De Nederlandse zorg

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

De Nederlandse zorg

Bericht#1 » 30 jan 2019, 19:23

Er wordt vaak in de media gerept over de 'goede' zorg die we in Nederland zouden hebben, echter is dit de laatste 20 jaar in rap tempo verslechterd.
Hier weer een voorbeeld van de falende zorg in Nederland.
Verdachte familiedrama Kaatsheuvel meldde zich dinsdag nog voor hulp: 'Hoe droevig is het?' #omroepbrabant

http://feed.omroepbrabant.nl/share/2928181
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#2 » 31 jan 2019, 07:06

Ik ga heel ver met je mee in dit verhaal, maar wel met grenzen.
Het valt mij op dat met het verschijnen van de sociale media er steeds meer mensen zijn met 'problemen'.
Kan ook een vorm van aandacht tekort zijn.
Vroeger werden zulk soort mensen een poosje opgesloten in instellingen als Endegeest (Oegstgeest) en hoorde je er verder niks meer van.
Tegenwoordig moet alles een naampje hebben en moet er getherapeuterd en gedokterd worden.
Ik geloof best dat er mensen zijn die onder de toenemende druk vanuit de samenleving wat moeilijk in hun vel zitten, maar we kunnen kwalijk voor elk wissewasje een blik psychiaters opentrekken.
Buiten het feit dat die er niet zijn is het ook nog eens zo dat dit de samenleving klauwen met geld kost.
De meeste gevallen kunnen worden opgelost door het botte verstand te gebruiken.
Deze reactie zal mij ongetwijfeld niet in dank worden afgenomen, maar geloof me als ik zeg dat ik put uit ervaring.
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#3 » 31 jan 2019, 07:38

Ik begrijp je reactie Stoyanov en ja piepers heb je ook.
Toch heb ik zelf de zorg zeer degelijk achteruit zien gaan maar meer op diverse vlakken.
Menig werknemer in de zorg zijn door diverse instellingen de zzp hoek ingedouwd om maar van een inkomen zeker te zijn.
Tegenwoordig word deze groep het ook weer moeilijk gemaakt door de belastingdienst waardoor sommige maar weer een uitkering proberen te krijgen omdat het niet vol te houden is.
Steeds meer bezuinigen waardoor minder handen aan het bed en het liefst als je een operatie en of een behandeling krijgt daarna meteen naar huis.
Toch is voor veel mensen de zorg steeds meer onbetaalbaar geworden en krijg je steeds minder vergoed en dat allemaal voor het winstbejag van de zorgverzekeraar en de zogenaamde hoge heren.
Ben je chronisch ziek nou dan mag je overal extra voor betalen in verband dat je te duur zou worden volgens de zorgverzekeraar.
Of je er voor kiest om ziek te zijn.
En je hebt steeds meer mensen die zorg mijden zogeheten de zorgmijders.
Met een kleine beurs kan je steeds minder en kost het je steeds meer om rond te komen.
BTW de oude Endegeest heeft intussen al vele panden verkocht aan het curium en divers en alleen de zwaarste gevallen zitten er nog.
En het zal me verbazen hoe lang dat instituut nog zal blijven bestaan met de huidige staat van de zorgbepalingen.
0 x

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#4 » 31 jan 2019, 10:12

@stoyanov, daar ben ik het mee eens hoor. Alleen de zorg in het algemeen is echt ver achteruit gegaan. Weet ook niet de volledige achtergrond van dit geval maar er had wel iets gedaan kunnen worden als ik het zo lees. Ook uit eigen ervaring heb ik meegemaakt dat de zorg echt flink achteruit gegaan is.
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#5 » 31 jan 2019, 10:17

Micha schreef:Ik begrijp je reactie Stoyanov en ja piepers heb je ook.
Toch heb ik zelf de zorg zeer degelijk achteruit zien gaan maar meer op diverse vlakken.
Menig werknemer in de zorg zijn door diverse instellingen de zzp hoek ingedouwd om maar van een inkomen zeker te zijn.
Tegenwoordig word deze groep het ook weer moeilijk gemaakt door de belastingdienst waardoor sommige maar weer een uitkering proberen te krijgen omdat het niet vol te houden is.
Steeds meer bezuinigen waardoor minder handen aan het bed en het liefst als je een operatie en of een behandeling krijgt daarna meteen naar huis.
Toch is voor veel mensen de zorg steeds meer onbetaalbaar geworden en krijg je steeds minder vergoed en dat allemaal voor het winstbejag van de zorgverzekeraar en de zogenaamde hoge heren.
Ben je chronisch ziek nou dan mag je overal extra voor betalen in verband dat je te duur zou worden volgens de zorgverzekeraar.
Of je er voor kiest om ziek te zijn.
En je hebt steeds meer mensen die zorg mijden zogeheten de zorgmijders.
Met een kleine beurs kan je steeds minder en kost het je steeds meer om rond te komen.
BTW de oude Endegeest heeft intussen al vele panden verkocht aan het curium en divers en alleen de zwaarste gevallen zitten er nog.
En het zal me verbazen hoe lang dat instituut nog zal blijven bestaan met de huidige staat van de zorgbepalingen.


Ik begeef me op glad ijs, maar ik gooi hem toch in de groep.
Als we nou vrouwen met kinderen in opgroeiende leeftijd (1 t/m 12) verbieden om betaald werk te doen.
Dan kunnen de kinderdagverblijven en bso's opgedoekt worden.
Het vrijgekomen personeel kan aan de slag in de bejaarden- en ziekenzorg (!)
Kinderen worden weer opgevoed door hun ouders, ipv gehersenspoeld te worden tot eenheidsworsten en verveeld rond te hangen in winkelcentra totdat 1 van de ouders thuis is.
De arbeidsmarkt is verlost van krachten die alweer naar huis gaan voordat ze goed en wel op gang zijn.
Vaders wordt weer kostwinner van het traditionele gezin.
Er is minder aanbod van arbeidskrachten, dus de 365 koopavonden en zondagsopenstellingen kunnen worden afgeschaft.
Gevolg is een evenwichtiger samenleving.
En we leefden nog lang en gelukkig.
Roept u maar....
3 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#6 » 31 jan 2019, 10:21

Roel schreef:@stoyanov, daar ben ik het mee eens hoor. Alleen de zorg in het algemeen is echt ver achteruit gegaan. Weet ook niet de volledige achtergrond van dit geval maar er had wel iets gedaan kunnen worden als ik het zo lees. Ook uit eigen ervaring heb ik meegemaakt dat de zorg echt flink achteruit gegaan is.


Wat ik al zei... die had gewoon een poosje opgeborgen moeten worden om effe op het juiste spoor gezet te worden.
Soms helpt dat.
Ik vind het ook triest, maar tegelijkertijd bizar.
Zogenaamd is hij geestelijk niet in orde, maar hij is wel zover toerekeningsvatbaar dat hij een ander dood maakt, in plaats van zichzelf te verhangen o.i.d.
Nu wordt het dubbelop. En detentie én Psychiatrie.
Er zijn landen, niet eens zo ver weg, die daar een veel goedkopere oplossing voor hebben...
Rest my case.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#7 » 31 jan 2019, 11:33

stoyanov schreef:Ik begeef me op glad ijs, maar ik gooi hem toch in de groep.
Als we nou vrouwen met kinderen in opgroeiende leeftijd (1 t/m 12) verbieden om betaald werk te doen.

Dan is er post vanuit Allée des Droits de l'Homme, 67000 Strasbourg, France. :darulez:
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#8 » 31 jan 2019, 12:30

thomas schreef:
stoyanov schreef:Ik begeef me op glad ijs, maar ik gooi hem toch in de groep.
Als we nou vrouwen met kinderen in opgroeiende leeftijd (1 t/m 12) verbieden om betaald werk te doen.

Dan is er post vanuit Allée des Droits de l'Homme, 67000 Strasbourg, France. :darulez:


Fuck the EU
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#9 » 31 jan 2019, 13:03

stoyanov schreef:Ik begeef me op glad ijs, maar ik gooi hem toch in de groep.
Als we nou vrouwen met kinderen in opgroeiende leeftijd (1 t/m 12) verbieden om betaald werk te doen.
Dan kunnen de kinderdagverblijven en bso's opgedoekt worden.
Het vrijgekomen personeel kan aan de slag in de bejaarden- en ziekenzorg (!)
Kinderen worden weer opgevoed door hun ouders, ipv gehersenspoeld te worden tot eenheidsworsten en verveeld rond te hangen in winkelcentra totdat 1 van de ouders thuis is.


Dat moet je niet afschuiven op 'vrouwen' maar ik denk wel dat je tweeverdienen met jonge kinderen moet ontmoedigen (lees, heel duur maken) zodat de ouders zelf kunnen kiezen hoe ze hun tijd indelen. Misschien werken zowel vader als moeder voor 0,5FTE parttime en wisselen ze elkaar af...

Maar wat wel buiten kijf staat is dat twee fulltime-banen met jonge kinderen gewoon een probleem is, niet alleen blijven de kinderen dan in de ontwikkeling enorm achter, maar het drijft de huizenprijzen gigantisch op tot een punt dat alleenstaanden echt niks meer kunnen betalen.

Daarnaast moet er op scholen echt veel meer aandacht worden besteed aan algemene ontwikkeling.
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: De Nederlandse zorg

Bericht#10 » 31 jan 2019, 14:42

Ik vind het heel gemakkelijk kwa redenering om te roepen dat vrouwen niet meer mogen werken.
Ik ben geëmancipeerd opgevoed en ik vind dat vrouwen zelf ook hun spreekwoordelijke broek moeten kunnen ophouden en niet afhankelijk moeten zijn van een ander of instelling. Ten tweede is het heel gemakkelijk om te roepen dat de 'twee verdieners' het moeilijk gemaakt moet worden.
Men vergeet waarschijnlijk dat niet iedereen gelijk annex rijk geboren word en het voor sommige het gewoon een noodzakelijk kwaad is om alle rekeningen te kunnen betalen.
Kan er aan de opvoeding bij de ouders een beetje bijgeschaafd worden?
Ja en nee, sommige kinderen worden geboren met gedragsstoornissen waar men maar moeilijk mee om te gaan valt. En sommige kinderen zijn hardleers.
Ik werk zelf in het onderwijs en ik zie meer dan genoeg wat ze doen en wat ze de kinderen aan leren.
Men is zich waarschijnlijk niet van bewust wat voor werk er weg gezet moet worden voor elk individueel kind.
Het gedoe vanuit den Haag dat de kinderen met gedragsstoornissen tussen de 'normale' kinderen moeten zitten is een aanslag op zowel de groep als de leraar.
Men vergeet waarschijnlijk ook het feit dat er miljarden op de planken ligt van diverse zorgverzekeraars en dat die bepalen hoe wat en waar.
De premie is al jaren verhoogd en men er steeds minder voor terug krijgt.
En zolang er geen opstand komt zal het alleen maar verergeren.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer