Verdwazing. (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Verdwazing. (Column)

Bericht#1 » 16 jan 2019, 07:26

Een tijdje geleden heb ik de vraag ook al eens gesteld, maar dan in een andere context.
Wat is er toch aan de hand met Nederland?
Ons land begint zo langzamerhand het Iran van het westen te worden; Alles kan, maar niks mag.
Het lijkt wel of wij in dit land van kinds af aan door allerhande ‘gogen’ ontwend worden van het echte leven.
Elke vorm van creativiteit en losbandigheid moet worden uitgebannen. Eenheidsworsten moeten we worden.
Langzaamaan, stukje bij beetje glijden we met zijn allen van de consensusglijbaan af, richting de ‘waarheid’ die ons wordt voorgehouden door een stel doorgeslagen Gutmenschen.
’s land wijs ’s lands eer is er niet meer bij.
Wij mogen geen hardwerkende, kaasmakende en spaarzame boeren meer zijn die op klompen met tulp in het knoopsgat de mouwen opstropen om het gevecht met het water aan te gaan.
Ons roemruchte verleden moet worden uitgewist, alsof de huidige generatie er iets aan kan doen dat haar voorvaderen hoofdzakelijk hun tijd vulden met roven en plunderen en het ruilen van kruiden tegen kralen en spiegeltjes en het onveilig maken van de wereldzeeën.
Elke denkbaar stukje geschiedenis dat wellicht het risico vormt tot een smet op het verder onkreukbare blazoen moet worden gewist.
We moeten en zullen de geschiedenisboeken in gaan als de meest correcte en minst vervuilende generatie.
Flarden van Orwells 1984, waarin het ministerie van waarheid geschiedvervalsing verricht en waarin kreten als 2x2 is niet 4 of 3 of 6, maar het is wat ‘de Partij’ zegt dat het is, schieten door mijn geheugen.
Zelfs de door Orwell beschreven ‘Nieuwspraak’ doet bij tijd en wijle zijn opgeld, getuige het uit het vocabulaire schrappen van woorden als: Negerzoen, Moorkop, Zigeunersaus, Blanke vla en ga zo maar door.
Bekende en minder bekende Nederlanders die in hun vrije tijd af en toe eens lekker de bloemetjes buiten zetten en daarbij wel eens te diep in het glaasje kijken worden aan de schandpaal genageld.
Ik zou zeggen dat niets menselijks hen vreemd is, maar nee hoor. Hangen zullen ze; .....voorbeeldfunctie…
Iedereen moet en zal respect hebben voor iedereen, ook als dat mensen of groepen betreft die volgens de meest redelijke menselijke maatstaf geen enkel respect verdienen en die in elke andere cultuur al lang met pek en veren naar verre oorden zouden zijn verjaagd.
Tradities worden voortdurend tegen het licht gehouden en mensen die een hang hebben naar tradities worden afgeschilderd als staatsgevaarlijke individuen, terwijl de aanstichters van alle herrie vrijuit gaan en zelfs als slachtoffers worden gezien!
De politiek is inmiddels gepenetreerd door een aantal beroepsbloedzuigers welke middels kinderachtig gedram de mensheid menen te moeten hervormen tot etalagepoppen.
De zucht naar avontuur en adrenaline, die in elk zichzelf respecterend mens aanwezig is, moet en zal de nek worden omgedraaid door een bij tijd en wijle belachelijke regels.
Allerhande verstikkende maatregelen hebben ons land inmiddels gemaakt tot een stuk aardkloot wat van wetgeving en verkeersborden aan elkaar hangt.
Plaatselijke verordeningen ontstijgen het niveau van gemiddelde logica. Zo mogen de mensen in de Amsterdamse Jordaan niet meer op een stoel voor hun deur zitten en mogen de letters I Amsterdam niet langer op het Museumplein blijven staan omdat dat teveel individualisme uitstraalt.
We moeten oppassen wat we zeggen, want voor we het weten staat er weer een splintergroepering op, bestaande uit werkeloze betweters en andere naarlingen met teveel tijd , om daar fel tegen te ageren.
Als je meer dan 2 alcoholische versnaperingen per dag drinkt ben je alcoholist, als je geen 2 ons groenten en 2 stuks fruit eet leef je ongezond.
Roken is slecht voor je en we moeten meer Omega 3 eten tegen ongezonde Cholesterol.
Je mag je kind niet meer gedag kussen in het openbaar.
Waar eindigt dit? Het is wachten op de dag dat touwtjespringen en stoepkrijt verboden worden.
In vredesnaam; laten we een vuist maken tegen de totale vertrutting.
7 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Verdwazing. (Column)

Bericht#2 » 16 jan 2019, 08:28

Volkomen mee eens :thumbsup: :thumbsup:
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Verdwazing. (Column)

Bericht#3 » 16 jan 2019, 08:41

Rage against " de totale vertrutting " hell yeah!
1 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Verdwazing. (Column)

Bericht#4 » 16 jan 2019, 09:29

tja en dan zaken nederland..
de zorg word commercieel dus moeten de hardwerkende ziekenverzorgsters begeleiders verpleegsters verpleegkundigen en zelfs de gerespecteerde arts maar voor zich zelf beginnen om nog iets van de zorg te kunnen leveren die zij allen in hun hart aan de patiënt en de mensen om de patiënt heen wilen leveren.
waardoor je dus allerlei problemen krijgt namelijk ze hebben vaak nog een (deel)tijdbaan er naast waar je eigenlijk ook 24 uur per dag 7 dagen per week beschikbaar moet zijn al sta je maar voor 20 uur op contract..
en als die ondernemende zorger dan gezien word door de belasting dienst denkt die ha! ik heb je en mag je zomaar het lopende belasting jaar even in januari vooruit betalen en het afgelopen jaar afrekenen oh ja januari 2020 volgt het vriendelijke verzoek om ook dat jaar alvast even te deponeren wat er op neer komt dat je dus in 13 maanden even geen 30% geen 60% maar 90% van het boekjaar naar verschuivende data van de belastingdienst mag brengen..
nederland ondernemers land ..
dat dit bijvoorbeeld betekend dat je dus een vol jaar geen enkele investering of gebruik van het netto verdiende kan maken zal ze een zorg zijn.
vroeger werd werken beloond ondernemerschap ook tegenwoordig melken ze je uit en moet je belasting over de stront van je koeien betalen!
en dan ziet peter nog landelijke verhoudingen hier in de straat is het letterlijk zo als je niet werkt hoor je er niet bij ik hoor er dus niet bij maar als zij achtermoeders achterste liggen zit ik in de kamer omdat ik weer eens niet kan slapen van de pijn,, zij moeten na 1 feestweekje 2 maanden bij komen.. dan hoor je ze niet maar wel melken dat die werkeloze even 3 weken met de sleurhut op vakantie gaat tja kan dat appartement die jij 3 weken huurt niet betalen.. tja de wereld is (zeker in nederland )verrot de burger staat aan het einde van de lijn dus dokken
dan grotere gemeente s door samenvoegen word alleen maar beter meneertje jaja voor die gemeente waar hij weg komt wel ja die zitten al jaren op zwart zaad en wie mag er voor zorgen dat het koolzaad word juist die burger..
zwarte piet op straat is tegenwoordig bijna erger dan de hitler groet brengen, als je refereerd aan die buurman van nummer 9 ja die Surinamer ga je gelijk 7 weken de bak in !
maar wij zijn witte discrimeerders hmmm
als een chauffeur met moersleutels en honkbal knuppels bedreigt en in doodsangst op de vlucht slaat en rijdt een gele hes dragende relschopper dood moet die met politie begeleiding naar een safehouse gebracht worden
man waar zijn we mee bezig hier te lande.
als je een brommer op marktplaats zet moet je ongeveer 60 talen kennen anders versta je de potencielle kopers niet !
en gaan de gesprekken als volgt goede middag ,met roelf ..ja hallo hallo jij scooter te koop is goed ?kost die.. zoveel meneer scooter te duur! ik geef jouw zoveel .nee meneer dat is te weinig nee ish genoeg voor scooter ik kom halen vanmiddag jij mij geven adres ik kom halen.. dacht het dus niet fijne dag meneer doei tuut tuut..einde gesprek..
volgens mij hebben wij geleerd om mensen die je niet kent met u aan te spreken en informatie te vragen geen ondervraging..
nou zal maar ophouden kan nog het hele forum volpennen
3 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
wimpie61
Voormalig STN Lid
Berichten: 260

Re: Verdwazing. (Column)

Bericht#5 » 16 jan 2019, 09:52

Was de verzuiling beter als nu individueel stelsel.
1 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Verdwazing. (Column)

Bericht#6 » 16 jan 2019, 11:14

Dit is de reden waarom ik uhh poetin wel mag hij heeft een paar jaar geleden een mooie toespraak gehouden in de doema die was duidelijk
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Verdwazing. (Column)

Bericht#7 » 16 jan 2019, 11:34

Lees de vertaling van poetin 's vertaling. Van zijn toespraak in de doema. In 2013 maar eens. Hij krijgt gelijk Alleen onze leiders zien het niet gasten zonder ballen
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Verdwazing. (Column)

Bericht#8 » 16 jan 2019, 12:23

wimpie61 schreef:Was de verzuiling beter als nu individueel stelsel.


Je wist in elk geval waar je aan toe was en je levenspad was min of meer van tevoren uitgestippeld.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Verdwazing. (Column)

Bericht#9 » 16 jan 2019, 12:33

Het word nog gekker in zeist zijn ballonnen verboden geworden ivm milieu te gek voor woorden
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Verdwazing. (Column)

Bericht#10 » 16 jan 2019, 12:54

@stoyanov
VERDIKKEME ! ! KEREL ... . :bighug:
Het begint zelfs bijna op een column te lijken ! ! ;)
3 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer