Er gloort hoop (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#11 » 23 dec 2018, 11:33

1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#12 » 23 dec 2018, 12:26

@stoyanov JA HOOR PLAATS NOG MEER BORDEN !!!!! niemand kijkt er uiteindelijk naar .en ze staan vaak nog zo geplaatst dat er hele schoolklassen achter verdwijnen :cry:

Wildgroei van verkeersborden vindt ik persoonlijk heel irritant ,en elke gemeente mag zelfs nog eigen borden bedenken.

Zoals deze onzin :


Afbeelding
3 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#13 » 23 dec 2018, 12:34

axisissi_NL schreef:@stoyanov JA HOOR PLAATS NOG MEER BORDEN !!!!! niemand kijkt er uiteindelijk naar .en ze staan vaak nog zo geplaatst dat er hele schoolklassen achter verdwijnen :cry:

Wildgroei van verkeersborden vindt ik persoonlijk heel irritant ,en elke gemeente mag zelfs nog eigen borden bedenken.

Dan krijg je zoiets als dit.
Afbeelding
Het overzicht totaal kwijt.
Gr, Marco.
4 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#14 » 23 dec 2018, 20:19

Die met een ouderwetse Gazellefiets rijdt... niet met remkabels, maar met van die chromen stangen... die ook nog eens elke week in de poetsolie wordt gezet.

Dat zijn absoluut de ergste! :rlol:
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#15 » 20 okt 2019, 07:33

https://www.ad.nl/alphen/opnieuw-fietse ... ~a5098d30/

En ja hoor... Weer 1 en weer een onderzoek; het zoveelste.
Weer tijd verkloot aan onzin.
De oplossing is zooo simpel.
Dwing de fietser om af te stappen ter plekke en geef hem/haar vooral GEEN voorrang.
Ik rijd dit stukje dagelijks en weet dat het, met name 's ochtends vroeg en met laagstaande zon in de avond, een levensgevaarlijke plek is.
Je kunt als automobilist nóg zo voorzichtig rijden; ineens rijden ze voor je en je bent bijna altijd de Sjaak.
Ik ga eens serieus kijken of ik mensen kan mobiliseren om de gemeente zover te krijgen om een eind te maken aan dit stukje onveilig Alphen.
In 1 geval heeft de gemeente eindelijk actie ondernomen.
Op het onoverzichtelijke stuk van de rotonde aan de Laan der Continenten is het EIN-de-lijk verboden om tegen de richting in te fietsen. Ik kan zeggen dat dit aanmerkelijk scheelt.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Burt Munro
Berichten: 112

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#16 » 20 okt 2019, 08:30

Nu nog een verbod op oortjes en koptelefoons, dat ze weer bewust meedoen aan het verkeer.....
3 x
It's nice to be a Lunatic.

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#17 » 20 okt 2019, 09:41

Allemaal waar, maar het overige verkeer moet ook wat beter anticiperen dan denk ik dat veel ongelukken met o.a
fietsers kunnen voorkomen. Ik moet er niet aan denken om een fietser ( misschien een kind) ondersteboven te rijden.
Met de 50cc scooter op o.a het rijwielpad passeer ik altijd met veel minder snelheid fietsers en zeker de schooljeugd,
0 x

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer