Het is weer gedaan met de pret (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#11 » 04 nov 2018, 08:27

2018
2018 is me wel een jaartje geweest.
En ja we moeten nog 2 maanden voordat dit jaar is afgelopen.
Het is voor meerdere wel een pittig jaar geweest.
Ik heb vele leden intussen leren kennen en voor meerdere leden ook zo mijn respect gekregen ook al vind er 1 dat diegene zichzelf een azijnzeiker vind wat best meevalt.
Ook heb ik moge genieten van diverse tourbuffels en hun ervaringen.
Ik heb mijzelf dit jaar een paar uitdagingen opgelegd en de meeste dan ook verwezenlijkt.
Was het makkelijk? Nee maar toch wel gedaan ook als ik er even doorheen zat was er hier wel een lid die me er door heen trok hier in de club. Zowel in Duitsland en als in Nederland. Heb intussen meer ervaring weer opgedaan en intussen weer meer vertrouwen in mijzelf gekregen.
Ook zit er dit jaar een bittere smaak aan omtrent een bepaald persoon waar ik zo mijn respect voor heb en ik mij onmachtig voel dat ik hem niet kan helpen.
Toch om niet iedereen hier in een depressie te laten schieten heb ik in deze club ook een paar leden leren kennen waar ik bij meerdere malen heb kunnen lachen en het er erg gezellig was.
Er 1 persoon is die van mij ook een paar veren verdient met zijn charmantelijke persoonlijkheid en respect maar ik ga daar niet verder op in.
In verband met persoonlijke redenen ben ik op dit moment niet de meest aktieve lid en zal ook niet op alles reageren vandaar op voorhand mijn excuses.
Het was een vol jaar en we doen het met ze allen en we maken samen de STN tot wat het is en zal zijn.

Ps geniet van het leven en maak er een feestje van samen.
3 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#12 » 04 nov 2018, 09:42

Voor mij was tourseizoen 2018 een wisselend jaar met zeer weinig tourritten...
Reden?
Een vrouw die al bijna een jaar loopt met een burn-out, waar tijdens de behandeling meer boven water kwam dan verwacht en wat mega impact had op het gezin....
Gelukkig gaat het weer een aardig stukje beter.
Ikzelf die na 15 jaar redelijk klaar was bij mijn werkgever en de grote sprong in het diepe heb gemaakt door het vaste contract op te geven voor een weer tijdelijk contract.
Gelukkig heeft dit goed uitgepakt en bevalt het mij heel erg goed!

Vervolgens ben ik nu bezig om mijn jeugddroom te verwezenlijken...het stempeltje bij de A op het rijbewijs!
De lessen gaan super, alleen het CBR werkt niet bepaald mee.
Ik kan pas 4 december voor AVB afrijden en dat hadden we zelf (de instructeur ook) eigenlijk een maand eerder gepland...
Maar ja...elk uurtje les is een big smile van oor tot oor!
Oh wat is dat retegei...eh...ontzettend leuk om te doen! :mrgreen:
De gein als je even heerlijk volgas optrekt en de zoveelste automobilist in zijn te dure leaseauto achter je laat!
Gisteren een lesje op de weg gehad, omdat de oefenlocatie bezet was door een evenement.
Erg mooi om te doen, maar wel continu 100% gefocust op wat een ander doet...

Mijn 2019 gaat een ander jaar worden...
Er komt een ander vervoermiddel en de scooter gaat in de verkoop.

Ik zal zeker op het forum blijven en ook meetings en tourritten bezoeken.

Hopelijk zet de beterende hand thuis zich ook voort en gaat het een mooi jaar worden! :thumbsup:
2 x

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#13 » 04 nov 2018, 11:40

Dag Allen,

Voor mij was het een wisselend jaar, feitelijk te weinig aan het touren geweest. Dit ondermeer omdat ik ook van werk ben veranderd en daardoor heb besloten dit per snorscooter te gaan doen. De woonwerk route die ik dagelijjs afleg is in dit geval de meest ideale oplossing.
Een en ander heeft tot gevolg dat langere tourritten voor mij niet 1 2 3 meer zijn weggelegd. Dat zijn keuzes die ik heb moeten maken.
Wel geniet ik nog wekelijks van het wel en wee hier op het forum vaak passief toch wel betrokken dat dan weer wel.
Vaak enerverende onderwerpen zoals de reisverslagen van sommige leden, dan weer wat meer turbulente onderwerpen.
Het maakt de boel wel levendig.
Ik ben voornemens het gehele jaar door te "snorren" en tot om heden gaat dat prima en weet ik aardig tussen de regendruppels door te laveren.
Ik weet niet wat de toekomst brengt maar sluit niet uit misschien nog een bromscooter erbij te nemen zodat de wat langere afstanden makkelijker te overbruggen zijn. En tourtochtjes in het verschiet kunnen liggen. Tenzij er ook een snorscooter tocht georganiseerd word.
Op dit moment rij ik op een Fiddle2 in euro4 uitvoering , metallic brown met beige buddy ( dit omdat mijn vrouw dit een mooie combi vond ) hoog schermpje erop en een topcase van 33l Shad. Een meer dan uitstekende scooter mag ik wel zeggen met fijne rijeigenschappen, waardoor ik aangenaam verrast ben.
Een leven zonder 2wieler zou ik me niet voor kunnen stellen.

Ruud
1 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#14 » 04 nov 2018, 12:57

ROADHOGG schreef:WAT !??? Het tourseizoen is afgelopen ? ? :nono2:
NU komen juist de "serieuze" tourders boven drijven, de ÉCHTE scooterrijders ! ! Niet diegene die hun fietsje (net als sommige motorrijders) alleen met temps boven de 10° van stal halen ! ! :worshippy: en de hele winter "poetsen".... :crazy:


Zoiets is het grad.
Bij mij blijft de scooter alleen binnen bij gladheid verder rijd ik ook in de winter gewoon door.
Wel rijd ik dan minder tourritten maar wel dagelijks +/-50 km woon- werkverkeer.
Motorpak aan en gaan.
3 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#15 » 04 nov 2018, 14:45

stoyanov schreef:Winterklaar maken


Heb je de neutronenkorrels al besteld? :D
1 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#16 » 04 nov 2018, 15:29

Voor mij was dit jaar feitelijk het eerste tourseizoen.
Na twee jaar een snor te hebben gereden dit jaar de overstap gemaakt naar een bromscooter. Na de nodige afwegingen toch weer gegaan voor een symphony ST. Hierdoor kon ik dit jaar de nodige toertochten meerijden. De langste tocht was die naar de jaarmeeting in ommen. Het waren altijd gezellige dagen en ben dan ook vast van plan volgend jaar als de planning het toelaat weer de nodige tochten mee te rijden.
Voor de komende winter zal ik hoofdzakelijk woon - werkverkeer rijden. Alleen bijvgladheid neem ik de bus.
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#17 » 04 nov 2018, 18:36

Janvb schreef:
stoyanov schreef:Winterklaar maken


Heb je de neutronenkorrels al besteld? :D


Que?! :?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#18 » 04 nov 2018, 18:48

stoyanov schreef:
Janvb schreef:
stoyanov schreef:Winterklaar maken


Heb je de neutronenkorrels al besteld? :D


Que?! :?

Die uitdrukking is van Van Kooten en De Bie, als typetjes, Jacobse en Van Es.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#19 » 04 nov 2018, 19:01

Marco_61 schreef:
stoyanov schreef:
Janvb schreef:
Heb je de neutronenkorrels al besteld? :D


Que?! :?

Die uitdrukking is van Van Kooten en De Bie, als typetjes, Jacobse en Van Es.


Oh wag effe. Dat ze hoveniers zijn en bij de ene een paar "zieke" bomen uit de tuin halen en die weer aan een ander verpatsen...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Het is weer gedaan met de pret (Column)

Bericht#20 » 04 nov 2018, 19:12

stoyanov schreef:
Marco_61 schreef:
stoyanov schreef:
Que?! :?

Die uitdrukking is van Van Kooten en De Bie, als typetjes, Jacobse en Van Es.


Oh wag effe. Dat ze hoveniers zijn en bij de ene een paar "zieke" bomen uit de tuin halen en die weer aan een ander verpatsen...

Yep, dat is ie.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer