Verbeteringen aan de fiets/bromfietspaden.

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Verbeteringen aan de fiets/bromfietspaden.

Bericht#1 » 22 feb 2018, 21:41

Beste scootervrienden,
Na mijn langdurige herstel van het ongeluk in juli verleden jaar heb ik uiteraard geen ritten met een scooter gereden.
Nu j.l woensdag zag ik tot mij verbazing en vreugde, dat in de route van Maassluis naar Schiedam ter hoogte van Vlaardingen-West, een geheel nieuw pad langs de nieuwe metrolijn is aangelegd.
Moest je vroeger langs een 4 tegels breed pad langs- en door de industrie met oude treinrails doorsneden- zien te hobbelen, ligt er nu een mooi breed strak rood gekleurd pad tot aan het viaduct onder de A 15. Helemaal top! :thumbsup:
Je kunt dan door de Benelux-tunnel langs de A15 naar o.a. Rozenburg, Brielle en verder naar de Zuid-Hollandse eilanden en Zeeland.
Dan moest je nog de Oude Maas over en daar is de oude ijzeren Botlekbrug van voor WO II gesloopt en is de grootste Hefbrug van Europa nu ook geopend voor fietsen en scooters. De toe en af-ritten zijn nog van steigermateriaal, maar daar worden nog prima paden aangelegd.
Moet nog het eerst genoemde pad fotograferen maar onderstaand een paar plaatjes van de nieuwe Botlekbrug.
Toevallig was een kraanschip net van een zware lading schip gehaald en werd door twee Smit Sleepboten tegen het afgaande water de Nieuwe Waterweg opgesleurd richting Rotterdam.
Inmiddels 120 km met Bella-B getoerd, koud maar leuk.

Afbeelding
Pad moet nog afgewerkt worden. Mooi breed.
Afbeelding
De boeg van het nog afgezonken schip.
Afbeelding
En het achterschip.
Afbeelding
In de ruimte tussen de twee delen heeft het kraanschip gestaan!
Afbeelding
Daar komt de lading de hoek om.
Afbeelding
De sleepboot sleurt het gevaarte achteruit varend de Waterweg op.
Afbeelding
Op weg naar Rotterdam
Afbeelding
Tussen 25 auto's met fotograferende eigenaren was ik de enige op een scooter. :crazy:
5 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Verbeteringen aan de fiets/bromfietspaden.

Bericht#2 » 23 feb 2018, 10:16

Ik geloof dat ik ook op wit val.....
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer