Het is weer gedaan met de pret (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#1 » 02 nov 2018, 22:01

Het lijkt wel of met het verzetten van de klok ook het weer is verzet.
Zo'n mooie nazomer als we tot laat oktober hadden, zo guur en nat is het weer ineens.
Uiteraard scooter ik nog steeds op en neer naar het werk en naar de tuin(en).
Vooral de laatsten nemen de laatste weken nogal wat tijd in beslag.
Winterklaar maken.
Vandaar dat ik ook wat tam ben de laatste tijd. Als ik 's avonds thuis kom vallen de luiken al snel dicht.
Vanmiddag, tijdens het snoeien van de fruitbomen en het bladeren ruimen heb ik maar eens even een momentje om me heen staan kijken.
Enigszins weemoedig mag ik wel zeggen. Ik had van die woeste plannen dit seizoen. Mijn alfabetrally moet ik nog steeds afmaken.
Veel plaatsen zijn reeds bezocht, maar even zovele moeten nog. En uitgerekend niet de makkelijkste.
Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Friesland en Limburg.... ga d'er maar aan staan.
Geen doen om met de huidige korte dagen nog een langere tocht te ondernemen. En dan heb ik het nog niet gehad over nattigheid en spekgladde fietspaden die onder het afgevallen blad liggen.
Niet te lang over nadenken maar...knippen en snoeien maar, want de bessen en pruimenbomen hebben ook onderhoud nodig.
Net als mijn blauwe brompony trouwens.
Hij wordt de laatste weken vaak als tractor gebruikt. Hout voor de vuurkorf, cement voor reparaties aan de kas, vuil afvoeren naar de stort... geen klus is te min voor mijn Kymcootje.
En als ik morgen klaar ben? Dan wacht er weer een klusje in huis. Planken maken voor alle conserven die ik van de geoogste groenten en fruit heb weten te fabriceren.
Zondag? Ja!! Zondag ga ik bij goed weer nog even The Bronze uitlaten als het nog kan. Rondje Noordwijk denk ik. Bakkie doen bij onze huissponsor Hotels van Oranje.
Volgende week rest mij dan het poetswerk en hem netjes wegbergen tot het winterweer droog en zonnig is. Een rondje om de accu op peil te houden is een must.
Onderhoud voor The Blue Marble ligt ook in het verschiet. Dat heeft ie wel verdiend na zijn noeste arbeid.
Toeren zal het niet meer worden dit jaar vrees ik.
Maar niet getreurd. Voor ons ligt weer een nieuw jaar vol nieuwe kansen.
Ik wil tevens iedereen bedanken voor wat weer een mooi tourseizoen geweest is. Niet zo frequent als ik gehoopt had, maar daar komt volgend jaar verandering in.
Voor de bikkels en de forenzen; rij voorzichtig!
8 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#2 » 02 nov 2018, 22:39

Het is voor mij ook een mooi jaar geweest ( zeker wat betreft STN en de tourtjes die ik single gereden heb , zo als naar Kinderdijk en het halve zuid holland

Helaas dat ik geen geld bij me had voor naar willemstad te rijden ivm de pont
En natuurlijk mijn Raw aangepast naar mijn wensen , veel dingen veranderd en aangepast ..

En natuurlijk ook veel mensen gezien in OSS ( meeting) + Scheveningen van STN :worshippy:
Maar al met al een leuk jaartje wat betreft het touren

Helaas nu weer minder weer maar hopelijk dit weekend nog even een tourtje doen .. moet nog 170 KM rijden voor de 5000 op de teller :schater:

Nog nooit zo veel km op een brommer gereden en dat zeker niet in 2 jaar tijd ( 22 November is hij 2 jaar )
Dus van mij mag het nog el even droog blijven zo dat ik voor het 2 jaar kan zeggen dat ik de 5000 km er op heb zitten ...
en volgend jaar hoop ik rond deze tijdstip te kunnen zeggen dat ik er 10.000 km er op heb zitten

Maar nu eerst door de donkere dagen heen komen ..
3 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#3 » 03 nov 2018, 11:55

Dank voor je beschouwende en bijna filosofische column Peter.
Goed te lezen dat je het seizoen positief afsluit en dat wens ik jouw, alle STN-ers en... mijzelf van harte toe.
Groet,
Jan.

Afbeelding
Deze vond ik tijdens een ritje op een bospad.
4 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#4 » 03 nov 2018, 12:18

mijn tourseisoen was niet wat ik er van verwachte niet dat ik niet tevreden ben maar had er meer uit willen halen persoonlijke omstandigheden een wederhelft die erg druk is met haar (inmiddels vaste ) baan en haar bedrijfje in de zorg wat voor haar erg druk is en voor het gezin toch ook omdat we haar willen ontzien en dus haar taken thuis proberen over te nemen
verder dit jaar 50 geworden en dan besef je dat je toch nu echt aan het tweede deel van je bestaan op deze aardkloot begint.
en das aan de ene kant confronterend en aan de andere kant bevestigend achterom kijkend dat wat we allemaal voor de kiezen hebben gehad toch samen goed aangepakt hebben
kids die volwassen worden enz.
zo zou je kunnen zeggen dat niet alleen het jaargetijde maar ook klaziena en ik in de herfst van ons leven zijn aangekomen

maar dit is wel de allermooiste die ik ooit heb meegemaakt.. en naast ons grijs... zijn alle kleuren nog nooit zo mooi geweest!
en omdat we realiseren dat we de laatste jaren erg veel bezig zijn geweest ipv genieten samen . zijn we weer vaker samen op pad.. tja dan blijft de scooter staan.
ik mag van geluk spreken dat ik niet alleen met het gezin fijne dingen kan en mag doen ook alleen op mijn g dink mag en kan genieten van alle mooie herfst kleuren en eventueel winter beelden.. al doe ik dat liever in het comfort van een auto!
mensen we gaan er volgend jaar een vol tourseissoen van maken met zijn allen!
roelf
7 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#5 » 03 nov 2018, 15:33

Leuk om te lezen, al die overpeinzingen.

Ik heb een heerlijk tourseizoen gehad, waarbij ik puur voor de hobby, ruim 12.000 km heb gereden.
De laatste 1000 km op een nieuwe scooter, wat wel weer even wennen is.

De tourtjes samen met jullie, STN-ers, waren de leukste ritten van het jaar.
Zeker de kilometers in het mooie Brabant, met onze Brabantse vrienden, hebben me veel genoegen gegeven.

Binnenkort gaat de scooter op stal. Even schoonmaken, sommige dingen invetten, en de accu op de druppellader aansluiten.
En dan maar geduldig wachten, tot de eerste zonnige lentedagen komen.

Ik kijk er al naar uit.

gr, Henk
7 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#6 » 03 nov 2018, 17:44

WAT !??? Het tourseizoen is afgelopen ? ? :nono2:
NU komen juist de "serieuze" tourders boven drijven, de ÉCHTE scooterrijders ! ! Niet diegene die hun fietsje (net als sommige motorrijders) alleen met temps boven de 10° van stal halen ! ! :worshippy: en de hele winter "poetsen".... :crazy:
8 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#7 » 03 nov 2018, 17:54

ROADHOGG schreef:WAT !??? Het tourseizoen is afgelopen ? ? :nono2:
NU komen juist de "serieuze" tourders boven drijven, de ÉCHTE scooterrijders ! ! Niet diegene die hun fietsje (net als sommige motorrijders) alleen met temps boven de 10° van stal halen ! ! :worshippy: en de hele winter "poetsen".... :crazy:



Ik ben te lang weg uit Brabant, en dat begint zijn tol te eisen.
Al een tijdje, ben ik geen die-hard meer, en doe het wat rustiger aan als het winter wordt.

Respect voor jou, Gradje, jij gaat echt altijd maar door, he.

Kijk wel goed uit met de verslechterde omstandigheden op de weg.


gr, Henk
4 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#8 » 03 nov 2018, 17:57

ROADHOGG schreef:WAT !??? Het tourseizoen is afgelopen ? ? :nono2:
NU komen juist de "serieuze" tourders boven drijven, de ÉCHTE scooterrijders ! ! Niet diegene die hun fietsje (net als sommige motorrijders) alleen met temps boven de 10° van stal halen ! ! :worshippy: en de hele winter "poetsen".... :crazy:


hier ook een die gewoon blijft rijden alleen bij sneeuw/ijzel niet .. maar voor de rest .. gas er op :sct1:
2 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#9 » 03 nov 2018, 18:01

Ach, wie weet Henk, doe ik het over 15 jaar ook wel wat "rustiger aan" ! ! :rlol: (never, nooit, niemals, jemain etc. )
We zullen het wel zien..., Maar wat ik wou zeggen was, ... RESPECT ! !... voor diegene die doorrijden in de winter... :thumbsup:
6 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#10 » 03 nov 2018, 20:44

Ook voor mij was dit een tour seizoen vol gebeurtenissen. Ik ben inmiddels in iedere uithoek van het land geweest met behulp van mijn tweewieler en ik vind het nogsteeds heerlijk. Iedere dag weer.

Het was niet alleen maar pret, door een flink ongeluk in het voorjaar is mijn eerste ST op jonge leeftijd overleden. Ik heb toen een tijd rond mogen rijden op de demo Jet14 van Moteo. Uiteindelijk kon ik mijzelf er niet van weerhouden om opnieuw de bestelbon van een nieuwe euro 4 ST te ondertekenen.

Met deze scooter heb ik een reis ondernomen die voor mij van ongekende omvang was. En ik moet zeggen, wat heb ik daar ontzettend van genoten. Die reis was het begin van iets nieuws. Zoals vele hier zeggen, zodra je het virus te pakken hebt kom je er niet meer vanaf. Dit kan ik zeker bevestigen. In mijn hoofd ben ik al druk bezig met de reis van volgende zomer.

De klok van mijn 2e ST gaat nu al weer richting de 12 duizend kilometer. Die heeft haar rust wel verdiend zou je zeggen. Maar nee. Helaas voor mijn ST zit het seizoen er nooit echt op. Ook in de winter gaan we gewoon onverminderd door met het dagelijkse woon/school verkeer naar Utrecht. De scooter is voor mij een echt werkpaard waar ik volledig op moet kunnen vertrouwen. Ik ben inmiddels helemaal vergroeid met de ST en durf ook blindelings op het ding te vertrouwen.

Dan hebben we nog de leuke momenten met de STN. Alle tour ritten samen met mijn eerste jaarmeeting van afgelopen seizoen heb ik van genoten. Iedereen bedankt daarvoor. Het is nog niet helemaal afgelopen dit jaar. In december zal ik sommigen nog treffen in Amsterdam.

Verder zeg ik alleen..

Laat die (koude)kilometers maar komen! :D
9 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer