De Nederlandse zorg

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#11 » 31 jan 2019, 14:59

Ik zei niet dat vrouwen niet mogen werken, maar vrouwen met opgroeiende kinderen.
Dat betekent dat mensen die "uit de kinderen " zijn meer kans hebben op een baan, in plaats van uitzichtloos solliciteren op hun 55ste.
Verder vind ik dat je een punt hebt.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#12 » 31 jan 2019, 15:03

stoyanov schreef:Ik zei niet dat vrouwen niet mogen werken, maar vrouwen met opgroeiende kinderen.


En waarom moet dat per sé beperkt worden tot vrouwen? Mag papa dan niet thuis blijven terwijl mama een fulltime baan heeft?

Zeg dan gewoon dat er van de ouders maar één mag werken, of bij elkaar maar maximaal 1 FTE, want het traditionele gezin is tegenwoordig gewoon de grootste onzin.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#13 » 31 jan 2019, 15:06

Wees een beetje realistisch, denk je dat er nou echt werkgevers mensen aannemen van in de 50 met 0,0 werkervaring?
Ik zie genoeg om me heen dat er gewoon geld binnen moet komen en dat je letterlijk gedwongen wordt om te werken het zeit met z'n tweeën of anderzijds als alleenstaande ouder en daar heb je er steeds meer van.
Kijk eens naar den haag en ga daar eens de boel corrigeren.
In den haag hebben ze al zoveel verkloot.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#14 » 31 jan 2019, 15:10

Stoney3K schreef:
stoyanov schreef:Ik zei niet dat vrouwen niet mogen werken, maar vrouwen met opgroeiende kinderen.


En waarom moet dat per sé beperkt worden tot vrouwen? Mag papa dan niet thuis blijven terwijl mama een fulltime baan heeft?

Zeg dan gewoon dat er van de ouders maar één mag werken, of bij elkaar maar maximaal 1 FTE, want het traditionele gezin is tegenwoordig gewoon de grootste onzin.


Ook prima.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat er momenteel een bepaalde bevolkingsgroep bezig is om de andere bevolkingsgroep aan de gang te houden, terwijl dit gezien de marktvraag onwenselijk en onpraktisch is.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#15 » 31 jan 2019, 15:13

Micha schreef:Wees een beetje realistisch, denk je dat er nou echt werkgevers mensen aannemen van in de 50 met 0,0 werkervaring?
Ik zie genoeg om me heen dat er gewoon geld binnen moet komen en dat je letterlijk gedwongen wordt om te werken het zeit met z'n tweeën of anderzijds als alleenstaande ouder en daar heb je er steeds meer van.
Kijk eens naar den haag en ga daar eens de boel corrigeren.
In den haag hebben ze al zoveel verkloot.


...... mensen die kinderen hebben die zichzelf kunnen redden hebben ook werkervaring uit hun verleden.
Dus deze redenering snijdt geen hout
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#16 » 31 jan 2019, 15:31

Recentelijke werkervaring is beter dan o ik heb 30 jaar geleden dat en dat gedaan.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#17 » 31 jan 2019, 15:33

Maar nogmaals niet iedereen verdient genoeg om met 1 salaris alles te kunnen doen en ben je wel verplicht om met z'n tweeën een inkomen binnen te harken.
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#18 » 31 jan 2019, 15:39

Micha schreef:Maar nogmaals niet iedereen verdient genoeg om met 1 salaris alles te kunnen doen en ben je wel verplicht om met z'n tweeën een inkomen binnen te harken.


Dat is gewoon al een duidelijk teken dat de lonen omhoog moeten en de kosten van levensonderhoud omlaag.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#19 » 31 jan 2019, 15:46

Maar we dwalen nu erg ver af.
De zorg is kapotbezuinigt en daar betalen we nu allemaal steeds vaker de rekening voor op welke manier dan ook.
Lang leve het winstbejag en de hebzucht van diegene dit verkloot hebben.
0 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#20 » 31 jan 2019, 17:09

Micha schreef:Recentelijke werkervaring is beter dan o ik heb 30 jaar geleden dat en dat gedaan.
Yepp!
Doctors (and professional motorists) lose their license at the latest 5 years without further education (250 training points for doctors need weeks!) their approbation/license.
The lack of doctors is not remedied with such a legal work ban, but forces it dramatically.
We can then travel to Africa for treatment.

Pilots (and police) after only 1 year.
Sorry: No border crossing and no air connection to Africa.
0 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer