Letterlijk vlam in de pijp

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Letterlijk vlam in de pijp

Bericht#1 » 26 jan 2019, 15:09

1 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Letterlijk vlam in de pijp

Bericht#2 » 27 jan 2019, 00:14

die gast gebruik wel een goede blusser er voor , heb een een keer mee gemaakt op me werk met een BHV die even aankwam met een blusser ( water ) terwijl er 380 op de machine stond , en hij wel even met de blusser het brandje uit wilde maken , elektro en water ... mmmmmm
maar heb hem toen wel even verteld dat hij zijn BHV papieren wel moest inleveren , en dat heeft hij achter afgezien ook gedaan.

maar deze brand is wel een van de redenen dat veel mensen nog niet de overstap maken naar 100 % electro rijden , je hoort het nog veel te vaak dat die dingen spontaan heethoofden worden
zo ik misschien ook wel worden als ik de hele dag onder spanning zou staan
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Letterlijk vlam in de pijp

Bericht#3 » 27 jan 2019, 00:48

ravw schreef:maar deze brand is wel een van de redenen dat veel mensen nog niet de overstap maken naar 100 % electro rijden , je hoort het nog veel te vaak dat die dingen spontaan heethoofden worden
zo ik misschien ook wel worden als ik de hele dag onder spanning zou staan



Ik vertik het rijden met een elektro speeltje eerder omdat ik het hele character van zo'n ding gewoon 3x niks vind eigenlijk.

De kinderziektes spelen ook een rol.
Maar ik vind ze gewoon zo saai om eerlijk te zijn
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Letterlijk vlam in de pijp

Bericht#4 » 27 jan 2019, 09:40

jeffjamm94 schreef:
ravw schreef:maar deze brand is wel een van de redenen dat veel mensen nog niet de overstap maken naar 100 % electro rijden , je hoort het nog veel te vaak dat die dingen spontaan heethoofden worden
zo ik misschien ook wel worden als ik de hele dag onder spanning zou staan



Ik vertik het rijden met een elektro speeltje eerder omdat ik het hele character van zo'n ding gewoon 3x niks vind eigenlijk.

De kinderziektes spelen ook een rol.
Maar ik vind ze gewoon zo saai om eerlijk te zijn


Ik heb diverse keren met een electro mogen rijden maar ik vind het geluid niets .. had vaak het gevoel dat hij zou afslaan omdat ik niets hoorde , ja ik rij op gehoor ., ach als bijrijder is het wel lekker om even verder te slapen , wel lekker rustig maar voor de rest zie ik er geen voordelen aan .. , want voor de kosten hoef je het niet te doen die komen vaak nog hoger uit dan met benzine ( zeker als je daar om de 2 jaar een nieuwe accu in moet gooien
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Letterlijk vlam in de pijp

Bericht#5 » 27 jan 2019, 14:19

ravw schreef:
jeffjamm94 schreef:
ravw schreef:maar deze brand is wel een van de redenen dat veel mensen nog niet de overstap maken naar 100 % electro rijden , je hoort het nog veel te vaak dat die dingen spontaan heethoofden worden
zo ik misschien ook wel worden als ik de hele dag onder spanning zou staan



Ik vertik het rijden met een elektro speeltje eerder omdat ik het hele character van zo'n ding gewoon 3x niks vind eigenlijk.

De kinderziektes spelen ook een rol.
Maar ik vind ze gewoon zo saai om eerlijk te zijn


Ik heb diverse keren met een electro mogen rijden maar ik vind het geluid niets .. had vaak het gevoel dat hij zou afslaan omdat ik niets hoorde , ja ik rij op gehoor ., ach als bijrijder is het wel lekker om even verder te slapen , wel lekker rustig maar voor de rest zie ik er geen voordelen aan .. , want voor de kosten hoef je het niet te doen die komen vaak nog hoger uit dan met benzine ( zeker als je daar om de 2 jaar een nieuwe accu in moet gooien



Dat is inderdaad ook iets, Het geluid. Daar rijd ik zelf ook op :thumbsup:

Zo kun je wel een hele lijst maken voor zowel de nadelen in de ogen van een benzine motor liefhebber naar elektro,
Maar zelfs voor die wie het niet zoveel uitmaakt is het minder gezien de kosten van onderhoud met zo'n ding.

Ook als ik op dat gebied kijk vervang ik liever motorische onderdelen dan accu's gezien de accu's in veel gevallen nog duurder zijn ook nog :lol2: nou hebben benzine motortoren ook wel een accu maar gooi er eenmalig een onderhouds-vrije gel accu van goede kwaliteit in en je zit goed voor meer dan genoeg jaren :sct1:
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Letterlijk vlam in de pijp

Bericht#6 » 27 jan 2019, 14:28

In Rotterdam zie je steeds meer Scooters van : Felyx..... electrische huur Scooters die her en der geparkeerd staan .... aanmelden en rijden maar , 0,30 cent /minuut.

https://felyx.nl/rotterdam
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer