Bellen op de fiets wordt verboden

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Bellen op de fiets wordt verboden

Bericht#21 » 31 jan 2019, 22:59

95 eurotjes........veel te weinig, maak er eens 250 van en telefoon in beslag nemen en meteen ter plekke
vernietigen. Strenge controle erop dan gaat het volgens mij toch wel doordringen.
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Bellen op de fiets wordt verboden

Bericht#22 » 01 feb 2019, 01:17

peter stupers schreef:95 eurotjes........veel te weinig, maak er eens 250 van en telefoon in beslag nemen en meteen ter plekke
vernietigen. Strenge controle erop dan gaat het volgens mij toch wel doordringen.


heel veel mensen vinden het veel te laag , op andere forums waar dit bespreken word vinden ze het ook gewoon een lachwekkend iets , 95 euro maar :schater:
de meeste zeggen ook dat het gewoon voor elke bestuurder het zelfde bedrag moet zijn
maar dat vind ik met alle boetes.
net zo als ook EMG maatregel voor alle bestuurders invoeren , dus ook voor fietsers, die moeder met kinderen achter op even zonder te kijken hand uit steken , gewoon 2 meter voor je wiel even links af slaan , of die lui die gewoon denken dat het fiets pad alleen voor hun is dus het hele fietspad in beslag nemen terwijl er ook tegenovergestelde verkeer toegestaan is.
om dan maar niet te spreken over de zwarte en donkere schimmen op de weg zonder licht , dit geld trouwens ook voor voetgangers die dus helemaal in het zwart lopen terwijl het donker is.

Ik rij bijna altijd met gele hesje aan en oranje helm , dus als ik niet zichtbaar genoeg ben, aan het verkeer deelnemen is niet alleen de regels nakomen maar ook zorgen dat je gezien word zo dat andere weggebruiker je ook op tijd opmerken , ipv van 1 meter voor je wiel pas zien dat er een voor je loopt of fiets

nee de boetes in dit land is gewoon een lachwekkend iets , , zorg gewoon als je dus voor 1 vergrijp meerdere keren aan gehouden word gewoon de boetes verhogen , en niet elke week een brief sturen dat je weer moet betalen aan de staat met en rekening van 10 km te hard voor maar 100 euro of zo nee doe het bij de tweede keer gewoon 250 euro of zo en dan bij 1000 euro gewoon even een maandje zitten er bij ... leer je het dan nog niet dan mag je wel gaan reken op een strafblad :thumbsup:

Niet dat ik een heilig boontje ben maar goed , 1 keer een boete gehad door rood rijden ( wat oranje was ) maar die door zijn vrouw inde steek gelaten agent was gewoon pissed off dat hij niets kon vinden aan mijn brommer toen hij veel te hard reed , dus gaf hij me maar een pret omdat hij ook had gezien dat ik door rood was gereden .. ( nu 27 jaar geleden ) :thumbsup:

gewoon netjes betaald en klaar .. de staat ook weer blij :nono1:
PS: maar over de meer dan 30 waarschuwingen zal ik maar niets vertellen :rlol:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Bellen op de fiets wordt verboden

Bericht#23 » 01 feb 2019, 07:00

Dat deze regel wordt ingesteld is zeer goed.
Maar wie gaat het handhaven??
De agenten hebben nu al nergens tijd voor.....
1 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Bellen op de fiets wordt verboden

Bericht#24 » 01 feb 2019, 07:35

De boas denk ik. Dus die zullen nog erger gehaat en nog vaker bedreigd worden door een bepaalde doelgroep.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Bellen op de fiets wordt verboden

Bericht#25 » 01 feb 2019, 08:18

En daar liggen ze dan verscholen in hun camouflage pakken in de struiken en of boomtoppen de ozo gevreesde Boa's.
Ze zijn verdekt opgesteld met hun boete machine op scherp gesteld en klaar om de eerste de beste die zich ontheft aan de daarvoor gestelde wet en eis diegene tot halt en of spreekwoordelijk uit te schakelen met een opgelegde boete.
Kabammm de eerste is neer en we gaan door voor de koelkast als quota.
0 x

jacob

Re: Bellen op de fiets wordt verboden

Bericht#26 » 01 feb 2019, 11:23

had ze al een paar jaar terug moet doen.
hoop ook dat ze veel controles gaan doen.
en ik vind dat de boete nog veel te laag is.
moet gewoon € 250 euro geen pardon
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Bellen op de fiets wordt verboden

Bericht#27 » 01 feb 2019, 17:09

jacob schreef:had ze al een paar jaar terug moet doen.
hoop ook dat ze veel controles gaan doen.
en ik vind dat de boete nog veel te laag is.
moet gewoon € 250 euro geen pardon


En hoe moet een Scholier dat gaan betalen ???

Dus... Draaien Pa en Ma er voor op .

Beter doorsturen naar Buro Halt , een dag cursus laten volgen , met video`s wat er kan gebeuren , en wat de gevolgen zijn (letsel).
Of een flinke taakstraf geven ... Papier prikken , en rommel opruimen ,Afwassen in een verzorgingstehuis in het weekend, ik denk dat dat beter werkt dan een geld boete .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Bellen op de fiets wordt verboden

Bericht#28 » 01 feb 2019, 19:03

Brute-Force schreef:
jacob schreef:had ze al een paar jaar terug moet doen.
hoop ook dat ze veel controles gaan doen.
en ik vind dat de boete nog veel te laag is.
moet gewoon € 250 euro geen pardon


En hoe moet een Scholier dat gaan betalen ???

Dus... Draaien Pa en Ma er voor op .

Ja...en?
Dan is het aan pa en ma omdat weer met het kind op te lossen!
Misschien dat de gemiddelde pa en ma dan eens wakker word en er achter komt dat je kinderen moet opvoeden!
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Bellen op de fiets wordt verboden

Bericht#29 » 01 feb 2019, 21:07

Delight schreef:
Brute-Force schreef:
jacob schreef:had ze al een paar jaar terug moet doen.
hoop ook dat ze veel controles gaan doen.
en ik vind dat de boete nog veel te laag is.
moet gewoon € 250 euro geen pardon


En hoe moet een Scholier dat gaan betalen ???

Dus... Draaien Pa en Ma er voor op .

Ja...en?
Dan is het aan pa en ma omdat weer met het kind op te lossen!
Misschien dat de gemiddelde pa en ma dan eens wakker word en er achter komt dat je kinderen moet opvoeden!


Nee! Pa en Ma gaan aan de slag met de rechtsbijstand, want hun engeltje "doet zulke dingen niet"....
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer