De Nederlandse zorg

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#21 » 31 jan 2019, 17:17

stoyanov schreef:Fuck the EU


nou liever niet dan werd ik straks weer genaaid :nono1: :nono2:

maar kijk deze maar eens



:worshippy: :worshippy:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#22 » 31 jan 2019, 17:28

Micha schreef:Recentelijke werkervaring is beter dan o ik heb 30 jaar geleden dat en dat gedaan.


Dus mensen van 50 zijn spoorslags vergeten dat 2x2 vier is en dat Franeker niet in Limburg ligt.
De telefoon heeft inmiddels geen draaischijf meer, maar daar zit volgens mij dan ook het enige verschil.
Het is geen kwestie van gelijk of ongelijk.
Ik heb gewoon bepaalde ideeën, waarvan ik denk dat er méér bevolkingsgroepen profiteren dan nu het geval is.
Je geeft zelf al aan dat in het onderwijs het nodige aan de gang is.
Ik zou als voorbeeld de vele ouderen willen aanhalen welke in het huidige systeem vereenzamen en verpieteren.
Of wat te denken van de gezondheidszorg?
Een beetje anders opleiden vanuit de overheid zou geen kwaad kunnen.
We hebben nu wel genoeg 'Gogen, Logen, Deskundologen en andere beroepswerkelozen".
Om maar te zwijgen van de totaal overbodige managerslaag.
Handen aan het bed. Meesters en Juffen voor de klas.
Ambachtslieden en bejaardenverzorgers...Die hebben we nodig.
En die mogen best 50 jaar of ouder zijn ...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#23 » 31 jan 2019, 18:00

Driemaal wat dankzij den haag en de zorgverzekeraar eruit gewerkt is uit pure winstbejag.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#24 » 31 jan 2019, 18:50

Micha schreef:Driemaal wat dankzij den haag en de zorgverzekeraar eruit gewerkt is uit pure winstbejag.


Ecactly my point :thumbsup:
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#25 » 31 jan 2019, 21:28

En zullen we het nu weer allemaal over het onderwerp gaan hebben waar dit forum voor bedoelt is?

Ik vind het heel fijn dat jullie je zo thuis voelen dat er echte discussies gevoerd worden. Maar ik zie niet echt in hoe het nu nog over scooters/brommers/motoren gaat.
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#26 » 31 jan 2019, 21:35

FTrotsenburg schreef:En zullen we het nu weer allemaal over het onderwerp gaan hebben waar dit forum voor bedoelt is?

Ik vind het heel fijn dat jullie je zo thuis voelen dat er echte discussies gevoerd worden. Maar ik zie niet echt in hoe het nu nog over scooters/brommers/motoren gaat.



Vlam in de pijp is in het leven geroepen voor: Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.

Niet zaniken Meneer Trotsenburg :bighug:
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#27 » 31 jan 2019, 21:49

@stoyanov

En toch blijven we een scooter/brommer/motor club/forum. Dus ja, iedereen mag hier lekker neertypen als hij het niet eens is, of een fout ziet in een maatschappelijke kwestie. Maar houd het wel een beetje on topic.

Als ik een voorbeeld mag geven; Een verzekeringsmaatschappij die alleen allrisk uitkeerd wanneer je het duurste merk banden onder je voertuig hebt liggen, of alleen letsel vergoed als je ook daadwerkelijk motorkleding hebt gedragen (om zomaar iets te bedenken.) Dus niet over inburgerings kwesties, wie wel en niet zou mogen werken of dat de zorgverzekering de afgelopen 20 jaar steeds minder is gaan uitkeren.
2 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#28 » 31 jan 2019, 21:57

Ik ben het er niet mee eens...
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

joey
Berichten: 61

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#29 » 01 feb 2019, 08:15

Mensen bekijken het vaak negatief. Je betaald inderdaad veel geld aan de zorgverzekering.
Wat krijg je er voor terug.

Eerst eigen risico.

Maar dan!

Dingen die ingedekt zijn Zoals een noodzakelijke operatie. Of als je een ongeluk krijgt en je leven lang valide bent en voor die tijd een maand in het ziekenhuis hebt gelegen.

Jullie vergeten dat 1 nachtje ziekenhuis toch al zo 700 euro kost
Neem 1 maand in je leven. Tel maar uit, 30 keer 700.

Ik vind persoonlijk dat de zorgverzekering aan vermogen moet worden aangepast.
Want sommige kunnen het niet betalen nee.

Maar als je het achteraf omrekent heb je er toch voordeel van.
Als het er niet is moet je alles zelf betalen en ga je kapot.

Waarom er altijd het negatie van inzien.
Enig idee wat een beugel kost voor het gebit?

Het is heel ingewikkeld. Nederland telt nu zo 18.000.000 mensen. Daar moet de overheid voor zorgen.
Dat doe je niet zo even.

Ja alles word duurder. Maar we willen bijvoorbeeld wel nieuwe wegen. Of hier in Almelo zelfs een nieuwe binnenstad!

Als je het er niet mee eens bent verhuis dan naar noord west frankrijk :schater: :schater: Word je zelf ook niet beter van...
2 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#30 » 01 feb 2019, 20:31

ach over de zorg in Nederland kan ik heel kort zijn , het is net zo als de gemeente je loopt gewoon tegen muren op en je word nergens echt goed geholpen
Ik kan hier mijn verhaal wel schrijven wat ik allemaal heb mee gemaakt maar dan zijn jullie over 4 jaar nog aan het lezen dus dat bespaar ik jullie wel even .
maar dat het gewoon totaal langs elkaar heen gaat dat is 1 ding wat zeker is en dat ze daardoor levens verwoesten dat hebben ze niet in de gaten.

mede door de eigen risico blijf ik ver weg van de zorg .. omdat het normale leven al niet meer betaalbaar en dan krijg je door je gezondheid ook nog eens 380 euro per jaar extra om dat je wat heb , maar hier tegen over staat dan ook nog eens een veel te laag loon , ( omdat je volgend hun zwaar gehandicapt ben en dus niets kan (zakenlijk ) , prive zeggen dat ik niets mankeer?
dus ik kan nergens aanspraak op maken , toch wel vreemd dat een WSW bedrijf mij dus al 25 jaar weg zet als zwaar gehandicapte en in prive ( RIAGG, GGZ , psycholoog, psychiater) niets kunnen vinden
en zeggen dat de fout bij het bedrijf ligt.
Zelfs de ARBO heeft mij ziek bevonden tegen over het bedrijf mag er nooit meer werken ( 2000)
werk er nog steeds.
Maar nog steeds het loon ontvangen van 25 jaar geleden ( zelfde loongroep) omdat ik volgens het bedrijf dus zwaar gehandicapt ben )
en zo gaat het dus al jaren langs elkaar heen

Klein voorbeeld je wat ik dit jaar al weer mee gemaakt heb
|intake gesprek gehad met een psychiater omdat ik nu toch wel eens wil weten waar de fout ligt en waarom ik steeds tegen dit soort dingen aan loopt ..( mede door dat de psycholoog (2017)al heeft gezegt dat ik getraumatiseerd ben door mijn werkgever en mijn werkgever dat hele rapport gewoon negeert ( ook de bedrijfsarts , ze hebben geen dossier van mij dus kunnen me niet helpen )

psychiater: wij kunnen geen probleem vinden het enige probleem is dat je leven niet in balans is door je werkgever ( steeds het negatief wegzetten en het veel te lage waardering ) ( 25 jaar lang intimideert worden )

Dus wij kunnen u niet helpen , want je heb geen psychische klachten , we geven dit door aan de huisarts ( misschien kan zij u helpen met de problemen naar het bedrijf) he he worden we wakker dacht ik ...
Dus we sluiten het af hier ...
1 week later huisarts gebeld of ze het rapport van de psychiater al binnen had en of ze mij die even kon opsturen ... om daar dan mee naar mijn werkgever te stappen ..
Huisarts: maar we hebben nog niets ontvangen alleen maar telefoon contact gehad ...maar u bent nog onder behandeling bij haar dus we wachten wel als het klaar is ...
psychiater gebeld van ik was toch klaar met u , ja wij kunnen niets doen omdat u niets heb ... dit hebben we ook aan de huisarts doorgegeven ....
maar nu mag ik wel even een rekening van 380 euro betalen voor dat gesprek ... maar ik ben nog geen stap verder , en zo gaat het dus al jaren zeg maar gerust 25 jaar

maar als je hulp nodig heb zijn we er voor je , maar als je hulp vraagt kunnen ze niets doen voor je .....
maar wel een rekening sturen. want daar ben je dan wel weer goed genoeg voor.

En maar horen dat we zo'n goede zorg stelsel in Nederland hebben :bang!:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer