CBR, leuker kunnen we het niet maken.

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: CBR, leuker kunnen we het niet maken.

Bericht#11 » 31 jan 2019, 12:22

Seppie88 schreef:Mensen vergeten dat je een vergunning krijgt om te rijden. Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend als men tegenwoordig denkt.

Je bestuurd een apparaat dat in staat is om heel veel mensen heel erg dood te maken, daar mag van mij best een strakke (en strenge!) procedure omheen


Als je het heel strikt gaat bekijken heb je daar gelijk in, maar het CBR past gewoon willekeur toe in het behandelen van eigen verklaringen en wentelt alle kosten af op de persoon die een eigen verklaring indient.

De vraag "Heeft U ooit XYZ diagnose gehad" is gewoon buitensporig, want iedereen heeft ooit wel eens een ziekte of een gebroken been gehad... als je het formulier heel strikt invult moet je dat ook melden. Bovendien zijn er veel mensen die afhankelijk zijn van hun rijbewijs voor hun werk.

Daarnaast is het gewoon dom dat je geen aanvullende verklaring mee kan sturen door je behandelend arts die het meeste weet van je eigen casus en dus het beste jouw rijgeschiktheid kan beoordelen. Bij het CBR loop je gewoon ergens een kantoortje binnen, je hebt een gesprekje van een kwartiertje over hoe het autorijden gaat, 'arts' zet een stempeltje, en je mag ruim 300 euro cash aftikken.

Ik heb niet het idee dat dat de verkeersveiligheid nou echt zo bevordert.
0 x

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: CBR, leuker kunnen we het niet maken.

Bericht#12 » 31 jan 2019, 12:51

Seppie88 schreef:Mensen vergeten dat je een vergunning krijgt om te rijden. Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend als men tegenwoordig denkt.

Je bestuurd een apparaat dat in staat is om heel veel mensen heel erg dood te maken, daar mag van mij best een strakke (en strenge!) procedure omheen


Dat klopt wel echter CBR draaft wel erg door en zadelt mensen op met hoge kosten.
De kosten voor mij zouden boven de duizend euro zijn terwijl ik volop in behandeling zit en mijn eigen arts gewoon precies kan melden wat ik wel en niet kan echter CBR wil verklaring van een arts die zij aanwijzen en de kosten komen volledig op mij terecht.
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: CBR, leuker kunnen we het niet maken.

Bericht#13 » 31 jan 2019, 13:18

Cbr zijn oplichters laten berekend zakken. Als iedereen zou slagen zaten ze zonder werk Hoe werkt het. Ze hebben inzage in de basis registratie. Weten dus hoeveel mensen er geboren worden en wanneer ze 18 worden. Kleine reken som leert dus hoeveel mensen moeten slagen of zakken om het hele jaar door werk te hebben. Komt nog bij dat het Cbr geen overheids instelling is examinatoren 'm v zijn gebonden aan percentage er moet immers winst gemaakt worden. Examen zouden door een agent afgenomen moeten worden die heeft namelijk geen belangen verstrengeling. Examinator van Cbr wel. Tot zover mijn mening
Gr gerard
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: CBR, leuker kunnen we het niet maken.

Bericht#14 » 31 jan 2019, 15:03

Ik wou dat ze in dit land zo pietluttig waren bij het uitdelen van verblijfsvergunningen...
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: CBR, leuker kunnen we het niet maken.

Bericht#15 » 31 jan 2019, 15:16

stoyanov schreef:Ik wou dat ze in dit land zo pietluttig waren bij het uitdelen van verblijfsvergunningen...

Amen
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: CBR, leuker kunnen we het niet maken.

Bericht#16 » 31 jan 2019, 16:08

stoyanov schreef:Ik wou dat ze in dit land zo pietluttig waren bij het uitdelen van verblijfsvergunningen...
Withdraw from the BES-eilanden. Live without the $.
Park the woonwagenbewoners, kampers and every person with a strange name (like stoyanov) outside the dike.
Perhaps you like to negotiate with UK after the Nexit!?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: CBR, leuker kunnen we het niet maken.

Bericht#17 » 31 jan 2019, 16:52

Wereldvreemdheid is een wonder der uitzonderingen
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: CBR, leuker kunnen we het niet maken.

Bericht#18 » 31 jan 2019, 17:06

thomas schreef:
stoyanov schreef:Ik wou dat ze in dit land zo pietluttig waren bij het uitdelen van verblijfsvergunningen...
Withdraw from the BES-eilanden. Live without the $.
Park the woonwagenbewoners, kampers and every person with a strange name (like stoyanov) outside the dike.
Perhaps you like to negotiate with UK after the Nexit!?


This is totally besides the point.
I sincerely did not expect a reaction like this from an educated person like you.
All I wanted to say was the following:

If I tell you about the humiliation that my wife and I had to undergo...
We had to report every 3 months to some asshole at the IND, who apparently could tell by by the color of my wife's nail polish whether she was about to become a good citizen.
We had to share our entire bookkeeping with the IND.
We had to pay the "inburgeringscursus " ourselves, because my wages were "too high" (25 guilders bruto to be precisely)
My wife had to pass several humiliating medical examinations. Like she was some savage with all kinds of strange diseases.
We had to have a bankgaranty of 50.000 guilders, in case we decided to split up within 5 years.
Just to be sure that someone did pay for the "uitzettingsprocedure".
Not to mention the fact that the entire education and all of my wife's diplomas were declared NOT VALID.
Luckily we have a huge inflow of refugees that are all " highly educated " ... according to the immeasurable wisdom of our government....magic! Ain't it???!!!
All because we were in love (we still are) and all because my wife wanted to leave home and family behind to emigrate to The Netherlands in order to live with me.
The first refugee from whatever country that enters our bounderies with or without a passport, claiming to be gay, lesbian or different in any kind of behaviour, will be treated better. No matter if he or she is lying, has a criminal record in the country of origin or whatever.
I'm not a racist or a facist.
I just would like to see the principe of " gelijke monniken; gelijke kappen".
Rest my case.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: CBR, leuker kunnen we het niet maken.

Bericht#19 » 31 jan 2019, 17:06

Seppie88 schreef:Je bestuurd een apparaat dat in staat is om heel veel mensen heel erg dood te maken, daar mag van mij best een strakke (en strenge!) procedure omheen


oke mee eens maar dan vraag ik me wel eens af wat is het grootste verantwoording die een mens kan nemen in het leven ?
Juist een kind krijgen ... maar daar worden totaal geen regels aan verbonden of wat , elke IQ loze wezen mag een kind maken en krijgen , maar wil je in eens een auto of motor besturen moet je in eens gaan bewijzen :bang!:

Hoe bedoel je een beetje onlogisch allemaal
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: CBR, leuker kunnen we het niet maken.

Bericht#20 » 31 jan 2019, 19:25

ravw schreef:
Seppie88 schreef:Je bestuurd een apparaat dat in staat is om heel veel mensen heel erg dood te maken, daar mag van mij best een strakke (en strenge!) procedure omheen


oke mee eens maar dan vraag ik me wel eens af wat is het grootste verantwoording die een mens kan nemen in het leven ?
Juist een kind krijgen ... maar daar worden totaal geen regels aan verbonden of wat , elke IQ loze wezen mag een kind maken en krijgen , maar wil je in eens een auto of motor besturen moet je in eens gaan bewijzen :bang!:

Hoe bedoel je een beetje onlogisch allemaal

ik begrijp je punt, maar het is een beetje onetisch om mensen het recht tot kinderen te ontnemen (kinderen krijgen is ook iets natuurlijker (in de zin van, moeder natuur) dan (auto)rijden haha.

Maar ja, er valt wat voor te zeggen.
1 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer