Is de zon op?

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Is de zon op?

Bericht#1 » 15 jun 2019, 17:45

Ik word onderhand een beetje simpel van ons klimaat.
We zitten onderhand bijna op de langste dag en al ik zag.... geen zon.
De kolen staan te rotten op het land, de opbrengst van de doperwten en capucijners is ronduit droevig.
Om nog maar te zwijgen over The Bronze, die mij smekend staat aan te kijken als ik maar weer eens de drietand uit de schuur haal om de vastgeregende aarde los te maken.
Ik spreek hem bemoedigend toe.
“Het komt goed mijn jong, we gaan er binnenkort weer op uit”.
Wanneer blijft echter de vraag.
Ik vind persoonlijk niks armoedigers dan als een half verzopen kat op een scooter te zitten. Op zoek naar een bushokje om aldaar je regenpak over je natte kleding heen aan te trekken.
En je zal altijd zien dat het een kwartier later stopt met regenen en de zon doorbreekt, met als gevolg dat je na een half uur als een half gestoomd broodje bao pao op je zadel zit te soppen.
Thuis gekomen ontdoe je jezelf van je regenpak en stinkt je motorkleding als een koppel natte honden achterin een stationwagon.
Waar zijn toch de zomers die we als kind meemaakten? Die leken wel een half jaar te duren.
Bruin als een eikenhouten bankstel en een blonde, zeg maar gerust spierwitte, kop met haar, van de zon en het chloor in het zwembad.
Hoe ouder ik word, des te meer “wetterempfindlich”, lijkt het wel.
Als kind ging je met de playmobil en Lego in de weer en op die manier vloog de tijd voorbij.
Over playmobil gesproken... ik had het Fort en ook de containerafzetwagen (5x woordwaarde). De wagen paste niet door de poort van het fort omdat de schaalverdeling volledig zoek was.
Heerlijk dat je je daar 40 jaar geleden totaal niet druk om maakte.
Nu ben ik, zoals gezegd, danig uit mijn humeur vanwege het weer wat zo ongeveer net zo onvoorspelbaar dreigt te worden als een kind dat zijn eerste wankele stapjes zet.
Misschien is het daarom wel dat de gemiddelde arbeidsethos hier zo hoog ligt.... we hebben toch niks beters te doen.
Ik snak naar een mooie zomerse periode....
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: Is de zon op?

Bericht#2 » 15 jun 2019, 18:12

Ga je toch lekker emigreren waar het beter is.
Maar dan is er wel weer wat anders om over te gaan miauwen . :schater:
1 x

Gebruikersavatar
Loyd
Berichten: 99

Re: Is de zon op?

Bericht#3 » 15 jun 2019, 18:23

De zomer van 2018 al vergeten?
1 x
Sym Fiddle 3 2019 bromscooter

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Is de zon op?

Bericht#4 » 15 jun 2019, 19:45

Zijn net terug van een paar weken kamperen in de achterhoek (Lochem) heb over het weer niets te klagen gehad, elke dag nog flink kunnen fietsen. Wel enkele avonden flinke regenbuien en storm maar overdag
nergens last van. Alleen 1 middag toen we in Deventer zaten toen plensde het er stevig uit, maar ja dan maar ergens koffie drinken en wachten tot de bui weer over was. Dus mij hoor je nog niet mopperen over het weer.
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Is de zon op?

Bericht#5 » 15 jun 2019, 21:00

Patrick schreef:Ga je toch lekker emigreren waar het beter is.
Maar dan is er wel weer wat anders om over te gaan miauwen . :schater:


Ligt in het verschiet.
Nog een paar jaartjes geduld.
Dan ben je van me af.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Is de zon op?

Bericht#6 » 15 jun 2019, 21:12

Loyd schreef:De zomer van 2018 al vergeten?


Heerlijk was die.
Ik heb liever zoiets.
Als het te droog is zet ik de bewateringsinstallatie aan.
De zon kan ik helaas niet aanzetten....
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Is de zon op?

Bericht#7 » 15 jun 2019, 23:24

Leg je bewateringsinstallatie ff in de rivieren dan is die lage waterstand, en andere gevolgen van de droge zomer van 2018, zo opgelost.
2 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Is de zon op?

Bericht#8 » 16 jun 2019, 00:10

BadWeather schreef:Leg je bewateringsinstallatie ff in de rivieren dan is die lage waterstand, en andere gevolgen van de droge zomer van 2018, zo opgelost.


Klinkt misschien gek, maar wij hebben er in het westen totaal geen last van gehad. (en nog niet)
Meer ter hoogte van Nijmegen en die contreien.
Ik begrijp ook niet hoe het kan.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Is de zon op?

Bericht#9 » 16 jun 2019, 07:49

Locally the year started very hot and dry. The first forest fires already in May. +40°C can be achieved in Germany quite well, recently more and more often. (If I wanted +50°C, I would emigrate, I know a few countries.)
But I know and love the times when it was several weeks around -30°C, the rivers froze and it snowed again already in September in Munich.
And when the Mummelsee was a glacier lake. ;)
Because you can easily dress against cold, but not against heat.

Of course, the VIPs just turn on the air conditioner ... while all around the poorer people and animals die from the heat. (This happened already this year in NW India where it had over +50°C.)

But eventually reservoirs and rivers fall dry.
The shipping on the Rhine was recently discontinued. Many gas stations got no gas. The nuclear power plants were throttled for lack of cooling water. No water for the millionaire's golf course.
Yes, that was recently in Germany. Not only in California (there too, of course). It's not that far away from you!

Sure, the army is still helping the billionaire Super-VIPs. Trucks carry the last groundwater reserves for the golf course and diesel for the emergency power generator. Clear water is a vital strategic resource and reason for war.
And the Dutch, like the North Germans and the former inhabitants of the Bay of Bengal etc., will become refugees. Because the water that bathes their feet is salty and dirty.
But some time later there will be no people anymore, being a Super-VIP will be less important.
5 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Is de zon op?

Bericht#10 » 17 jun 2019, 18:47

Voor jouw, morgen heel véééééél ZON :lol: en als je aardig bent woensdag ook
0 x

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer