Maidentrip New Dink

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Maidentrip New Dink

Bericht#1 » 11 dec 2016, 15:58

Gisteren was het dan zover.
De financiële afhandeling had al plaats gehad, alsmede de proefrit/bezichtiging, dus het was een kwestie van ophalen.
Met gabbertje/buurman Chris richting Papendrecht getogen alwaar ons een hartelijke ontvangst ten deel viel door de Fam. van Maurik. Ook Boris was opgetogen om mij weer te zien.
Na de koffie/thee was het zaak om de scooter overgeschreven te krijgen.
Dat viel niet mee in Papendrecht e.o.
Het eerste punt op loopafstand was gesloten wegen een overlijdensgeval. Het tweede punt bleek een pakketpunt met achter de balie een geprogrammeerd wicht dat op onze vraag enkel de woorden "in Zwijndrecht kan dat geloof ik wel" kon uitbrengen.
Maar weer terug gesloft. De auto gepakt en richting de Karwei even verderop.
Hoewel op de website van PTT Post duidelijk staat dat je daar kentekens kan overschrijven, bleek dat ook daar niet het geval.
Een Papendrechtse schone met een heerlijke Rotterdamse tongval "zou effe kaiken ofdat hut erregus andurs wel ken"....
Uiteindelijk kwamen we uit bij de Bruna.
Na afhandeling van het papieren gedeelte was het een kwestie van de houder monteren voor de navigatie.
Die moet uiteindelijk achter het hoge scherm komen, maar voor het moment zit ie even onder de linker spiegel geklemd.
Over dat hoge scherm hoef ik nu nog effe niet te beginnen, want mijn vrouw kreeg al een hartverduistering toen ze zag voor hoeveel ik onze bankrekening had geplunderd.
Het begin van de trip was leuk. Kinderdijk. Was ik, als echte Hollander, tot mijn schaamte, nog nooit geweest.
De vele scheepswerven langs de Lek, de dijkwoningen, de lekker bochtige dijken etc.

Afbeelding

Kom ik aan bij de molens van Kinderdijk; en wat denk je??? Ik kon er precies 2 zien van de 19. Rest lag verscholen in een dik pak mist/motregen. Er ligt daar zo'n vermaledijd "Fietsen dus niet Brommen-pad", dus die molens zullen op me moeten wachten tot het voorjaar.

Afbeelding

Uit arren moede de pont maar gepakt over de Lek en meteen een gi-gan-ti-sche mythe in duigen zien vallen....
Kijk eens op de gemiddelde kaart en pak de legenda er eens bij. Dan zie je dat een bepaald aantal cm's overeen komt met een x-afstand.
Als je de kaart moet geloven dan is de Lek een kilometer breed (en ligt Nederland bedolven onder snelwegen met aan weerskanten 24 banen).... niet dus.

Afbeelding

Jammer, tegenvaller.
Ritje met de pont was wel weer grappig. Op Google Maps zit een functie "Ponten en Tolwegen vermijden", maar ik zou er wel een functie bij willen zien. "Zoveel mogelijk pontjes".
Vanuit Krimpen aan de Lek de reis voortgezet met de Top 1000 allertijden in stereo over de pas aangeschafte intercom in mijn helm. Heel apart. Geen Bose-kwaliteit, maar heel aanvaardbaar en bovenal heel welkom.
Langs de N210 en via de binnenwegen de reis richting Bergambacht/Stolwijk/Gouda aanvaard.
Man man man.... wat een treurnis. Misschien is het op de zomerdag beter, maar ik dacht dat ik compleet melodramatisch wier.
Weiland en knotwilg. Het staat voor eeuwig op mijn netvlies gebrand.

Afbeelding

En uiteraard op alle binnenwegen lag het bezaaid met bagger en stront.
Mijn hele scoot was zo vet als een slak. Kon wel janken.
Bij Gouda begon ik wat te wennen aan het rijgedrag van de New Dink. Ik zat in het begin wat gespannen te sturen merkte ik aan mijn schouderbladen. Iets wat ik moet afleren, want ik hou daar een paar dagen last van.
Rare gewaarwording ook als je stuurt en de hele klokkenwinkel blijft recht voor je neus staan, net als je windscherm.
Ook heeft ie een dood punt waar ie even doorheen moet vallen bij het insturen, maar daar was ik vrij snel aan gewend.
Topsnelheid viel me alleszins mee met 65km/u. Ik ga hier niks meer aan doen. Met behoorlijke tegenwind naait ie gewoon met 59 km/u door, dus dat is ook prima. Zal wel anders worden met een hoger scherm, maar jammer dan.
Even een viaduct opgezocht en een bakje thee gedaan. Fotootjes geschoten. Geeft een beetje indruk van wat voor weer het was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik had nou toch de smaak te pakken, dus ik nam wederom "The Long Way Home". Supertramp had ik net gewist van mijn iPhone...beetje jammer.
Kom ik via Boskoop in Hazerswoude Dorp en ben ik meteen getuige van 2 ongevallen (!)
Op nog geen 500 meter van elkaar hadden een kettingbotsing en een spookrijder hun (verwoestende) werk gedaan.... N209 en N11
Gek genoeg lees ik nergens iets over die kop-staartbotsing...
Affijn. Heelhuids thuis gekomen.
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de Dink zo maar ongewassen in de garage te zetten.
Ondanks het druilerige weer ben ik naar de wasstraat gereden en heb hem een all-inn behandeling gegeven.
Schuimen, spoelen, vlekvrij en waxen.

Afbeelding


Toen stapvoets naar de garage gereden alwaar hij tot volgende week minimaal blijft staan.
Als het droog (!!!) weer is ga ik rijden; anders niet!
Laatst gewijzigd door stoyanov op 11 dec 2016, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tarzanen
Voormalig STN Lid
Berichten: 447

Re: Maidentrip New Dink

Bericht#2 » 11 dec 2016, 16:11

Mooi verslag. Nogmaals veel plezier en heel veel veilige kilometers.

En wat de bankrekening betreft, 1 keer uithuilen en daarna vergeten en genieten!!

Grt
René
0 x
Grt, René

joopstern

Re: Maidentrip New Dink

Bericht#3 » 11 dec 2016, 16:16

veel plezier met de :sct1:
0 x

Gebruikersavatar
wimpie61
Voormalig STN Lid
Berichten: 260

Re: Maidentrip New Dink

Bericht#4 » 11 dec 2016, 16:25

Veel plezier en veilige km
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Maidentrip New Dink

Bericht#5 » 11 dec 2016, 16:27

Mooi ritje.

Veilige kmters toegewenst

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Maidentrip New Dink

Bericht#6 » 11 dec 2016, 16:34

Leuke foto's, je heb wel een slechte dag gekozen :cry: . DRUILERIGE WEER. In de polder zijn de wegen met veel bagger :oops: Slipgevaar . Op dit moment kan ik elke week mijn scooter afspuiten. Waarschijnlijk heeft het strooi zout m' n uitlaat flink aangetast (roest) zodat hij nu lek is. In ieder geval veel genot met je scooter
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Eric L

Re: Maidentrip New Dink

Bericht#7 » 11 dec 2016, 17:00

Gefeliciteerd met je scooter Peter.
Vele mooie en veilige kilometers gewenst!
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2016”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer