GELOOF het maar..........(column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

GELOOF het maar..........(column)

Bericht#1 » 07 dec 2017, 13:20

DISCLAIMER
*deze column kan kwetsende taal voor theologisch en andere geestelijk gemankeerden bevatten, lezen op eigen risico ! ! !




erover denkende waar ik deze week weer eens over zou gaan zéveren, schoot mij een beeld door m'n hoofd van @Amendoim met zijn favoriete T-shirt aan, jullie kennen het mischien wel, het shirt met het Intel-logo en “Atheist inside”. nou is gelovigheid eigenlijk iets heel gevaarlijks om een mening over te hebben, dus voor mij een reden om er een mening over te hebben. want je hebt ze in alle kleuren en smaken, maar in bijna ALLE gevallen krijg je het van kleins af aan van thuis uit opgedrongen en in sommige gevallen is het onmogenlijk om er onderuit te komen......... gevaarlijk spul dus om mee om te gaan ! !
ik denk dat hier in de club ook wel zo ongeveer alle smaken vertegenwoordigd zijn, dus ik ga zekers enkele schenen met gestrekt been raken, maar dat hoort bij het leven van een columnnist ! !(and i love it)

laten we beginnen bij het jaar 0, waarin een zekere Jezus van Nazareth werd geboren uit de onbevlekte ontvangenis(?) van zijn moeder Maria, een ster zou zijn geboorte kenbaar hebben gemaakt aan de wereld, de zoon van God zou zijn geboren in een stal in Bethlehem. op latere leeftijd zou dit jong nog enkele opzienbarende staaltjes van goochelarij uithalen en was zijn naam gevestigdt. Hij had de beschikking over 12 hippie's die het hele heilige land doortrokken om reclame te maken voor de grote goochelshow van hun baas.
hij stierf op Vrijdag 3 April op 33 jarige leeftijd door aan een kruis genageld te zijn(zijn vader was timmerman, had die geen koevoet?) i.i.g. zijn 12 zaakwaarnemers hebben zich goed van hun taak gekweten en enkele 100en jaren later, nadat de volgelingen gediend hadden in Rome als biefstukje voor hongerige leeuwen etc. werd er een Paus in het leven geroepen die ook een “kort” lijntje met onzen lievenheer zou hebben, helaas het enige korte lijntje dat hij had(en nog) was met zijn bankiers. want hoemeer men betaalde, des te meer kon men zondigen. andere hoogtepunten van deze veldheer zijn o.a. met moordende ridders het "heilige land" binnen trekken en de inquisitie waarin mensen met een andere mening op overtuigende wijze werd bijgebracht dat zijn geloof het enige was. ojaa en voor ik het vergeet; ze houden heel veel van kinderen !!

aansluitend op de vorige alinea was er nog een groep die al in het jaar 3761 voor Christus al wist dat dat hij geboren zou gaan worden en zich het “heilige land” toeëigende, iets wat hun in latere jaren nog zeer goed van pas zou komen nadat eeuwen later ze voor de zoveelste keer (en nog) achterna gezeten worden door “gelovigen”, een ding hebben ze zekers begrepen en dat is hoe het bankaïrresysteem werkt en waarschijnlijk de Paus hier les in hebben gegeven ondanks dat ie van de concurentie was. deze soort heeft grote hoeveelheden goud, geld en diamanten nodig om te overleven.
ze houden ook zeer van reinheid wat ze demonstreren door de voorhuidjes van weerloze kinderen te amputeren.

komen we aan in het jaar 571 waar zich de volgende gast geboren(tevens de uitvinder van het bukken voor anderen) wordt met een kort lijntje naar het grote opperwezen in de lucht(zucht) in het jaar 611 schijnt hij een telefoontje van de grote opperheer te hebben ontvangen en de volgende 23 jaar te hebben uitgedragen, dus op zijn 40ste zag ie pas een lampje branden ! !
volgens de geschriften trok dit heldere licht in de jaren 624 tot 627 over het moordend en rovend over het arbischschiereiland om zich te ontdoen van alle concurentie(zie bovenstaande groepen) op z'n 54 trouwde hij ook nog eens met het “9 jarig” meisje Aïsha om een jaar later de pijp uit te gaan. deze soort trekt nog steeds moordend en kleine meisjes verkrachtend de wereld over.

alle drie van de grote “Godsdiensten” lenen zelfs elkaars “Heiligen” en staan elkaar dagenlijks naar het leven. en dat terwijl die ene van elk geloof beweerd voor vrede en liefde te zijn... ze vallen af omdat ze mij te agressief zijn.

In het jaar 450 voor Chr. werd er in India een jonge man geboren Siddharta Boedha, volgens desbetreffende sprookjesboek werd ook zijn moeder door geleerden vertelt dat zij een “Godelijke”(zucht)zoon zou baren.
Op een dag verliet Siddhartha het paleis om een tochtje te gaan maken. Tijdens dat uitstapje zag hij vier mannen: een oude man, een zieke man, een dode man en een asceet, die zelf niets bezat, maar leefde van voedsel en geld dat hem geschonken werd. Niettemin zag hij er gelukkig uit. Siddhartha zag plotseling dat niets in het leven bestendig is, en besloot het voorbeeld van de asceet te volgen.Hij sloot zich aan bij vijf asceten die zich in de wildernis hadden afgezonderd. Ze volgden een strenge ascese, in de hoop zo de verlossing uit het lijden te bereiken. Siddharta volgde hun voorbeeld, en gaf zich over aan de extreemste vormen van ascese. Zes jaar later, toen hij bijna doodging van de honger, zag hij in dat dit niet de juiste manier was om de verlossing te bereiken. Hij trok daarom verder, en nam voedsel aan om weer op krachten te komen. een egoïst dus(zie zijn beeltenis) en die valt daarmee ook af, ondanks dat ie best vredelievend is ! !

de volgende ploeg die zich aandiend ontstond zon 3-4000 jaar geleden in de Indusvallei en is daarmee verreweg de oudste van het stel, en beroept zich erop dat ze gedachtegever zijn aan bovenstaande, ook deze club schijnt best vredelievend te zijn, maar het gebruik van de Hondertduizendmiljardmiljoen goden(zucht) die ze er op na houden maakt het nogal ingewikkeld voor me, en ze hebben iets met koeien.... laat ik dat nou toevallig ook hebben! ! maar dan alleen op mijn bord en dat mag nou net weer niet van deze club ! !

blijft er weinig over, door in andere vrij “wazige” geloofjes te vervallen denk ik er een gevonden te hebben die bij me past(a).......

Het Vliegende Spaghetti Monster is de god van het pastafarisme, een religie,welke kritisch is naar de huidige maatschappij en andere religies, maar deze wel in de waarde laat. Onze kerk staat voor gelijkheid voor iedereen. We hebben geen strenge regels, alleen 8 “liever-nietjes”, Om ons geloof uit te drukken zetten we een vergiet op ons hoofd.

Sommige mensen vinden ons geloof zot. Dat mag. Maar in dat opzicht vragen wij ons af, waarom ons scheppingsverhaal – waarvoor meer wetenschappelijke onderbouwing is dan elk anders geloof – vreemder is dan alternatieve verhalen, waar bijvoorbeeld een man water in wijn veranderde, een man een zee beval in tweeën te splijten zodat een hele bevolkingsgroep in optocht kon passeren en een profeet ter paard met vleugels en een hoorn naar hemel vloog.

Ons geloof
In onze hemel kun je biervulkanen en een stripperfabriek vinden. In de hel trouwens ook, maar daar is het bier bedorven en hebben alle strippers een geslachtsziekte.
Piraten spelen een belangrijke rol in de religie. Volgens de Pastafari, de aanhangers van het geloof, zijn het goddelijke wezens. Het opwarmen van de aarde, aardbevingen, orkanen en andere natuurrampen zijn allemaal directe gevolgen van het afnemende aantal piraten sinds 1800.
In plaats van de 10 geboden hebben de Pastafari 8 ‘liever-nieten’. Het waren er in eerste instantie 10, geschreven op stenen tabletten. Maar de piraat Kapitein Mosey liet er per ongeluk 2 vallen.
Een voorbeeld van een ‘liever-niet’: ‘Ik heb liever niet dat je mijn bestaan gebruikt als middel om te onderdrukken, onderwerpen, straffen, iemands ingewanden eruit te halen, en/of, je weet wel, gemeen te zijn tegen anderen.’
De officiële afronding van het gebed is ‘ramen’. Ramen is een soort noodles.
Het vergiet is voor ons een heilig object. We zetten het op ons hoofd om God, het Vliegend Spaghettimonster te eren.

Liever nietjes

In het Evangelie van het Vliegend Spaghettimonster wordt verhaald dat deze godheid op een berg advies gaf aan Mosey, de eerste piraat, in de vorm van tien stenen tabletten. Op de weg naar beneden liet Mosey twee van de stenen tabletten vallen, zodat er nog maar acht over zijn (de lage morele standaard van pastafari wordt verklaard door de twee ontbrekende tabletten):

-Ik heb echt liever niet dat je… doet alsof je heiliger bent dan iemand anders wanneer je mijn noedelige goddelijkheid beschrijft. Als sommige mensen niet in me geloven dan is dat oké. Echt. Trouwens, dit gaat niet over hen, dus niet afdwalen.
-Ik heb echt liever niet dat je… mijn bestaan gebruikt om mensen te onderdrukken, straffen, veroordelen of, je snapt het, je slecht te gedragen tegen anderen. Ik heb geen offers nodig en het begrip “zuiver” is bedoeld voor bronwater, niet mensen.
-Ik heb echt liever niet dat je… mensen beoordeelt op hoe ze eruit zien, hoe ze zich kleden, hoe ze praten of hoe ze lopen, maar wees gewoon vriendelijk, oké? O, en laat dit eens doordringen: vrouw = mens. man = mens. Precies hetzelfde. De één is niet beter dan de ander, tenzij we het over mode hebben en sorry, dat heb ik aan vrouwen gegeven en een paar mannen die toevallig het verschil weten tussen lila en violet.
-Ik heb echt liever niet dat je… je gedraagt op een manier die aanstoot kan geven aan jezelf of je willige partner met de wettige leeftijd EN geestelijke volwassenheid. Voor wie daar problemen mee heeft:, ik geloof dat de uitdrukking is: “doe ’t effe lekker met jezelf”, tenzij je daar aanstoot aan neemt; in dat geval moet je maar eens de TV uitzetten en voor de verandering een ommetje maken.
-Ik heb echt liever niet dat je… discussieert met gehersenspoelde, vooringenomen, akelige mensen op een lege maag. Eet eerst en maak dan gehakt van ze.
-Ik heb echt liever niet dat je… kerken/moskeeën/tempels bouwt van multimiljoenen euro’s voor mijn noedelige goedheid, wanneer het geld beter besteed kan worden aan bestrijding van armoede en ziekte, aan leven in vrede, liefhebben met passie en het goedkoper maken van breedbandkabel. Ik mag dan een alleswetend complex wezen zijn, maar ik hou van de simpele dingen in het leven. Ik kan het weten, ik ben de Schepper.
-Ik heb echt liever niet dat je… rondbazuint tegen anderen dat ik met je praat. Zo interessant ben je niet. Word volwassen. Ik vertel je net dat je je naasten lief moet hebben, dat was een hint.
-Ik heb echt liever niet dat je… bij een ander dingen doet die je met jezelf wil laten geschieden, als je in bent voor dingen die te maken hebben met, eh… veel glijmiddel, leer of vaseline. Als de andere persoon het wil (gelet op punt 4), ga ervoor, maak foto’s en in Mike’s naam, gebruik een condoom! Echt, het is maar rubber. Als ik had gewild dat het niet goed voelde had ik wel stekels toegevoegd, of zoiets. (Ramen).

ik voel me na 2 jaar (nog steeds) bij deze club zeer op m'n gemak, daarbij helpt het natuurlijk wel dat op onze bijeenkomsten steevast een goed glas wijn geserveert wordt, voorzien van een smakelijke bord Pasta(vrede zij met zijne Noedeligheid)
alleen zit ik nu met een groot probleem....., ben ik nu een gelovige of een atheïst? bepalen jullie het maar in de comments hieronder............

ik zou zeggen rijd en geloof voorzichtig ! !

“extremistisch Pastafari” ROADHOGG

Afbeelding
RAMEN...
Laatst gewijzigd door ROADHOGG op 07 dec 2017, 13:52, 3 keer totaal gewijzigd.
3 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: GELOOF het maar..........

Bericht#2 » 07 dec 2017, 13:34

Jezus werd geboren in Bethlehem....
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: GELOOF het maar..........

Bericht#3 » 07 dec 2017, 13:37

Oeps... zal ff aanpassen
1 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: GELOOF het maar..........(column)

Bericht#4 » 07 dec 2017, 14:25

Siddharta Gautama was born 563 bc.
"Buddha" is a not a name, more like a title.

Neither the Vedic nor the Vedanta Hinduism knows extremely many gods.
It's more comparable to the number of ancient greek gods.
But they show up in different forms (avatara) and x00 (!) Indian languages/dialects.

The invulnerability of the cow was inventend in later Vedanta times, i.e. in connection with Krishna.
In Rigveda, the slaughter of the cow is mentioned.
But it was already clear: one can milk more often than slaughter.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: GELOOF het maar..........(column)

Bericht#5 » 07 dec 2017, 18:56

:thumbsup: :schater: :lol2:
0 x

Gebruikersavatar
smack-fu
Berichten: 295

Re: GELOOF het maar..........(column)

Bericht#6 » 08 dec 2017, 12:05

Ik sta altijd zo ver mogelijk van geloof af. Ik heb er niets mee, snap er niets van en wil er ook niets van begrijpen. Dat een ander gelooft, alle respect voor deze mensen, want dat moeten ze zelf weten. Er zijn daarentegen vandaag de dag bepaalde geloven (één wel te verstaan), die iedereen die zich daar niet aan verbindt het liefst van de aardbodem laat verdwijnen. Soms door zachtjes te (ver)wensen, soms door meer realistische en onmenselijke maatregelen te nemen.

Ik kan me werkelijk geen enkel geloof herinneren met mijn beperkte geschiedenis-kennis, wat niet ergens in een ver verleden dood en verderf heeft gezaaid omdat "hun" geloof de juiste is. Vooral om die reden en de vele aanslagen van de afgelopen jaren, kan ik maar weinig goeds verzinnen over een "geloof". (niet dat Hitler een gelovige was, maar zijn mening werd wel als zodanig uitgevoerd)

@Amendoim's shirt heb ik niet gezien, maar ben er nu al fan van ;-)
1 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: GELOOF het maar..........(column)

Bericht#7 » 08 dec 2017, 12:23

ROADHOGG schreef:DISCLAIMER
*deze column kan kwetsende taal voor theologisch en andere geestelijk gemankeerden bevatten, lezen op eigen risico ! ! !

Hier reken je jezelf ook onder hoop ik?
Iets met een ieder in zijn/haar waarde laten...
2 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: GELOOF het maar..........(column)

Bericht#8 » 08 dec 2017, 12:33

smack-fu schreef:Ik kan me werkelijk geen enkel geloof herinneren met mijn beperkte geschiedenis-kennis, wat niet ergens in een ver verleden dood en verderf heeft gezaaid ...
Even the Pastafarianism worships the pirates as the original Pastafaris. :darulez:
So are raids, slavery and murder acceptable!? :?
BTW: Has anyone noticed that the commandments of Pastafarianism are actually all prohibitions ("... niet dat je ...")?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: GELOOF het maar..........(column)

Bericht#9 » 08 dec 2017, 14:07

Delight schreef:
ROADHOGG schreef:DISCLAIMER
*deze column kan kwetsende taal voor theologisch en andere geestelijk gemankeerden bevatten, lezen op eigen risico ! ! !

Hier reken je jezelf ook onder hoop ik?
Iets met een ieder in zijn/haar waarde laten...

Je hebt de disclaimer wel gelezen, maar niet "gelezen"?

En ja ik ben ook geestelijk gemankeerd, anders probeer je niet iets te schrijven wat anderen die nooit "begrijpend lezen" hebben gehad nooit zullen snappen...
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: GELOOF het maar..........(column)

Bericht#10 » 08 dec 2017, 15:38

thomas schreef:So are raids, slavery and murder acceptable!? :?


Yes.

Do you have any more questions ?

:-)
1 x

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer