(Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Gebruikersavatar
kuya
STN Tourbuffel
Berichten: 1912

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#21 » 22 okt 2016, 21:39

Zo ik ben ook weer thuis 21:15 rollend bij huis.
Morgen komt het verslag en foto's.
___________________________________________
Ik probeer al enige tijd vanaf van 08:30 23-10-16 een verslag en foto's toe te voegen maar het lukt gewoon op een of andere manier niet telkens loopt de side vast als ik foto's ophalen wil naar de STN side.
We gaan het nog een keer proberen. :taz:
_____________________________________________________________________________________________________________
Nu weer met een bakje leut er weer fris er bij zittend, O het is inmiddels al middag dus nu een fris biertje :cheers: .
Ik had een mooie route op Base Camp uitgestippeld, van woonplaats tot aan Alphen aan de Rijn. :thumbsup:
Zo helemaal onderlangs de Rijn op. naar het west land toe te toeren bij Culemborg, het veer op. en de oversteek maken. :yeah:
En zo schuin westelijk omhoog, onderlangs Nieuwe gein-IJsselstein-Papenkop-Nieuwerbrug aan de Rijn-Zwammerdam en zo al rijdend naar Alphen aan de Rijn. :worshippy:
Maar bijna bij mijn in de achtertuin net voorbij Arnhem zuid, laat de Garmin mijn beste reisgezelschap en vertrouwde maat het af weten en laat mijn in de steek.
Bijna daar op een uur op verkwanselt. :anger:
Maar goed zo kwaad en goed als het gaat, het hef in eigen hand genomen, en terug naar. De Andrej Sacharovbrug.
En die naam heeft de brug te danken aan een atoomgeleerde en nobelprijs winnaar Andrej Sacharov. of te wel de Pleijbrug, en die naam heeft de brug weer van de voormalige uiterwaard en deels poldergebied van het Pannerdens kanaal in de NederRijn en de IJssel bij Westervoort te danken. :ugeek:
Niet dat jullie gaan denken wat weet die man toch veel, de pc en ik zijn samen de best. :rlol:
Ik zelf heb nooit geweten dat ik zo vaak over de rug van een bekende. atoomwetenschapper en ook nog een Rus, zou rijden. tevens een massage voor die Rus. :D
Maar wie heeft daar nu belang bij. :roll:
Goed even terug komend op de vijten van de Garmin.
Zo goed en kwaad als dat gaat. aan de Arnhemse oostkant, de wegwijs Garmin een nieuwe route laten berekenen, en niet naar mijn wens, maar ja wat moest ik dan :!: eieren voor mijn geld kiezen, mooi niet, of rechts om keer maken en een mooie tour missen. wat later bleek de route te hebben gereden een geweldige mooie tour was. daar weer dank aan onze niets minder dan onze Buffel route planner Wouter. :thumbsup:
Toen ik arriveerde op de plek van bestemming 10:37. waren ze er bijna allemaal. dus ik vroeg aan Wouter kan ik nog een boterham nuttigen. ja hoor zei Wouter er moet nog één rijder komen. kijk dat is nog eens eerbied hebben voor je mede tour rijders als toerleider. :worshippy:
wat een service ,[wat ze cq niet doen bij die andere club, en zelfs nog eerder vertrekken dan gepland, praat je over Respect :nono1:
En Henk hout. ben je een paar katten kwijt :roll: die zitten nu aan de zijkant van mijn scooter tassen. :yahoo:
Vrijdag snel nog de laatste check gedaan voor we gaan.
Afbeelding
S'morgens vertrokken 06:30 met een beetje zenuwen in de kop dat ziet men aan de foto. ;)
Afbeelding
Daar aangekomen op de plek van afspraak in Alphen aan de Rijn
Afbeelding
Afbeelding
En hier de free Ride van Stephan, de Peugeot Django Allure, leverbaar vanaf €2999. net zo duur als de G-Dink, waar je denk ik iets meer voor hebt dan de kymco.
Afbeelding
En hier een van Amendoim's rolmodel de Grand Dink. :boss1:
Afbeelding
En toen was het tijd om de boel aan te slingeren, wel iets later dan gepland wat de hek we gaan.
De eerste stop tevens proefterrein voor de Peugeot Django. bij Rotterdam in de buurt Alexander het was de snel roeibaan
Zo ik me heb laten vertellen door Wouter.
Afbeelding
Afbeelding
Zie ginds kom de Siem aan zie hem gaan zie hem gaan. :D
Afbeelding
En dan ook nog zonder helm. :darulez:
Afbeelding
Dan moeten we Amendoim nemen met helm, een ster in zijn klasse apart.kan zo in een scooter magazijn. :thumbsup:
Afbeelding
Afbeelding
Kiek um goan.
Afbeelding
Daar komt daar komt die aan.
Afbeelding
O even er een crossscooter er van maken en hup, het grasveld op.
Afbeelding
toen we dat hadden gehad weer in de ankers en op naar het volgende, en dat was De vang.
Afbeelding
Afbeelding
Onder de molen wieken en uurwerk, van het genot van een kopje koffie. en wat ze zo besteld hadden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen we daar klaar waren, op naar de volgende locatie. maar eerst nog een oversteek maken met een veerpont.
Afbeelding
we kwamen heelhuids aan de overkant, op naar het domein van Amendoim Leiden,de naam zegt het al, Galg-Schandpaal volterkamer duimschroef enz enz. O en niet te vergeten de Leidense poort.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dan onze touroperator van dichtbij.
Afbeelding
Afbeelding
Siem in de Leidenstad.
Afbeelding
Afbeelding
Dit was tevens het eindpunt van onze tour.
Afbeelding
Van hier uit weer richting huis waar Wouter, zo als je hebt kunnen lezen. ons op sleeptouw nam.
we kwamen op een punt aan waar Mark en ik afscheid namen van Wouter en Cor die gingen rechts af wij links af.
Ik ben achter mark aan gereden die het zonder navigatie deed naar Apeldoorn toe knap hoor kan mijn Garmin nog een puntje aan zuigen. :thumbsup:
In Nijkerk nog even voor de laatste 80 kilometer de tank vol laten lopen.
En bij Apeldoorn heeft Mark me nog begeleid tot aan de kanaalweg afscheid genomen van Mark de menselijk navi.
En mijn weg vervolgt tot aan huis. Rolde om 21:15 bij huis met weer 417kilometer rijker op de teller. :sct1:
Afbeelding
Ik heb er geen spijt van dat ik dit weer heb gedaan, ik ben tevreden thuis aan gekomen Wouter bedankt voor de mooie rit die ons hebt bezorgt. :thumbsup: :sct1:
Mark bedankt voor het terug toertje, en het was duister om ons heen in het bosrijkgebied. :|
En mede tourders ook bedankt voor de gezelligheid. :thumbsup:
Zo voor mijn zit het er voorlopig op met het toeren.
Ik zou zeggen tot weerziens.
Gr kuya.
Laatst gewijzigd door kuya op 27 okt 2016, 08:25, 13 keer totaal gewijzigd.
3 x
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#22 » 22 okt 2016, 21:44

kuya schreef:Zo ik ben ook weer thuis 21:15 rollend bij huis.
Morgen komt het verslag en foto's.



+´´

Je bent een topper Hans (vandaag de grootste afstand gereden) :thumbsup:
1 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Groen
Berichten: 32

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#23 » 22 okt 2016, 22:00

Ziet er allemaal heel gezellig uit.
Kon vandaag niet mee, moest in het Westland zijn, wel mijn met mijn Dinky, dus gelijk wat kilometers op de teller gezet .
De volgende tour, kouwe klauwe tour , ben ik van de partij, als het weer het toelaat.
Gr. Erik
0 x
Nu: 10-2016 Kymco New Dink 50
Voorheen:2008-2016 ZNEN RETRO, jeugd nostalgie: Vespa Piaggio Ciao, Honda SS 50, Vespa Boxer

Afbeelding

Flevolander58

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#24 » 22 okt 2016, 22:03

nou hierbij mijn verslag

kwart over 8 van huis vertrokken bij 6 gr brrrrrrrrrrrr erg koud op naar weesp om Cor op te halen tot mijn verbazing stond er een Django op de parking met jawel Marjoleine en Stephan
Cor kwam ff later waarna we 5 voor 9 vertrokken naar Alphen waar we kwart voor 10 arriveerde
eerst bijkomen met koffie

Afbeelding

Afbeelding
en afrekenen natuurlijk
Afbeelding
in het raam zag ik nog 2 gasten voorbij rijden jawel Siem en zijn stn broertje Jan en dat bracht het aantal op 15 een mooi getal
Het wachten was alleen nog op Hans die het verste weg moest komen vanaf omgeving Didam als ik het goed heb ieder geval ergens aan de grens met Duitsland
nadat ook Hans een beetje was geacclimatiseerd vertrokken we 10 voor 11 aan de tour eerst dwars door Alphen over de nieuwe herstelde Julianabrug en langs het flatje waar ik mijn jeugdjaren heb vertoefd en ook de wijk waar Wim Bon is opgegroeid.
Nadat we de N11 waren overgestoken gelijk in het natuurgebied van het Spookverlaat waarvan ik het bestaan pas een paar jaar geleden had ontdekt(schande eigenlijk )
na wat omzwervingen in het tuinbouwe gebied van Hazerswoude grenzend aan Boskoop was het tijd te verkassen richting de Rottemeren.
Hier ook de eerste stop nabij de nieuwe hardroeibaan van Rotterdam/Zevenhuizen waar we uitgebreid hebben proefgereden op de test Django die Stephan ter beschikking had gekregen
Afbeelding
Moet zeggen het rijdt niet verkeerd en samen met de Citystar toch een van de betere scooter in het Peugeot segment
hierna waren de Rotte meren en de Rotte aan de beurt heerlijk om hier te rijden.
Via o.a Berkel Rodenrijs en Pijnacker kwamen we dan aan in het gezellige knusse restaurantje de Vang naast de gelijknamige molen
Prachtig te bewonderen vanuit het restaurant via de ramen in het dak waardoor de sfeer er al snel inzat wat trouwens de hele dag zo was

ik en meerdere hadden besloten de hamburger te nemen en daar hadden we geen spijt van


Afbeelding
Hierna moesten we helaas weer door
Hieronder nog wat sfeerbeelden van de molen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Via Nootdorp reden we iets anders dan gepland naar Leidschendam maar uiteindelijk kwamen we toch weer op de oorspronkelijke route uit bij de Vliet
van hier door naar Leiden waar we een fotostop hielden bij de hele oude Zijlpoort waar Edwin ons alles over kon vertellen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ard ,Siem en Jan en ook Edwin hadden besloten om hier afscheid te nemen en met de rest zijn we doorgereden langs de Kaag en via dorpjes aals Oud Ade en het geboortedorp van Joop Zoetemelk Rijpwetering kwamen dan aan langs de Brasemmermeer
waar we met de veerpont overstaken over de wetering in Roelofarendsveen richting Rijnsaterswoude hier namen we afscheid van Marjoleine,Stephan,Danny en Henk om met de rest het laatste deel van de tour te rijden naar ter Aar om daar afscheid te nemen van onze Alphenaar en brielenees waarna ik Cor,Marc en Haans op sleeptouw nam richting de provinciale weg van Vinkeveen naar Hilversum om daar bij de A1 afscheid te nemen.
van Cor nam ik zoals gewoonlijk afscheid in Weesp waarna ik alleen doorreed naar Almere.
Half 7 deed ik de poortdeur open niet moe wel koud maar zeer voldaan
want we hadden een reuze gezellige topdag en een waardige afsluiter van het toerseizoen van STN in 2016
5 x

Stephan

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#25 » 22 okt 2016, 22:14

@Amendoim die de Off Road Django test doet

4 x

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#26 » 22 okt 2016, 23:05

dat zietter weer goed en gezellig uit.

groet herman
1 x

Flevolander58

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#27 » 23 okt 2016, 06:40

was het ook Herman ,heb je ook gemist trouwens
over mist gesproken het is loei koud vanochtend 2 gr en een zicht van hooguit 25/50 meter blij dat ik de tour gister gereden heb
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#28 » 23 okt 2016, 09:37

Mooie verslagen mensen. Jullie hebben geluk gehad met het weer. En met een voorproefje van de hamburger wedstrijd :lol: Ziet er lekker uit yummie :)

Mtvrgrt kees
0 x

Flevolander58

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#29 » 23 okt 2016, 10:15

. En met een voorproefje van de hamburger wedstrijd :lol: Ziet er lekker uit yummie :)

Mtvrgrt kees[/quote]
die gaat niet door hahaha
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: (Live)verslagen STN Herfsttour 2016

Bericht#30 » 23 okt 2016, 10:52

Zoals beloofd hier de foto's
Liep een beetje te klootviolen met Airdrop, totdat ik er achter kwam dat dat niet werkte tussen IOS en OSX onderling. :crap:
Niet des Apples, maar het is niet anders.
Dus maar Dropbox gebruikt, want ik heb de pest aan dat I-Tunes.
Anyway; dit was het educatieve gedeelte. Nu de lichtbeelden....

The gathering bij Amigo.
Voor de niet Alphenaren: Amigo heeft de twijfelachtige eer om zo ongeveer het meest te zijn bezocht door het inbrekersgilde.
Er is de mogelijkheid tot midgetgolfen bij Amigo. Tevens kan men er een hapje eten en drankje nemen. Wordt veel bezocht door wandelaars en hardlopers/trimmers.

The Original Chinese Palace: Op de eerste foto zien we het paleis. Inmiddels al een keer of wat van eigenaar veranderd, alsmede van concept (Wokrestaurant, Japans restaurant, All joe ken vreet, etc.). Er tegenover (Saffierstraat) ben ik op deze wereld geschopt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

The Happening. Ik ben er zeker van dat de film van Wouter nog een beter beeld gaat verschaffen van de schoonheid van het landschap.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Get ready for the Lunch

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Danny denkt er het zijne van....

Afbeelding
6 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2016”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer