Wakker worden

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Wakker worden

Bericht#1 » 20 apr 2019, 08:28

Gisteren, goede vrijdag, al mijn moed bijeen geraapt en schoorvoetend naar de parkeergarage gelopen, alwaar mijn trouwe brompony op stal staat.
Hartstikke illegaal; ook dat nog.
Het betreft namelijk een parkeergarage onder een appartementencomplex, met gekochte plekken.
Mijn buurman heeft zo'n plek.
Er liggen daar 3 scooterplekken, waarvan de bestemming voorheen onduidelijk was.
Wie het eerst komt; die het eerst maalt. Weg = pech.
Ik was dus de eerste en ben daar nooit meer weggegaan, ondanks dat het enkel voor inwoners is bedoeld.
Gratis stalling is nooit weg. Ja toch, niet dan?
Maar goed. Aan alles komt een eind. Zo ook aan dit. We hebben een brief gekregen en ik moest dus de pleiterik maken.
Het viel me mee hoe The Bronze erbij stond. Beetje stoffig, maar de banden waren nog keihard.
20 keer trappen en het brommeren kon beginnen.
Eerst maar eens een paar kilometer rijden om de accu bij te laden. Natuurlijk mijn motorjas aan mét de wintervoering er nog in.
Dus het duurde niet lang of het zweet sijpelde in mijn bilnaat.
Het viel me op dat er al 2 auto's hadden getoeterd achter me.
Het drong pas tot me door toen ik de verlichting ging controleren. Geen remlicht. Kapotte schakelaar rechts.
Dus maar even langs de scooterboer voor een nieuwe. Tientje kostte ie. Woensdag in huis.
Van daaruit ben ik rustig naar mijn tuin getuft, alwaar ik het afgelopen jaar zeer veel vertoefd heb.
Beetje teveel naar mijn zin.
De oude eigenaar had er een tweede thuis van gemaakt, annex opslag.
Het heeft me een jaar gekost om het weer enigszins leefbaar en beplantbaar te maken.
Op het dak en de voorkant van mijn bungalow na, ben ik klaar.
Ennnnn...... de nieuwe garage voor The Bronze uiteraard!
Maar daarover vertel ik een ander keer wel eens.
Voorlopig staat de scooter in de gereedschapschuur van mijn tweede tuin. Ik had er een hard hoofd in dat het zou passen, maar niets bleek minder waar. Ruim.
Dat was weer een opluchting én een probleem van mijn schouders.
Ik heb er zin an. Laat het seizoen maar losbarsten, voor zover dat al niet het geval was.
Om te beginnen ga ik zondag of maandag maar eens lekker een kilometertje of 150 pakken om het luie zitvlees weer wakker te schudden.
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Wakker worden

Bericht#2 » 20 apr 2019, 09:16

Doen jongen! Gewoon doen!
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer