Wat is überhaupt zwaar? (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Wat is überhaupt zwaar? (Column)

Bericht#1 » 23 apr 2018, 10:30

In de Telegraaf van vandaag stond een fraai stukje van Mw van Gaal.
Zij schrijft wel vaker stukjes over werken en regeltjes.
Ik heb werkelijk geen flauw idee waar ze haar inspiratie vandaan haalt.
Of het is een verschrikkelijk positief ingesteld mensch. Of ze is zo naief als een kleuterschoolgangster.
Ik kon het dan ook niet laten om te reageren op haar column die deze keer gaat over ons pensioenstelsel.
Veel plezier:

Stop maar met uitleggen hoor Annemarie. Ik weet allang hoe de vork aan de steel zit. De overheid wil gewoon af van de AOW. Er vervreemd teveel geld naar het buitenland namelijk. Vaklieden hebben we straks namelijk niet meer, omdat we een kenniseconomie moesten worden. Over een poosje is het dus "al chiefs, no indians". En die indians zullen ergens vandaan moeten worden getoverd, omdat al onze jeugd druk bezig is met "gamedesignen" en "iets leuks doen met computers", als ze dat uberhaupt nog kunnen met hun comagezopen hersens. Die arbeidsmigranten zullen dus ook allemaal onderhouden moeten worden en later worden voorzien van pensioen. En daar wringt de schoen. Arbeidsmigranten gaan sowieso niet 50 jaar werken voor een overheid die uitblinkt in het verzinnen van zottigheid. Ze werken totdat ze het noodzakelijke bij elkaar hebben gewerkt en gaan dan terug naar hun heimat; potveteren totdat de aow over wordt gemaakt op hun rekening. Dat is dus allemaal geld wat NIET in Nederland wordt uitgegeven. En dat motten we niet hebben. Verder is het nog maar de vraag of de cijfers, waarop de overheid zich baseert, wel kloppen. Ik heb de afgelopen tijd wel meer dingen ontdekt waarin de verschillende departementen elkaar tegenspreken. Want worden we gemiddeld wel ouder??? Ik geloof dat niet. Kijk maar eens naar de propaganda van onze overheid waar het allerlei ziekten betreft. 1 op de 3 krijgt kanker. We moeten afvallen i.v.m. diabetes. Voedingsmiddelen bevatten teveel E-nummers, we bewegen te weinig etc etc etc. Ik denk dat de overheid ons wil doen geloven dat we ouder worden om vooral maar niet ons pensioen te hoeven betalen. Dat houden ze liever voor zichzelf en voor hun liberale vriendjes, die liegen en stelen tot kunst hebben verheven. Is inmiddels niet duidelijk dat alles waar onze overheid zich tegenaan bemoeit is gedoemd om te mislukken? De ziekenfonds is naar de kloten geholpen door privatisering. Het pensioenstelsel is onbetaalbaar geworden doordat ons onderwijssysteem vakkundig de nek is omgedraaid. Er is geen aanwas meer van onderaf, omdat ambachten tegenwoordig te min zijn. De ziekenzorg is onbetaalbaar geworden doordat er "akkerstudenten" zonder enige kennis van zaken praten over dingen waar ze geen opleiding voor hebben gehad. Termen als: FTE's, Doorsluiszorg, Zelfredzaamheidsmatrix, Intersectorale kwaliteiteitskaders, Wenswachtenden, Servicelevel Agreement en meer van dergelijke totale lulkoek vliegen je tegenwoordig om de oren. Prietpraat waar slechts 1 groep mensen bij gebaat is; te weten de totaal nutteloze en onnodige managerslaag.
Om even terug te komen op de kern van de zaak. Zwaar werk is niet te definiëren. Stratenmaken, stucen en uitbenen is zwaar werk. Vooral als je er de bouw niet voor hebt. Bureauwerk wordt door velen als licht werk gezien. Ik zou het voor geen goud willen doen. Kijk wel uit. 's Avonds met een vierkante kop thuiskomen is niet mijn ding. Wat werk zwaar maakt is de hoeveelheid regels die van bovenaf worden opgelegd en de onnodige bullshit die over de arbeider wordt uitgestort. De overheid die een beleid hanteert van "rekken en erbij blijven" in het kader van "eens even kijken hoever we kunnen gaan met die sukkels". En als straks de pleuris uitbreekt en er klappen gaan vallen wordt er moord en brand geschreeuwd.
De werkende man en vrouw hebben behoefte aan duidelijkheid. Ik ben bijvoorbeeld niet voor niks begonnen met werken op mijn 17de. Lekker 40 jaar werken en op mijn 57ste met pensioen. Hoe bedrogen kom ik uit. tegen de tijd dat ik mijn AOW krijg, wat waarschijnlijk ook al geen rochel meer waard is, dan heb ik 55 jaar gewerkt.... als het niet langer is en als ik dat al ga redden. Van werken is zogezegd nog nooit iemand dood gegaan, maar ik heb de hele sterke overtuiging dat wij een regering hebben die dit wel eens wil uitproberen.
Rest my case
6 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Wat is überhaupt zwaar? (Column)

Bericht#2 » 23 apr 2018, 12:26

:yeah: :yeah: :yeah: Meer zeg ik niet.
Gr, Marco.
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Wat is überhaupt zwaar? (Column)

Bericht#3 » 23 apr 2018, 13:01

Voor ènne goeie ! ! :thumbsup:
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Wat is überhaupt zwaar? (Column)

Bericht#4 » 23 apr 2018, 13:33

Peter, stuur deze column naar het FNV en CNV en... naar de tweede kamer.
Wie weet wat dat losmaakt.
Maar pas op, straks zit je zelf op het pluche. :verstop:
Met dank en groet,
Jan-H :thumbsup:
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Wat is überhaupt zwaar? (Column)

Bericht#5 » 23 apr 2018, 15:04

Jan-H schreef:Maar pas op, straks zit je zelf op het pluche. :verstop:
Met dank en groet,
Jan-H :thumbsup:


Eerder in de bak als je niet uitkijkt omdat dit soort commentaar niet "Politiek Correct" is...
3 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Wat is überhaupt zwaar? (Column)

Bericht#6 » 23 apr 2018, 15:12

Amendoim schreef:
Jan-H schreef:Maar pas op, straks zit je zelf op het pluche. :verstop:
Met dank en groet,
Jan-H :thumbsup:


Eerder in de bak als je niet uitkijkt omdat dit soort commentaar niet "Politiek Correct" is...


:write: :rlol:
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer