Kafkaësk (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Kafkaësk (Column)

Bericht#11 » 06 jul 2018, 20:01

stoyanov schreef:
Meatlove schreef:Een betaalpas van de bank betaal je zeer zeker wel voor. Een andere pas krijg je dan misschien wel kostenloos opgestuurd, de betaalpas kost je een bepaalde bijdrage die je terugvindt op je afschrift.


Waar betaal ik dan reinigingsrechten voor?


dat heet hier gemeente belasting .....
Word eens tijd voor een Raoul belasting .... o dat heb ik al .. je eigens dood werken voor een hongerloontje al 23 jaar ( dat is ook een zware belasting )

maar de meest achterlijk belasting is natuurlijk Accijns.. (omdat ik een product gebruikt met ik daarvoor extra belasting betalen)

en natuurlijke Schenken en schenkbelasting... :bang!:

belastingen die vroeger ook afgerekend werden
ben al blij dat deze belastingen weg zijn .. anders had ik niets meer over gehouden


1 Belasting op vrijgezellen

Dit is een belasting de wijdverspreid in gebruik is geweest. In het Oude Rome bedacht Julius Caesar (100-44 v.Chr.) als eerste de belasting op het vrijgezel zijn, omdat dit volgens hem de bevolkingsgroei zou stimuleren. Als een persoon extra moet betalen om vrijgezel te zijn, zou hij of zij sneller naar een partner op zoek gaan.

2 Belasting op baarden

Het Rusland van Peter de Grote (1682-1721) stond in het teken van de modernisering van de staat naar het West-Europese model. Naast het spreken van de Franse taal en het dragen van dure kleding, hoorde hierbij het afscheren van de wilde baarden die gewoon waren in Rusland. Er kwam daarom een belasting op het dragen van baarden te staan. Iedere Rus die de belasting had betaald kreeg een munt die aantoonde dat hij een baard mocht dragen.

3 Belasting op urine

Één van de meest bekende vreemde belastingen is die op urine. In het Romeinse Rijk stelde Nero (54-68 n.Chr.) een wet op die een heffing op urine mogelijk maakte. Belangrijk om te weten is dat men urine op veel verschillende manieren gebruikte in het Romeinse Rijk. Men gebruikte urine voor het wassen van kleren, het poetsen van de tanden en voor het looien van leer. Urine werd verzameld door grote potten neer te zetten, die als publieke toiletten dienden.

( alleen het gebruik van urine doet mij al de kribbel geven)




“Geld stinkt niet”

Onder Nero was het gebruik van urine inmiddels zo sterk toegenomen, dat er belasting werd geheven over het aanschaffen van de verzamelde urine. Keizer Vespasianus (69-79) zou volgens de Romeinse historicus Suetonius de belasting met zijn zoon hebben besproken, die het maar een smerige bedoeling vond. Als antwoord vroeg Vespasianus zijn zoon een muntstuk te ruiken, dat Titus uiteraard niet vond stinken. “En toch heb je het door urine”, zei de keizer daarop triomfantelijk. Hier zou de uitdrukking: “Geld stinkt niet” vandaan komen.

:schater:
2 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Kafkaësk (Column)

Bericht#12 » 19 jul 2018, 19:56

Update:

Uit pure nijd heb ik vorige week mijn vuilniszak voor de container gemieterd in plaats van erin.
Ook de nieuwe pas van 13,50 werkte niet. Ja; hij werkte wel, maar alleen bij een kapotte container.
Neem 1 wijze raad van mij aan !
Stop nooit maar dan ook nooit iets in de vuilniszak waar je naam op staat, of ook maar een streepjescode.
Gisteren de bode aan de deur met een brief van de gemeente.
115 euro boete wegens het illegaal dumpen van afval.
Petertje heeft duur leergeld betaald...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Kafkaësk (Column)

Bericht#13 » 19 jul 2018, 20:05

stoyanov schreef:Update:

Uit pure nijd heb ik vorige week mijn vuilniszak voor de container gemieterd in plaats van erin.
Ook de nieuwe pas van 13,50 werkte niet. Ja; hij werkte wel, maar alleen bij een kapotte container.
Neem 1 wijze raad van mij aan !
Stop nooit maar dan ook nooit iets in de vuilniszak waar je naam op staat, of ook maar een streepjescode.
Gisteren de bode aan de deur met een brief van de gemeente.
115 euro boete wegens het illegaal dumpen van afval.
Petertje heeft duur leergeld betaald...


dan krijgen ze van mij een brief terug met dan moeten jullie wel bewijzen dat ik die zak er ook neer gezet heb , vaak gebeurd het hier dat de zakken door iemand anders er uit gezet worden om hun zakken er in te doen .....

afgelopen 2 dagen hebben ze dus nu in en rond het Flat hier ook camera's hangen , tegen het illegaal dumpen van vuil ( vaak grof vuil
zelfs in de lift hebben ze nu camera's hangen , omdat er mensen zijn die het leuk vinden om de boel te slopen of vuil te maken ,
of fietsen mee naar boven nemen wat dus niet mag ...

maar goed we worden nu dus 24 uur in de gaten gehouden .... oja hoe zat het met die privacywetgeving regels ??
Ik heb niets getekend voor die camera's ....

vind het schandalig dat mensen vaak van alles maar doen , maar als je zelf wat wil doen , dan krijg je een halve wetboek voor geschreven .......
moet je zelf eens een webcam neer zetten voor je raam , dan mag dat niet zo staan dat je de mensen ziet of herkent , maar ik sta nu zelf in de lift helemaal inbeeld of zodra ik de hal binnen komt ... , zijn er voor gemeente en woning bedrijven geen regels wat betreft de privacywetgeving regels ?

Ik denk dat ik maar thuis blijft ,me baas maar na de vakantie opbelt van , ik hecht veel waarde aan jou privacy, en omdat ik het je het recht wil geven namens de privacywetgeving zal ik wel thuis blijven omdat je dan zeker dat ik je privacy gewaarborgd blijft , je gewoon door kan werken en niet dat ik zie wat jij aan het doen ben zo dat je in alle rust en privacy kan blijven werken :worshippy:

Het bevalt me prima die privacywetgeving .... ik ga wel eerder met pensioen :thumbsup: zodat ik niemand tot last ben met hun privacy
Laatst gewijzigd door ravw op 19 jul 2018, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Kafkaësk (Column)

Bericht#14 » 19 jul 2018, 20:14

Bedankt voor de tip.
Ik kan/mag een bezwaarschrift indienen.
Dat zal ik dan ook doen.
Het vervelende in NL is echter dat je eerst je boete moet voldoen en daarna pas bezwaar kan aantekenen.
Ik zal me kranig weren in de hoop dat ik het terugkrijg, maar ik frees met grote frezen...
Morgen trouwens een gesprek met de nationale ombudsman, om dit gedoe aan de kaak te stellen.
Zal ook wel weer niks worden, maar dan heb ik het i.i.g. geprobeerd.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Kafkaësk (Column)

Bericht#15 » 19 jul 2018, 20:22

stoyanov schreef:Bedankt voor de tip.
Ik kan/mag een bezwaarschrift indienen.
Dat zal ik dan ook doen.
Het vervelende in NL is echter dat je eerst je boete moet voldoen en daarna pas bezwaar kan aantekenen.
Ik zal me kranig weren in de hoop dat ik het terugkrijg, maar ik frees met grote frezen...
Morgen trouwens een gesprek met de nationale ombudsman, om dit gedoe aan de kaak te stellen.
Zal ook wel weer niks worden, maar dan heb ik het i.i.g. geprobeerd.


Nee heb je, ja kan je krijgen .. :-)

vaak als het de eerste keer is en je niet al te vaak bij de gemeente heb lopen zeiken komt het wel vaak jou kant op
kijk iemand die niet veel geld heb moet wel slim kunnen zijn om te zorgen dat je zo min mogelijk betaalt

daarom proberen kan altijd :-) , beetje redelijk mens zal het de eerste keer wel door de vingers zijn .
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Kafkaësk (Column)

Bericht#16 » 19 jul 2018, 20:58

Nu je het over vuil heb , daar heb ik altijd nog een mooi voorbeeld van ....

Ik werkte jaren geleden als groen onderhoud , als er niets te doen was moesten we zwerfvuil gaan ruimen
aangezien ik dus de wijk had waar ik woonde en dus ook in mijn straat bezig was..
gooide ik de volle zakken dus in de container bij ons in het flat .........

dit ging een paar maanden zo door ... tot er op een gegeven moment , de opzichter van de wijk en gemeente ambtenaar voor de keet deur stond met de mededeling of wij niet onze zakken inde flat containers meer wilde gooien want de mensen hadden geklaagd en ze betalen voor het vuilnisstorten
dus als jullie dan jullie zakken er in gooien dan kunnen hun de zakken niet meer kwijt ....
dus in het vervolg niet meer doen

Waarop ik toen als voorman:
Ja meneer dat gaan we wel doen ,
wij blijven die zakken in de afval container gooien
Punt 1 Want ik ben namelijk ook medebewoner van het flat en ik betaal er dus ook aan mee.
Punt 2 Waarom komen ze bij u klagen terwijl ze zelf die zwijnenstal maken hier aan zwerf vuil ?
Dus wat hun eigen vuil is . ( ik loop dus hun zooi op te ruimen)
en dan nog klagen ?

Dus als ze nu eens zelf gaan zorgen dat het niet zo'n tering bende word , om alles van het balkon naar beneden te gooien ( ik zie het vaak genoeg )
dan blijft het netjes en dan hoef ik ook niet volle zakken naar container te brengen

probleem opgelost ( medebewoner van de ......laan heeft gesproken ) fijne dag verder

ik kreeg alleen een knipoog en ze zijn weg gegaan .... en later wel een brief bij alle bewoners inde bus dat ze niet alles vanaf het balkon moeten gooien .. of zakken op het balkon zetten daar gaan de vogels van eten en gooien het over heen ( naar beneden )

spreek u buren daar ook op aan als je iets ziet of bel de gemeente ........... :schater:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer