Plastic Fantastic ? (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Plastic Fantastic ? (Column)

Bericht#11 » 01 mei 2018, 22:28

@roadkill voor mij is een goede telefoon belangrijk omdat ik op een makkelijke manier goede foto's wil kunnen maken. Goede foto's hebben en die makkelijk kunnen laten zien, goed en groot scherm kan in de branch waar ik kom te werken heel belangrijk zijn. Je staat op een beurs en iemand vraagt om wat foto's van mijn werk, dan wil ik niet hoeven zeggen, 1) wacht even dan pak ik mijn laptop. 2) hier heb je mijn site, de meesten zijn je alweer vergeten nadat ze gedag hebben gezegd of 3) een crappy foto op een klein scherm laten zien.

Daarom is voor mij een telefoon een belangrijk stukje technologie.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Plastic Fantastic ? (Column)

Bericht#12 » 02 mei 2018, 06:24

Je zegt het zelf al, het is HANDIG dat is wat anders dan belangerijk. Onderdak, gezond en gelukkig leven, leuke mensen om je heen waar je op kan bouwen dat is belangerijk. Een telefoon kan daarbij zeer zeker handig zijn, maar een telefoon, zeker een zakelijke, kan ook voor heel veel stress zorgen. En het is juist BELANGERIJK dat je buiten wat gezonde stress zo min mogelijk stress in je leven hebt.

Ok ik ben misschien een ouwe lul, maar ik heb ondertussen ook mijn portie stress wel gehad ondertussen, en daar leer je dus ook wel weer van, en leer je dus prio's stellen en bij mij is een telefoon handig en leuk maar geen eerste levensbehoefte en voldoet een telefoon van 150€ net zo goed als 1 van 1000€. Oh ja had ik al verteld dat ik geen enkel gevoel voor fotografie heb? ;-)
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Plastic Fantastic ? (Column)

Bericht#13 » 02 mei 2018, 08:24

Nee je hebt ook in mijn ogen wel gelijk hoor michiel, in het dagelijks leven is de tel inderdaad handig. Maar qua werk voor mij (oke nu nog opleiding) is het ook gewoon een tool, net als mijn beitel of mijn schaaf.

En voor dat soort dingen wil ik best geld uitgeven voor kwaliteits spul.
1 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Plastic Fantastic ? (Column)

Bericht#14 » 03 mei 2018, 20:37

Ik vind dat een ieder moet bepalen wat voor hem/haar belangrijk is en waar hij/zij geld aan uit wil geven. Zo verklaren veel mensen mij voor gek dat ik met een inmiddels 2,5 jaar oude Samsung S6 rond blijf lopen (die binnenkort word vervangen), een sim-only abonnement heb met onbeperkt bellen+spotify en geen WiFi thuis. Dan kan ik toch beter andersom doen?

Het toeval wil dat ik verdomde weinig thuis ben en dus veel onderweg. Daarnaast wonen vrienden en familie ver weg en zie ik collega's heel even of bijna nooit. Dan bel je vanzelf veel en met onbeperkt bellen kom je dan niet snel voor verrassingen.

Maar mensen hebben daar wel een oordeel over. Ik heb eerder nooit echt geleerd om met geld om te gaan, verdiende 18 jaar geleden ongeveer hetzelfde als nu, hing elke avond in het chauffeurscafe of de kroeg in de haven van Antwerpen en toen ik dus op mezelf ging wonen op mijn 25e had ik iets van €7000 waar ik mijn huis van moest inrichten. Ik heb tien jaar lang het ene gat gedicht met het andere, ben behoorlijk minder gaan verdienen en toen ik mijn huis met verlies moest verkopen had ik alles bij elkaar ineens €17000 schuld. Daarvan heb ik het meeste afgelost met 2,5 baan en nog wat zwart bijbeunen en toen ik echt minder moest gaan werken, heeft mijn vader het restje afgelost en kon ik het hem terug betalen wanneer ik het kon missen.

Sinds ik schuldenvrij ben, heb ik pas geleerd hoe onze maatschappij erop gericht is om te lenen en schulden te maken. Rente over je schulden aftrekken van de loonbelasting, hypotheken/leningen oversluiten en de kosten meefinancieren, zodat je schuld nog hoger wordt. Neem een creditcard, dan is uw internetaankoop verzekerd (en sta je bij BKR geregistreerd voor de limiet, ook al heb je m niet gebruikt). En zo verder en zo voort.
4 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Plastic Fantastic ? (Column)

Bericht#15 » 04 mei 2018, 12:24

tja altijd goed verdiend em altijd lopen.plannen watbik ermee zou gaan doen een fantastische vrouw gevonden die niet zuinig is maar erg verstandig uitgeeft..
nu ondanks dat ik al een paar jaar niet meer kan werken alles goed voor elkaar .
omdat we eerst voor de centen zorgen dan pas uitgeven . en als het niet bereikbaar is zijn we tevreden.met wat we hebben...
roelf
p.s ik heb ook.mensen in mijj omgeving die echt hun best doen en toch in de schulden zijn gekomen ..
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Plastic Fantastic ? (Column)

Bericht#16 » 05 mei 2018, 17:43

FTrotsenburg schreef:Bij dat soort mensen snap ik niet dat ze altijd alles zo goedkoop mogelijk willen.

Heel simpel. Je wordt niet rijk als je geld uitgeeft.
Ik werkte voor een familiebedrijf waar we een Zwitsers tolvignet van de ene naar de andere auto van de baas moesten plakken... Dagobert Duck style.
Over de kosten van het heen en weer rijden denken ze waarschijnlijk niet na.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Plastic Fantastic ? (Column)

Bericht#17 » 05 mei 2018, 20:55

ja maar dat soort praktijken is de logestieke wereld eigen zonneklep op de wagens? nee niet nodig word de toch al uitgeklede auto 250 euro goedkoper van.. bij hrt jubileum van het bedrijf word vervolgens de oprichter zijn eerste auto volledig gerestaureerd en nagebouwd om na het feest in een hoek van de loods te verdwijnen..kosten ach 123:000 euro...en tegen. ons de planning maar ophitsen waarom we vorig jaar met die oude auto s 20minuten sneller waren.....tja 380pk en16versnellingen tegen.over 340en een gecastreerde automaat....allebij 44ton nou daar is geen wiskunde voor nodig..
altijd gezeur veel.bedrijvem werken zo maar geen.geld uitgeven.is ook geen geldstroom creeren...
.
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Plastic Fantastic ? (Column)

Bericht#18 » 06 mei 2018, 07:42

Ik hoor het al; het is overal hetzelfde.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Plastic Fantastic ? (Column)

Bericht#19 » 06 mei 2018, 11:02

380 pk? Tegenwoordig 410 pk voor supermarktdistributie en 450 voor de lzv van 53-55 ton. En dan rijden we naar Breda heen en weer dus 3,6-3,7 km op een liter diesel :D
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer