Greta (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Greta (Column)

Bericht#11 » 26 sep 2019, 19:49

Afbeelding
4 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Greta (Column)

Bericht#12 » 26 sep 2019, 20:04

Afbeelding

Hier wordt je toch niet goed van, een slecht geprogrammeerde minderjarige, die op commando een verhaaltje ophangt.
MAAAAR...............ik zal haar tegemoet komen, en heb besloten om niet meer op mijn scooter te rijden tussen 03.00 uur en 04.00 uur 's-nachts, en dit voor de hele komende week.

gr Henk
5 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Greta (Column)

Bericht#13 » 26 sep 2019, 20:56

thomas schreef:Open de deur! We moeten het hebben over je bromfiets.
Afbeelding




:rlol: :rlol: :rlol: :schater: :schater: :schater:
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Greta (Column)

Bericht#14 » 26 sep 2019, 23:37

Had nog nooit van dat mens gehoord .... Greta Thunberg... WTF is dat?
heb het maar even opgezocht ........ ( had het ook nooit moeten doen..)
maar dat is geen mens meer zeg , zo jong en dan al helemaal verziekt
die heeft niet een paar steekjes los maar die mist een hele kabelboom in haar hoofd
heb net even dat stukje van haar zitten kijken van die bijeenkomst in de VS
wat een agressie zit daar in zeg, die heeft volgens mij al op haar 3de verjaardag een afspraak gehad met een psychiater.
Anders word het wel eens tijd voor een goed gesprek
want dit is niet gezond..
nu weet ik wel dat woede heel erg diep kan zitten , maar dat is dan meer gericht tegen een persoon ..
dan begrijp ik het nog wel . maar wtf hebben die ouders gedaan met haar dat ze zo geworden is op die leeftijd ...
maar goed dat zeg ik ook over die reclame die nu op TV is met die milieu spijbelaars
Dat kinderen op die leeftijd al gebruikt worden voor propaganda , anders kan ik het toch echt niet noemen

Ze heeft wel een punt maar dat kan je ook wel op een normale manier vertellen

Leuk al dat oproepen om geen plastic te gebruiken en zo , maar zo lang Unilever en dat soort bedrijven nog steeds alles in plastic verpakkingen in de winkel neer gooit dan kan ik er toch maar weinig aan doen om minder plastic te gebruiken
Heb het altijd al onzin gevonden dat bijna nu alles in plastic verpakt zit

Heb zelf ooit eens rubberen voetjes besteld voor een gasfornuis ........... alles bij elkaar niet eens 2 vierkante cm ...... en waar krijg je hem in thuis gestuurd , ja wel een halve schoenendoos met luchtbelletjes plastic :bang!:
Kon dat niet gewoon in een envelop :nono1:

net zo als met kasten kopen , je loopt twee keer de trap op om je kasten boven te brengen maar je loopt 4 keer naar beneden om je dozen + inhoud weg te gooien .. kom op zeg waar is dit allemaal voor nodig zo veel ...

Kijk als je nu voor lucht in een verpakking betaalt dan begrijp ik het nog wel maar om nu iets te bestellen wat gewoon door een deur heen kan en dat zo wat met een dieplader voor de deur af te zetten door de verpakkings- materiaal die er omheen zit vind ik ook wel iets te vergaan ..

Om maar even niet te beginnen over de reclame folders :verstop:
maar even terug te komen op Greta Thunberg , want zo als zij bezig is krijg ik meer het gevoel dat ze polariseert ipv verbindt, want wij als volwassenen zijn haar toekomst aan het afnemen ... en zo als zij spreekt zou we allemaal moordenaars zijn

dat soort mensen werden vroeger gewoon in gekkenhuizen gestopt en daar had je nooit geen last meer van
maar goed die zijn er niet meer ..... alhoewel ........ iets met Den haag en binnenhof :schater:

:naarbed:
2 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Greta (Column)

Bericht#15 » 27 sep 2019, 09:47

Antwoord van een klootzak aan onzer lieve Greta.

Lieve Greta.
Ja hoe is het toch gekomen dat je zo bent geworden zoals jij je nu opstelt.
Wat is de oorsprong van jouw razernij tegen de huidige maatschappij?
Wat is het wat jou zo getriggerd heeft om zo jouw ongenoegen te laten blijken?
Ik moi du persona in jou ogen de grootste klootzak de grootste milieuvervuiler en de meest dwarse eigenwijze klootzak die er maar kan zijn toch?
Toch mis ik in de tegenwoordige tijd enige vorm van realisme en zie ik steeds meer grotere vormen van hypocrisie en belangenverstrengelingen en winstbejag onder de zogenaamd milieu activisme.
Wat mij ook steeds meer opvalt dat de burger continu opgezadeld word met de gevolgen die de grote multinationals beslissen en de overheden die fouten maakt.
Kunststof was helemaal hot in de vorige eeuw net als asbest en werd dus zeer gesponsord door de toendertijd de regering en nogmaals ook onze regering is grootaandeelhouder van shell en de Britten de BP en zo heb nog wel een aantal regeringen zo hun belangen.
Kunnen we met ze allen wat milieuvriendelijker worden dan ja en dat beaam ik ook wel, maar niet op de manier zoals jij en zo agressief ons alles door de strot gedouwd word.
Ooit zij er iemand dat als je de wereld wil veranderen begin bij jezelf, maar dat gaat bij jou en je ouders er niet in.
Jouw ouders zijn al welvermogend en verdienen dan ook dik aan jou terwijl jij jezelf met jouw gedrag je eigen hoofd op het hakblok legt.
Ja het was veel knapper als je alleen over gezeild was van de ene naar de andere kant maar nee jij had een heel team om je heen en ze vlogen terug, ja ze vlogen terug en dus zeer milieuonvriendelijk.
Dus ja ik zie hier toch enige vorm van belangverstrelling in en een vorm van hypocrisie.
Ook die klimaat spijbelaars , ook daar heb ik geen goed woord voor over, hard roepen en schreeuwen en iedereen voor rotte vis uitmaken om daarna te gaan snacken bij de Mac en je vuil achterlaten op straat.
Dus ja je mag van mij samen met dit soort milenials lekker worden opgesloten worden waar jullie lekker de hele dag mogen blerren hoe verziekt en verdoemd de wereld is.
En zolang er financieel belang bij is zal er niet zo snel wat gaan veranderen ook al zou je dat wel willen.
Wanneer wordt je wakker Greta en wanneer zie je het licht van de werkelijkheid?
Wanneer zie je echt waar het probleem schuilt dat ook de diverse regeringen het volk aan het kaalplukken is en er maar een klein groepje echt het probleem is?
Dus lieve Greta waar blijft jouw werkelijkheids zicht?

Met veel liefs de grootste klootzak.
1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Greta (Column)

Bericht#16 » 27 sep 2019, 09:48

Wat zij doet kan iedereen: misstanden benoemen.
Hoef je echt niet hoogbegaafd voor te zijn...

Oplossingen aandragen zal haar sieren, maar ik hoor ze niet in haar betoog.
Oplossingen die milieu sparen en economisch verantwoord zijn wordt al decennia over gebogen door wijze heren en mevrouwen...

Ooit aangesproken over eetbare patatbakjes, of ik bereid was daar 1 of 2 dubbeltjes (extra) voor te betalen. Het was nog in de gulden-tijd en heb ze sindsdien nooit zien verschijnen.
4 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Greta (Column)

Bericht#17 » 27 sep 2019, 12:36

Was vroeger niet verbeter het Milieu begin bij je zelf , of iets met rotte appels verwijderen ?? Want die zijn ook niet goed voor het Milieu .. dus laten ze aub Greta Thunberg even verwijderen of gewoon dood zwijgen , dan zal er een hoop troep minder in de lucht komen en daarbij , ze gebruik daarbij goede zuurstof van iemand die het beter kan gebruiken als mv Greta Thunberg

het komt misschien wel uit een goed hart alleen jammer dat het bij haar nog tikt
vandaag op me werk hadden ze het ook over haar ...

was gelijk een stekelvarken .. alles wat maar aan mijn lijf omhoog kon staan dat kwam ook omhoog behalve dat ding 10 cm onder de navel .... man je bent toch gelijk impotent als je zo'n persoon voor je heb staan
maar goed we zullen vrede bewaren elk mens heeft recht op hun mening , maar op deze onzin en de manier waarop kan je geen normaal discussie aangaan met dat mens

is trouwens iemand nog opgevallen dat ze groten oren heeft ..... kleine potjes hebben grote oren :rlol:
maar goed zo als er al word gezegd potten zijn om op te schijten en voor de rest moeten ze hun mond houden
laat ze haar leven eens nuttig gaan gebruiken ipv deze dingen te doen
en je mv Greta Thunberg er zijn pilletjes er voor te krijgen ,, en dan wel 3 maal daag 1 in nemen
maar de vraag of het met haar ooit nog goed gaat komen .. heb me twijfels als je al zo vroeg verziekt ben dan is dat voor het leven getekend veel van die kinderidolen zijn op latere leeftijd afgeschreven omdat ze helemaal uitgeperst worden door de media
maar nu even genoeg over HET
dit was het wel weer even een ode aan mv Greta Thunberg :yahoo:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Greta (Column)

Bericht#18 » 27 sep 2019, 13:08

Nou eerlijk gezegd ben ik wel blij met haar,ik heb namelijk een foto van haar op mijn nachtkastje staan
Sindsdien geen mug meer gezien of gehoord dus ook niet meer gestoken. :worshippy:

Groeten

Peter
3 x

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: Greta (Column)

Bericht#19 » 27 sep 2019, 13:22

Scooter Forens Frans schreef:Wat zij doet kan iedereen: misstanden benoemen.
Hoef je echt niet hoogbegaafd voor te zijn...

Oplossingen aandragen zal haar sieren, maar ik hoor ze niet in haar betoog.


Zij zou een voorbeeld kunnen nemen aan onze eigen Boyan Slat. Student aan de universiteit van Delft (of misschien nu reeds afgestudeerd) en oprichter van de stichting The Oceaan Cleanup, waarmee hij probeert de Grote Oceaan van plastic te zuiveren.
2 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Greta (Column)

Bericht#20 » 27 sep 2019, 13:24

This frequent "ad hominem" quarreling only highlights our helplessness, our shaky stance.
We "adults" just make us laughable.
Her presence and arguments make us uncomfortable and that is the good right of the youth!
She is by no means stupid, she has completed very well and won a literary prize.
Has anyone else from STN won a Nobel Prize? Maybe a few have a PhD, but probably not already at the age of 16!
0 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer