ons elke keer weer zoveel plezier verschaffen met onze hobby.
Heel veel dank daarvoor.

En dan is het zover, iedereen is aanwezig, en we gaan vertrekken.
Nu wil het toeval dat ik vorig weekend naar Rotterdam ben geweest op de scooter, en een groot deel van dit prachtige landschap al had gezien.
En hoe gek het ook klinkt, ik genoot er nu nog veel meer van. Omdat ik niet op mijn navigatie hoefde te kijken, kon ik veel meer van de omgeving opnemen.

Onderweg zijn we even gestopt op een hele lege parkeerplaats, waar zo ongeveer iedereen kennis wilde maken met de peugeot Django.

Afbeelding

Overwegend veel positieve reacties.


Afbeelding


Afbeelding


Vandaar af onze weg vervolgd richting Nootdorp, waar we met z,n allen gingen lunchen bij de molen.
Ondanks het mooie weer, was het toch ook wel lekker om even op te warmen en iets warms te eten en te drinken.
Ook is dit DE gelegenheid om even wat meer met elkaar te kunnen praten, en elkaar beter te leren kennen.

Na de lunch maakten we ons op voor het laatste deel van de tour. De zon was al volop gaan schijnen, en hoewel het best fris was, was het toch heerlijk tourweer.

Afbeelding

De tour ging verder naar Leiden, waar we nog even met z,n allen op de foto zijn gezet, en waar we afscheid hebben genomen van sommigen, die vanaf daar aan de terugreis naar huis begonnen.


Afbeelding


De overgebleven groep die toch nog vrij groot was, is doorgereden, via het pontje bij Oude Wetering, tot in de omgeving van Leimuiden.

Hier hebben we afscheid genomen van elkaar, en mocht ik voorop rijden om Danny en Stephan met Marjoleine te begeleiden, via de ringvaart van Haarlemmermeer, naar Aalsmeerderbrug.

Iedereen bedankt voor deze mooie dag.
Ik kijk alweer uit naar de volgende ontmoeting.

Gr. Henk
Laatst gewijzigd door henkhouet op 23 okt 2016, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#34 » 23 okt 2016, 13:30

Afbeelding


Zucht....
Een mens kan ook nooit eens effe rustig sanitair relaxen :bsmile:
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#35 » 23 okt 2016, 13:43

The Afterparty. Bij de Zijlpoort. Amendoim leerde mij dat Leiden vroeger maar liefst 8 (acht!) poorten heeft gehad. In 1880 sloeg kennelijk de opruimdrift toe en heeft men besloten om er zes te ruimen. Ik ben geen Leienaar, maar ik vind dat eeuwig zonde.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#36 » 23 okt 2016, 13:44

Stephan schreef:@amendoim die de Off Road Django test doet


Het is inderdaad een hele goeie grasmaaier...

Nieuw marktsegment voor Peugeot.
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#37 » 23 okt 2016, 13:55

Afbeelding

Maybe he's born with it. Maybe it's Maybelline.
3 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#38 » 23 okt 2016, 14:07

Who pays the Ferryman ?

De overtocht bij Oude Wetering. De pontbaas stond met onverholen blikken naar het opgeschoten scootertuig te gluren en kon zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. "Horen jullie bij elkaar? Wat zijn jullie dan van elkaar?"
Ja.... wat denkiezelluf ? Scooterbroeders (en zuster) natuurlijk !

Afbeelding

We kregen niet eens een rondje over het meer... de schriep! Ik had me eigenlijk wel verheugd op een mini-cruise.

Afbeelding

Tsja, knap zal ik niet worden. En die helm gaat daar ook niks aan bijdragen....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindpunt. In figuurlijke zin natuurlijk, alwaar wij tot de conclusie kwamen dat Exodus 20 eigenlijk nog een extra vers moet krijgen.

Gij zult lid worden van STN

Afbeelding

Het is dat Wouter mij de goede kant op stuurde, want ik was zo prompt weer naar Leimuiden gereden i.p.v. naar Rijnsaterwoude.
Van daaruit via Langeraar naar Ter Aar en daar de laatste "split", al waarna Oldy en ondâhgetijkende richting Alphen a/d Rijn zijn gekacheld. Oldy was wijs geweest en had zijn Symphony op een trailertje vanuit Brielle richting Alphen gereden in plaats van volslagen vernikkeld aan te komen...

Iedereen bedankt nogmaals voor de gezellieheid .
Laatst gewijzigd door stoyanov op 23 okt 2016, 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#39 » 23 okt 2016, 14:27

Mooie verslagen mensen :)

Mtvrgrt kees
1 x

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#40 » 23 okt 2016, 15:28

Ook ik heb veel plezier gehad met deze voor mij laatste STN tour van 2016. Om 6:00 trok ik de voordeur achter mij dicht en 10 minuten later stond de ND met alles er op en er aan tevreden ronkend klaar om te vertrekken.

Afbeelding

De route naar Alphen had ik uitgedacht via Nijkerk-Hilversum-Mijdrecht. Dit is min of meer het kortste en bovendien ben ik al 2x in Mijdrecht geweest op de scooter dus dat was mooi makkelijk. Het eerste stuk naar Voorthuizen was erg donker en er lag al veel blad op het fietspad. De snelheid moest terug naar 35 á 40 km/h. In Nijkerk de tank gevuld. In de buurt van Hilversum begon het licht te worden en toen kon het gas er stevig op. Nu Nellie niet achterop zat was het nog makkelijker om de ND boven de 60 km/h te houden. Mijdrecht was snel bereikt. Vlak langs de Hoef, van het jaartreffen 2015, op naar de ontmoetingsplaats in Alphen a/d/ Rijn en daar was......... helemaal niemand. Wel logisch ook want het was 09:15. Gelukkig kwam toch al vrij snel vroege vogel HarryC opdagen. Gezellig samen roken en bijpraten en de rest afwachten. Langzaamaan kwam iedereen opdagen. Leuk dat ook de clubdirectie tijd en zin had om te komen met de Django. Veel tourders kregen de kans om deze nieuwe Peugeot te testen en de reacties waren zeer positief.

Om 11:00 begonnen we aan de tourtocht en deze verliep zeer voorspoedig met enkele gezellige tussenstops en een lunch waar ik niet aan mee heb gedaan, tsja lijnen hè. Na de lunch en een leuke overtocht met een pontje begon de groep uiteen te vallen. Tenslotte namen Hans en ik afscheid van Wouter en Cor. Samen zijn wij terug gereden naar Apeldoorn. Het laatste stuk was alweer helemaal donker en dat drukt de gemiddelde snelheid toch flink. Jammer want de combinatie Hans/GD - Marc/ND was goed voor een stukje stevig doortouren zonder problemen, de machines en de berijders waren aan elkaar gewaagd. Leuk Hans, ik heb er van genoten. Eenmaal in Apeldoorn heb ik Hans de weg gewezen naar het Kanaal richting Dieren, en toen was ik om 20:15 thuis met 338 kilometer op de teller.

Het was best vrij koud zowel 's morgens als 's avonds. Ik heb de hele dag mijn Scapino skibroek aangehad. Mijn zwarte snowboots zijn wel warm maar iets te krap en daardoor krijg ik toch wat koude voeten. Dit gaat wel snel over als je even een beetje heen en weer kan lopen. Mijn supergoedkope nylon handschoenen van de Hema voldoen uitstekend. Volgend jaar maar eens kijken naar wat andere kleding.

Ik bedank alle deelnemers voor de gezelligheid en Wouter voor de organisatie. Het tourseizoen 2016 zit er op. Maar we kunnen het tch niet laten dus Nel en ik hebben vandaag nog afgesproken dat als het een keer mooi weer is op een vrije dag we toch nog even snel een ritje gaan doen.
5 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2016”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer