helmplicht 25km scooter

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
Vinc
Berichten: 48

helmplicht 25km scooter

Bericht#1 » 14 mar 2019, 21:29

Ik zag inderdaad deze week in Amsterdam dat op sommige plekken de 25km scooters op de rijbaan moesten gaan rijden mèt helm. Dat wordt nog wat. Dag 25km scooter!
0 x

Lorenzo

Re: helmplicht 25km scooter

Bericht#2 » 14 mar 2019, 21:30

Het is echt idioot die fietsers ja die zijn blij alleen weetje hoe gevaarlijk het is om met zo'n slome slak 25 kmpu over de autoweg te moeten waar je van links en rechts word ingehaald.

Weet niet welke halvezool dit verzonnen heeft maar die kan beter terug in het gesticht
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: helmplicht 25km scooter

Bericht#3 » 14 mar 2019, 21:45

Weet je wat ik nou zo leuk vind over deze discussie?

Iedereen vind het ongehoord dat de snorfietsers met een snelheidsverschil van 15-30km/h tussen de auto's moeten gaan rijden omdat dat snelheidsverschil gevaarlijk is. Maar datzelfde snelheidsverschil is er ook tussen de snorfietser en normale fietsers. Beetje raar dat het dan wel als veilig gezien wordt door de snorfietsers niet?
2 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: helmplicht 25km scooter

Bericht#4 » 14 mar 2019, 21:52

Punt is gewoon dat het grote gedeelte van de Snorfietsers zijn opgevoerd , die dus veel en veel harder rijden dan 25km/uur , en met 40km/uur of harder over het fietspad razen .
Begrijpelijk dat fietsers zich ergeren aan die doelgroep .

Echter word vergeten dat de moderne E-Bike fietsen ook hard rijden , en over het fietspad razen.
Hebben die straks ook een helmplicht ? en worden bevolen op de auto rijbaan te rijden ?
Ik vind : wil je harder dan 25 km/uur .. neem een Bromscooter , en zet een helm op , wil je dat niet ? aan de regels houden met je snorfiets , wil je dat niet ??? Flinke boete als je gepakt word , en niet piepen .
Nog niet te spreken wanneer die Aso`s over het fietspad razen met Mobieltje in de hand / gebruiken en niet goed opletten.
3 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: helmplicht 25km scooter

Bericht#5 » 14 mar 2019, 22:00

Ik ben het geheel met je eens @Brute-Force. Een speed pedelec (45km/h) heeft idd ook een helm en een rijbaanplicht waar aangegeven. Alleen de "normale" electrische fiets heeft dat niet. Maar het probleem in mijn opinie met de "normale' elec fiets is dat het voor een doelgroep bedacht is die niet meer met de snelheid kan omgaan.
0 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: helmplicht 25km scooter

Bericht#6 » 14 mar 2019, 22:06

FTrotsenburg schreef:Maar datzelfde snelheidsverschil is er ook tussen de snorfietser en normale fietsers.
Yepp, see the thread "Vriendelijke agenten ... 60 km per uur over het fietspad ..."
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: helmplicht 25km scooter

Bericht#7 » 14 mar 2019, 22:09

FTrotsenburg schreef: Maar het probleem in mijn opinie met de "normale' elec fiets is dat het voor een doelgroep bedacht is die niet meer met de snelheid kan omgaan.


Zo ie zo al is een mens niet gemaakt voor snelheid , anders had God ons wel wielen gegeven en een V8 block er in gestopt
omdat een mens niet gebouwd is voor die snelheden en daarom blijft het ook gevaarlijk dat we onze lichaam met dingen vervoeren die eigenlijk niet geschikt zijn voor ons mensheid ....... maar goed om nu met paard en wagen nog door dit weer heen te gaan zie ik ook niet zitten ...... wil niet weten hoe lang het dan gaat duren er ik op me werk ben ...... en die dingen kosten en vermogen aan vreten en onderhoud dus nee laat mij dan maar een risico nemen van onze snel voertuigen .. en hopelijk dat mijn leven wat draaglijk word en is ... lopen is niet voor ons als Nederlander besteed, niet voor niets de afkorting NL ( niet lopen) :rlol:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: helmplicht 25km scooter

Bericht#8 » 14 mar 2019, 22:13

thomas schreef:
FTrotsenburg schreef:Maar datzelfde snelheidsverschil is er ook tussen de snorfietser en normale fietsers.
Yepp, see the thread "Vriendelijke agenten ... 60 km per uur over het fietspad ..."


There is a difference between doing those speeds in a busy city or on a abandoned country lane.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: helmplicht 25km scooter

Bericht#9 » 14 mar 2019, 22:44

FTrotsenburg schreef:
thomas schreef:
FTrotsenburg schreef:Maar datzelfde snelheidsverschil is er ook tussen de snorfietser en normale fietsers.
Yepp, see the thread "Vriendelijke agenten ... 60 km per uur over het fietspad ..."


There is a difference between doing those speeds in a busy city or on a abandoned country lane.



trees or curbs are everywhere just as hard as you're out there against arrive.. whether it's a busy city is or an outdoor road is ... they remain just as painful

:rlol:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer