Het zal wel aan mij liggen (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Het zal wel aan mij liggen (Column)

Bericht#1 » 18 mei 2018, 22:10

Laat ik vooraf beginnen met te zeggen dat ik geen denderende chauffeur ben.
Het moet bij mij altijd zo hard als de lepel gieten kan. Ongeduldig, geen begrip, etc.
Twee keer gedaan over mijn praktijkexamen en ook meerdere auto's en brommers in de vernieling gereden.
Nee; ik vind autorijden maar helemaal niks.

Ik luister dan ook altijd graag en soms ook met verbazing naar de verhalen van mensen die dagelijks langs de weg zitten voor hun plezier of hun beroep en de meest vreemdsoortige dingen meemaken.
Chrashcompilaties, verkeers-aso's, Dashcamvideo's, ik kijk er eveneens graag naar.

Het is vaak zo dat mensen zichzelf de beste chauffeur vinden en alles om zich heen maar helemaal niks.
Regelmatig tref ik echter mensen waarvan zelfs ik me af vraag of ze hun rijbewijs toevallig bij een pak spritsen hebben gekregen.
Van mezelf weet ik dat ik een waardeloze chauffeur ben en ik ben ook nog eens vreselijk driftig achter het stuur.
Mensen schieten niet op, fietsers steken hun hand niet uit of rijden met zijn drieën naast elkaar.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik mijn hoofd uit het raam steek om te vragen of de dames en heren van de pot gerukt zijn en dat ze beter effe op pleuren als ze vandaag nog warm willen schijten....
Daarom rijd ik liever maar geen auto en rij ik ook liever niet mee met anderen, mits ik weet dat het uitstekende chauffeurs zijn. Beter voor mezelf; beter voor iedereen.

Op 2 wielen is gewoon veel fijner.
Overal smooth en swiftly tussendoor. Vrijheid. Geen files en ander trigger-achtige zaken.

Maar wat is er toch aan de hand met mijn echtgenote??
Op feestjes heeft ze het hoogste woord over het rijgedrag van haar medeweggebruikers.
En niet zelden hoor ik verhalen dat ze weer eens ternauwernood een ramp heeft weten te voorkomen.
Toegegeven; ze heeft pas 1 x schade gereden in 42 jaar, en dat was ook nog eens heel lullig.
En iedereen zegt dat ze zeer kordaat rijdt en netjes is in het verkeer.
Maar.... waarom veranderd haar rijstijl ineens als ik naast haar zit??

Auto 2x af laten slaan voor het stoplicht, een ruime bocht (op- of afrit rijksweg) niet vloeiend kunnen nemen, maar constant corrigeren met kleine rukjes aan het stuur, achteruit rijden en precies de verkeerde kant op steken, aan allerlei knopjes gaan draaien en de radio gaan bedienen op het moment dat ze een rotonde aan het nemen is, 35km/u proberen te rijden in zijn 5de versnelling, door de bocht in de vierde versnelling, om kort te gaan: Rijden als een volslagen randdebiele gehandicapte.
En waag het nou niet om er wat van te zeggen.... want dan...

Uiteraard het portier dichtdraaien met een sleutelbos van een kilo of 4 en dan vreemd opkijken dat er krassen op het portier zitten en ook nog het lef hebben om te vragen of dat onder de garantie valt.
Pfffff.....
Ligt het aan mij? Ben ik de enige?
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Het zal wel aan mij liggen (Column)

Bericht#2 » 18 mei 2018, 22:20

Veel te hoog in toeren met koude motor, elk half jaar aan DEZELFDE flitspaal een boete voor overdreven snelheid, vrijwillig voorrang afgeven (ik ben toch sociaal, niet?), heb je dat reclame bord gezien? 50 procent korting op 2de paar schoenen! waar kan ik omkeren?
2 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Het zal wel aan mij liggen (Column)

Bericht#3 » 18 mei 2018, 22:44

@stoyanov
Peter ik hoop voor je dat ze het forum niet leest ! ! , Anders wordt het minimaal 4 weken geheel onthouding ......[/sarcasmemodus] :schater:
Ach je moet maar zo denken; ik ben iedere keer nog veilig thuis gekomen ! !
Als je ze van en naar feestjes brengt heb je ze goed afgericht......... :twisted:
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Het zal wel aan mij liggen (Column)

Bericht#4 » 18 mei 2018, 22:50

ROADHOGG schreef:@stoyanov
Peter ik hoop voor je dat ze het forum niet leest ! ! , Anders wordt het minimaal 4 weken geheel onthouding ......[/sarcasmemodus] :schater:
Ach je moet maar zo denken; ik ben iedere keer nog veilig thuis gekomen ! !
Als je ze van en naar feestjes brengt heb je ze goed afgericht......... :twisted:


Ze weet het.
Ik heb het haar net nog verteld.
De volgende auto wordt sowieso een automaat met de radiobediening aan het stuur...
Alvast 3 zorgen minder.
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Het zal wel aan mij liggen (Column)

Bericht#5 » 19 mei 2018, 08:18

stoyanov schreef:radiobediening

Ik las in eerste instantie afstandsbediening! :lol:
Dan valt dit gelukkig nog mee... :mrgreen:
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Het zal wel aan mij liggen (Column)

Bericht#6 » 19 mei 2018, 11:33

LOL vrouwen een autorijden .......... ja dat blijven gevoelige onderwerpen
Maar er zijn ook zat mannen die ik ken waarvan ik zegt ... stop aub met auto rijden en pak de fiets.

iets met witte nummer platen op de auto's ....... zegt me ook iets waarvan ik altijd ruim afstand van houd


toch maar even een muziekje op zetten om dit te overdenken

Parody op No Woman No cry

2 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Het zal wel aan mij liggen (Column)

Bericht#7 » 19 mei 2018, 16:19

Peter, Ik zou zeggen, geef haar 10 rijlessen cadeau I.p.v. een automaat in de auto.
Dan heb je tenminste twee mogelijkheden:
1) Ze rijdt voortaan beter dan jij.
2) Ze legt het aan met de rijinstructeur en dan ben je ook van het probleem af.
Succes met je beslissing.
Groet,
Jan. :yahoo:
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer