Ik heb nieuwe werkgevers. (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Ik heb nieuwe werkgevers. (Column)

Bericht#1 » 20 jun 2018, 09:50

Wie kent het nog van vroeger? De meteropnemer. Eens in de zoveel tijd kwam de man van, toen nog, de gas en lichtfabriek aan de deur om de meterstanden te controleren. Gas kwam toen nog gewoon uit het gasfornuis en stroom uit het stopcontact. Het werkte altijd en niemand maakte zich er druk om. Net als het water. Ook daarvoor kwam vroeger iemand langs om de meterstand op te nemen. Al met al waren dat heel wat arbeidsplaatsen. En passent werd er meteen gecheckt of men niet de gasmeter had gekeerd (dat kon vroeger) om niet te hoeven betalen en of er geen stroom werd afgetapt van vóór de meter. Tegenwoordig schijnen wij te móeten weten hoe stroom wordt opgewekt, om ons schuldgevoel maar zo groot mogelijk te maken als we een keer een (led) schemerlampje aansteken en de verwarming een graadje hoger zetten.
Alles wordt op alles gezet om ons ervan te overtuigen dat ons stroomgebruik en gasverbruik naar beneden moet. Tevens schijnt het normaal te zijn dat er kolossale reclame budgetten verspendeerd worden aan iets vanzelfsprekends als elektriciteit. Net of het ook maar iemand interesseert waar de stroom vandaan komt. Die reclame en zendtijd moeten natuurlijk wel betaald worden en dat vinden we verkapt terug in de prijs van onze stroom.
We worden geïndoctrineerd met de meest onzinnige filmpjes over het wel en wee van de familie van Stee en over groene stroom uit zonnepanelen en windenergie. In geen 100 jaar en met geen miljoen windmolens en 3000 hectare zonnepanelen kan het stroomverbruik voor Nederland gerealiseerd worden. Er zal altijd behoefte blijven aan back-up vanuit een kolen- of kernenergiecentrale. Al was het maar om de pieken op te vangen. Het is tenslotte nog steeds niet zo dat de zon harder gaat schijnen en het 's morgens om 7 uur harder gaat waaien. Maar het mooiste is wel dat we tegenwoordig de meterstanden zelf in moeten vullen. Met een app uiteraard, want als je dat nog op papier wilt invullen met een blauw of zwart schrijvende pen, dan wordt je bijkans voor debiel versleten.
Waag het nou niet om een foutje te maken bij het invullen, want U bent ZELF verantwoordelijk! Kijk ook uit dat u het niet vergeet! , want dan moet er wellicht een correctie toegepast worden en dat kost u 16 euro !
Ik kan er nog steeds niet over uit. Zijn de NuoN en haar conculega's er nou voor ons of zijn wij, zonder dat we er erg in hadden, in dienst getreden van deze bedrijven?
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Ik heb nieuwe werkgevers. (Column)

Bericht#2 » 20 jun 2018, 16:29

Hoi
Wij zijn slaafs achter de grote leiders aangelopen
Wat o wee wie verstand heeft en gaat nadenken is een afvallige en word als gek gezien
We lopen allemaal voorop om het milieu te beschermen
Maar is er ooit door die lobby eens verteld waar ze alle accuus laten van de auto's en fietsen en meer
Ook is er geen openheid hoe al deze lui zelf zijn vliegen ze veel wat voor auto
Ja dus we zijn in dienst van de grote bedrijven en accepteren het gewoon
Ik zou zeggen revolutie
Groet Martin
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Ik heb nieuwe werkgevers. (Column)

Bericht#3 » 20 jun 2018, 17:09

:-) laatst nog mijn meterstanden door gegeven ..... (Eneco)

en kreeg een telefoontje of ik mijn meterstanden wel goed door gegeven had ... want ik had voor een gemiddelde alleenstaande veel te weinig gebruikt ( gemiddeld kwam ik 93% onder het gemiddelde uit wat een persoonshuishouden heeft )

Ik vertelde hem dat hier alles op LOW gaat .. dus LED lampen , zelf mijn aanschaf van elektro apps gaat deze man op letten wat het verbruikt ( dus als ik mijn pc verbruik door een andere videokaart van 370 watt naar 178 Watt kan brengen dan doe ik dat, en zo ook andere dingen

krijg altijd terug ( afgelopen jaar zelfs 1 persoon 3 maanden hier gehad ) en nog zo laag verbruik .. dus over hoe zuinig om te gaan met energie dat hoeven ze mij niet te vertellen
En mijn maandelijkse bedrag van Gas en Stroom is maar 60 euro :-) ( en dan is het nog met 15 euro verhoogt )
Dus aan mij zullen ze niet veel verdienen , ze moeten me nog aan het eind van het jaar terug betalen

Net zo als mijn verwarming heb ik nu ook net te horen gekregen dat ik geld terug krijgt ( blokverwarming)
Dus van dat geld dat gaat nu de Hanway in aan nieuwe spullen :-)
56 tandjes en voortandwiel en CDI en nu ook ketting er bij besteld

Dus altijd wel lekker dat je terug krijgt en ik straks nog meer plezier van mijn brommer :worshippy:
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Ik heb nieuwe werkgevers. (Column)

Bericht#4 » 20 jun 2018, 17:47

Hier hetzelfde verhaal.
Als iedereen zo doet dan komen ze niet meer aan hun omzet.
Wat dan gedaan?
Prijs omhoog, want zo is de werking van de vrije markt.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Ik heb nieuwe werkgevers. (Column)

Bericht#5 » 20 jun 2018, 17:55

stoyanov schreef:Hier hetzelfde verhaal.
Als iedereen zo doet dan komen ze niet meer aan hun omzet.
Wat dan gedaan?
Prijs omhoog, want zo is de werking van de vrije markt.


daarom , minder gebruiken maar wel elk jaar meer betalen ... :-) ze gooien gewoon het vastrecht omhoog en transport kosten en ze hebben je weer waar ze je willen hebben ..


net zo als met Ziggo , ben 3 jaar geleden lager gegaan in snelheid ,en dus 15 euro minder betaalde , nu betaal ik net zo veel als toen ik met de hogere snelheid zat :-(

dus het geld krijgen ze toch wel van je
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer