Tour met een lach en een traan

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Tour met een lach en een traan

Bericht#1 » 21 jul 2019, 21:39

Vandaag iets gedaan wat al langer op de planning stond.
Vanochtend vroeg opgestaan om zo lang mogelijk van het mooie weer te genieten en kilometers te maken
Op het fietsje naar de schuur waar mijn brompony staat en de boel in orde gemaakt.
Accuutje was wat leegjes, maar die zou vandaag wel voldoende bijgeladen worden.
Lekker richting Bodegraven getuft en van daaruit door de Meije via Zegveld naar Woerdense verlaat.
Hoe ik toen gereden ben weet ik niet meer, maar ik heb vreselijk veel moois gezien.
Uiteindelijk vlak voor Breukelen rechtsaf naar Haarzuilens, om via Vleuten een bakkie te gaan doen bij mijn bloedgabber in de Meern/Langerak.
Na het drankje dwars door een loeidruk Utreg gereden richting Bunnik en van daaruit richting Culemborg.
Vanuit Culemborg aan de noordkant van de door mij zo geliefde Lekdijk naar Vianen getuft.
Veel motorvolk vanwege het mooie weer. Bij Vianen overgestoken en terug naar Hagesteijn gereden om een ouwe vakbroeder van me op te zoeken.
We kennen elkaar al 13 jaar. Hij (ex leermeester van het G.O.C.) heeft me destijds geinstrueerd hoe de pers te bedienen waar ik mee werk.
Aangezien we toen de enigen waren in een verder leeg pand konden we lekker ouwehoeren en na het werk een biertje nemen.
Zo kwam ik erachter dat hij, net als ik een Oost Europese vrouw heeft en gek is op sleutelen aan brommers en auto's
Zoiets schept een band.
We konden ook uren ouwehoeren over het leven en de gewoontes in Polen en Bulgarije.
Vandaar dat ik hem elk jaar bezocht om effe bij te praten.
We belden verder niet, maar het was gewoon goed zo.
Kom ik met mijn blije bek aan de deur en vraag aan een, voor mij vreemde, vrouw in de tuin of John er ook was.
Toen haar gezicht betrok voelde ik de bui al hangen.
Het bleek zijn schoonzus te zijn die me vertelde dat hij vorige maand overleden was.
Ik kon wel door de grond zakken.
Uitgerekend rond die tijd heb ik een tour afgelast omdat ik de avond tevoren iets te diep in het glaasje had gekeken.
John's vrouw Jolanda heette me hartelijk welkom en heeft me alles verteld, in de tuin die grenst aan de overbekende stuw.
Ik wist dat John ziek was (non-hodgkin) maar dat het sinds ons laatste bezoek zo hard bergafwaarts was gegaan had niemand verwacht.
Zijn kop wilde nog wel, maar zijn lichaam was op.
Vorige maand heeft hij euthanasie laten plegen op een leeftijd van 62 jaar.
Afijn, frisje, chipje, praatje.
En dan ga je weer op je scootertje op huis aan, met de mededeling dat pleisterplaats Hagestein altijd open is voor je.
Je kop in de wind en de zon.
Beseffend hoe zielsgelukkig je bent met een goede gezondheid en hoe vergankelijk alles is.
Ik heb de scooter ongewassen in het hok gezet en heb voor old times sake maar een biertje gedronken op John.
Het ga je goed ouwe jongen.
Ik ga je missen.
11 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Tour met een lach en een traan

Bericht#2 » 21 jul 2019, 21:48

Sterkte vriend,
dit zijn van die dingen, die je raken.

gr, Henk
2 x

Gebruikersavatar
Zeeuws Meisje
Berichten: 26

Re: Tour met een lach en een traan

Bericht#3 » 21 jul 2019, 21:51

Fijn dat je hebt kunnen genieten van al het mooie om je heen.

En natuurlijk behoorlijk confronterend dat je maatje niet meer onder de levenden is.
Sterkte met dit verlies.

Een knuffel voor jou.
2 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Tour met een lach en een traan

Bericht#4 » 21 jul 2019, 22:02

ja dan zijn we allemaal kwaaijongens die pas bedenken hoe vergankelijk we zijn als dit op ons pad komt.
sterkte kerel!
roelf
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Tour met een lach en een traan

Bericht#5 » 21 jul 2019, 23:34

Sterkte Peter. Zoiets komt heel hard aan. Ik kan er over meepraten. Ik heb toen veel steun gehad van geliefden om mij heen, en ik weet zeker dat dat in jouw geval ook zo is.
Gr, Marco.
3 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Tour met een lach en een traan

Bericht#6 » 22 jul 2019, 06:29

En zo kom je tijdens een mooie rit een een rare situatie.
Wel mooi dat ze je zo opgevangen hebben!
Sterkte en blijf genieten van de mooie dingen.
2 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Tour met een lach en een traan

Bericht#7 » 22 jul 2019, 09:27

Verhaal uit het leven gegrepen Peter.
Helaas vallen, zeker op mijn leeftijd, ook familie en kennissen om aan ziekte of ouderdom.
Het is niet anders want het is de 'Kringloop van het leven' (volgens de Lion King).
Vriendelijke groet,
Jan.
3 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Tour met een lach en een traan

Bericht#8 » 22 jul 2019, 10:09

Ja dat is inderdaad een memorabele tour geworden. Ik kan me je gevoel heel erg voorstellen.
Het besef te hebben dat je leuke dingen kunt doen hoe klein dan ook is een ware rijkdom.

Vrgr Ruud
3 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Tour met een lach en een traan

Bericht#9 » 22 jul 2019, 19:28

Sterkte.

Groeten
Peter
2 x

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: Tour met een lach en een traan

Bericht#10 » 22 jul 2019, 23:36

Peter veel sterkte gewenst , de gedachte aan een vriend zullen je steunen en je zeer doen , het is een onderdeel van het leven en wennen doet het nooit , gedachten aan een vriend zal een traan soms doen opwellen in de hoek van je ogen , maar ook je ogen openen naar alle mooie momenten.

nogmaals sterkte van gerard uit Brabant



Afbeelding
3 x

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer