Gallisch

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Gallisch

Bericht#1 » 06 feb 2018, 18:35

We zijn alweer een maandje op weg in het jaar 2018. De feestdagen achter de rug en de dagen die alweer gaan lengen.
Vooral dat laatste ben ik blij mee.
Gevoelig als ik ben voor deprimerende zaken heb ik echt last van de donkere periode aan het eind van het jaar.
Werkdagen die vroeg beginnen en laat eindigen zorgen er voor dat ik vrijwel geen daglicht zie rond die tijd en dat vergt het nodige van mijn gestel.
Lamlendigheid viert hoogtij. Ik heb echt nergens zin in en ben zo chagrijnig als de pest.
Nu is de kerstdrukte weer achter de rug en begint de rust weder te keren.
Bij het opstaan is het al licht en ook ’s middags ga ik met licht weer op huis aan.
Het tuinseizoen zit er ook weer aan te komen. Einde van deze maand gaan de eerste plantjes alweer voorgetrokken worden om rond april de kas in te gaan.
En ja… ook het scooterseizoen kan, wat mij betreft, weer niet vroeg genoeg beginnen.
Ik was van de week even in de garage en daar stond hij in een hoekje…. de brompony waar ik een haat-liefdeverhouding mee heb.
Ook duidelijk een mooi weer rijder, net als zijn baasje.
Starten doet ie wel, maar hij laat duidelijk merken dat hij de huidige buitentemperaturen niet op prijs stelt.
Ik geef hem nog maar even respijt, totdat de temperaturen weer een beetje richting de 10 graden gaan en er weer een lekker lentezonnetje staat.
Eigenlijk kan ik hem geen ongelijk geven… ik zou ook het liefst de hele zooi achter me laten en rond eind november een winterslaap aanvangen die ergens eind februari eindigt.
Maar ja; de schoorsteen moet roken en er moet brood op de plank komen.
Dus nog maar even doorbijten en met frisse tegenzin de deur uit.
Inwendig zit ik me te verkneukelen. Er is vorig jaar zoveel blijven liggen.
Rondje IJsselmeer, tripje Zeeuws Vlaanderen, ritje Limburg, de Lek-Rijn volgen tot de grens.
Plannen zat.
En dan hebben we het nog niet gehad over de tourtjes met STN natuurlijk.
Benieuwd wat er dit jaar weer in het vat zit.
Tot die tijd vermaak ik me maar een beetje met het bladeren in de Scooter & Bike Xpress en op het forum.
Genoeg tijd ook, om me op te winden over de vele onzinnigheden die de overheid weer over ons uitstrooit en voldoende stof tot nadenken naar aanleiding van alle commotie die op tv en in de kranten is ontstaan naar aanleiding van het transgendervraagstuk en de ongenuanceerde visie van Voetbal Inside daarop (Als we Zeurvana Simons en haar aanhangers moeten geloven).
Bij STN hebben we onze eigen “transgenderstory” in de vorm van een Dink die liever Super 8 wil zijn. De operatie verloopt voorspoedig als ik de berichtgeving mag volgen.
Het euro 4 gebeuren heeft ondertussen al wel genoeg aandacht gehad, dus daar wil ik me nu maar even niet aan wagen.
Of stiekem toch nog maar een beetje?
Ik vraag me namelijk af of het zomaar mag (?) Je ontneemt een boel mensen namelijk hun enige vorm van betaalbaar vervoer, zonder dat daar iets vervangend tegenover staat.
Er zit ook een ethische kant aan het verhaal, waar weinig mensen bij stil staan.
Het laatste woord zal er nog niet over gevallen zijn denk ik.
1 ding is zeker. Dit moet allemaal niet te lang gaan duren want ik word er gallisch van.
7 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Gallisch

Bericht#2 » 06 feb 2018, 18:41

Ik weet nog wel een plaatsje waar je je eigen thuis voelt;
Afbeelding
:schater: :schater: :schater: :rlol: :rlol: :lol2:
4 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Gallisch

Bericht#3 » 06 feb 2018, 18:50

Volgens mij moeten alle feestdagen dit jaar nog komen.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Gallisch

Bericht#4 » 06 feb 2018, 19:16

René K schreef:Volgens mij moeten alle feestdagen dit jaar nog komen.



ja en dan elke dag 1 .............

en met veel zon ....... want deze donkere dagen word ik ook gek van die winter depressie .. en niet alleen ik , die hanway denk ook af en toe , van hallo -5 en ik moet naar buiten , ja dag , ga lekker lopen.
maar inderdaad ik word er ook niet goed van , slik nu al St janskruit anders overleven mijn colega's het niet .... :bang!:
maar gelukkig is het dit jaar niet zo erg merk ik ...... maar afgelopen jaren was ik echt niet te genieten met de donkere dagen , en mensen maar genieten en zeggen van dat ik rustig moet blijven en niet zo :-(

kom op zeg geef me dan een rede om weer eens te lachen ..... loon binnen , 3 keer rond draaien en het is weer weg je loon , kan je weer 4 weken wachten ...... soms denk ik wel kan ik niet gelijk alles naar de belasting sturen of over maken ...
Maar goed we moeten rustig blijven en :-)

ja IK BEN RUSTIG !!!!!!!!!!!

en dan nog mensen zeggen , maar je heb toch je 500 euro bruto kerst geld gehad ........ extra .. ja ja , maar 3 januarie eigen risico (350 euro) en 4januarie 60 Euro extra bij betalen gas en licht .. maar goed ik heb die 500 euro gehad ... was een leuk extraaatje .. dan sta je nog altijd in de min om maar niet te spreken over de boodschappen met elk product 10 cent meer betalen

op 10 stuks is dat ook 1 euro maar dan wel bij je loon dat je er achter moet komen dat je weer iets minder ben gaan verdienen .......

maar goed het gaat goed met de economie dus we mogen niet klagen ..... maar beursen hebben het zwaar , bitcoins zakken ( niet dat ik ze heb ) maar ik wacht eerlijk gezegd nog op een BANK die nu 3 % de rente gaat verhogen
dan heb je pas problemen :-) dan wil ik de rest nog wel eens zien ......
maar nog de beste wensen en veel plezier dit jaar ....... zal eens kijken of er nog recepten zijn voor lucht te koken of bakken :-)
Anders gewoon broodjes met ijsblokjes met een sla blaadje :schater:
want veel anders zal er niet te vinden zijn in de koelkast

maar AUB geef weer even wat warmte en zon .... en wat meer liefde in de wereld ... want dat kost niets

en zo als Bassie altijd zegt: Altijd blijven lachen wat er ook gebeurt
2 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Gallisch

Bericht#5 » 06 feb 2018, 21:19

Because of the sun I like to go out and into the mountains.
Shining sun, glistening snow, that brightens up my mind.

And even that is only a poor substitute.
I remember the first time I came home after visiting my Indian relatives. Although there was sunny weather at home, it seemed gray, dark, almost like during a solar eclipse (I experienced the total solar eclipse 1999 near Munich live).

The tropical sun is still completely different from our sun!
At -5°C I boarded the plane at home and in the morning at 6am the captain said just before landing, it has + 29°C (at sunrise in "winter"!) and 98% humidity ...
When the door of the air-conditioned airport building opened, I ran against a "wall" of air. It was sultry and blurry and yet extremely bright.

Many Tamil people live in Norway. They make good money on oil platforms or fishing. But it is very hard to live without the sun for 3 months. You easily become depressed. I am glad to be better adapted to the dark world.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Gallisch

Bericht#6 » 06 feb 2018, 21:28

thomas schreef: I am glad to be better adapted to the dark world.



when it is dark people are supposed to sleep, but well, my employer does not want to, I also vote for a winter sleep for people who need it



(September) - bye I see you next year in May again I go to sleep :schater: :schater:


"sleeping is also a verb, so I am also working"
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Gallisch

Bericht#7 » 13 feb 2018, 10:23

stoyanov schreef:Ik vraag me namelijk af of het zomaar mag (?) Je ontneemt een boel mensen namelijk hun enige vorm van betaalbaar vervoer, zonder dat daar iets vervangend tegenover staat.
Er zit ook een ethische kant aan het verhaal, waar weinig mensen bij stil staan.


Onder de Belastingwet heet dat "kapitaalvernietiging" en als zelfondernemend burger mag jij dat niet doen, dat is strafbaar.

Maar blijkbaar als de Staat het doet (oplegt, forceert)...

Maar ja, zo zegt de Staat, er zijn alternatieven zoals fietsen en openbaar vervoer.

Alleen betaalt de Staat dat niet voor de burger. En er zijn ook alternatieven voor politici...
2 x

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer