MANNEN, op de barricaden......(column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

MANNEN, op de barricaden......(column)

Bericht#1 » 21 dec 2017, 13:27

Ik had eigenlijk een andere column klaar liggen maar die zal een weekje moeten wachten omdat deze actueel is, en ik ben helemaal geen voetbalfan maar deze week ging de deuggleuven-brigade helemaal los op een van de laatste mannenbolwerken op TV, Voetbal Inside, je weet wel niveautje kroeg, pilsje en vrienden erbij en en lekker over voetbal l*llen waarin De Gijp zei;

"Ik kon kiezen tussen twee homo’s die gingen trouwen of darten. Ik had die vaselinepot weggezet, ik denk: ik heb even geen trek in die onzin."



en omdat Sinterklaas en Zwarte Piet alweer lang en breed in spanje zitten zou het nog minimaal 9 maanden duren voordat ze met hun kop weer op tv zouden komen....., en dat kan natuurlijk niet ! ! we hebben het hier NATUURLIJK over Sylvana Simons en Sunny Bergman, dus meteen werd er geroepen dat VI al jaren Racistisch en Discriminerend bezig is. en wordt er gelijk oproep gedaan aan de sponsors om dit programma te boycotten. Twitterberichtje van Syl ;

“Voetbal Inside wordt mede mogelijk gemaakt door Amstel Bier, Gillete en Toto. Willen deze merken ook homofobie mede mogelijk maken? Zo nee: waarom sponsoren deze merken Voetbal Inside dan nog?”

die zelfde Syl die eerder die week nog smakelijk kon lachen om de Racistische grappen die over haar persoontje werden gemaakt.


beetje hypocriet of niet?

dan hebben we ook nog Sunny Bergman; Boos op alles en iedereen, want Voetbal Inside is volgens de 45-jarige hartsvriendin van Sylvana Simons een 'homofoob'-programma.
De uitspraak deed Bergman rillen van woede. Conclusie: het programma moet kapot. Ten. Koste. Van. Alles. De arme eenzame veertiger die door half Nederland compleet weggelachen wordt, richt haar pijlen op adverteerders Amstel Bier, Toto en Gillette. Zij werken volgens Bergman indirect mee aan het complot tegen homo's. Zij moeten de stekker eruit trekken, of willen zij er soms openlijk voor uitkomen homofobie te steunen?

Johan Derksen lacht inmiddels zijn snorharen van zijn bovenlip. "Sinterklaas is voorbij, net als de acties tegen Zwarte Piet. Nu schreeuwen ze op deze manier om aandacht. Ik neem dit totaal niet serieus", aldus de man die Sylvana eerder al eens 'een aapje' noemde.
Van der Gijp zegt; ”Eigenlijk moet je het geen aandacht geven, want alles wat je aandacht geeft groeit”, zegt hij. “Maar misschien moeten mensen niet alles zo serieus nemen wat er in het programma wordt gezegd.”

zo zie je dat een klein onbeduidend groepje alles kan slopen als ze maar genoeg aandacht krijgen(Hmmm, waar heb ik dat meer gezien?)
inmiddels zijn de reacties van de sponsoren van het programma ook binnen;

Heineken zegt met klem “geen enkele bemoeienis met de inhoud van programma’s zelf te hebben. Maar we moeten ons altijd blijven afvragen of de inhoud van een gesponsord programma past bij de waarden van ons merk.”
Heineken is dus net zoals Amstel smaakt; LAF ! ! gelukkig zijn er alternatieven zoals Grolsch, Hertog Jan, Bavaria en Guinnes.....

“Gillette staat pal voor diversiteit en steunt op geen enkele manier uitlatingen die mensen kunnen kwetsen op basis van hun huidskleur, hun geslacht, mening of hun seksuele geaardheid”, meldt een woordvoerster van Gillette. “Daarom zijn wij met het programma het gesprek hierover aangegaan.”
Ook hier zijn alternatieven voor; Braun, Philips, Wilkinson, "hell" zelfs de scheermesjes van de ALDI ! !

alleen is er nog geen reactie van de LOTTO waar ik met smart op zit te wachten, want denk je het volgende scenario eens in;
de haargroei tussen m'n billen smeer ik voortaan in met Amstel en scheer ik vervolgens met me laatste Gilettemesje en veeg het af met een on-ingevuld formuliertje.
eng he....... :rlol:

ik denk dat de heren sponsoren maar eens goed na moeten gaan denken wie hun doelgroep nu eigenlijk is, Een grote groep voetbalminnende, bierdrinkende, netjes geschoren , gokkende en lol trappende mannen of twee zure zeikwijven die met hun tijd niets beters te doen hebben als overal Racisme en Discriminatie in te zien.....


ik zou zeggen rij en VI voorzichtig.

een ongeschoren, nuchtere en (nog) niet gokkende
ROADHOGG
4 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer