De boer is troef

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

De boer is troef

Bericht#1 » 19 okt 2019, 22:32

Het was weer eens ouderwets genieten, voor een recalcitrant iemand als ik, in de afgelopen weken.
Met een welhaast satanisch genoegen heb ik de beelden gadegeslagen van boeren die met tractoren de hele boel op stelten hebben gezet in Nederland.
Burgerlijke ongehoorzaamheid in het kwadraat.
Kilometers Case, Zetor, John Deere, International, New Holland en noem maar op.
Een pracht gezicht.
Eender wie ik sprak in de afgelopen dagen, iedereen vindt het prachtig en staat achter de boeren.
Een enkeling uitgezonderd.
En die stoorde zich meer aan het feit dat een paar tractoren een gesponsorde rotonde sloopten, door er dwars overheen te rijden i.p.v. eromheen, dan aan het protest an sich.
En daar heeft ie op zich wel een beetje gelijk in.
Dat je als verketterde agrariër boos bent is tot daar aan toe, maar om dan een rotonde om te ploegen, waar een hard buffelende zzp-er (tegen betaling) zijn naam aan verbonden heeft, is dan weer een beetje onnodig en roept kwaad bloed op.
Verder niets dan lof over de boerenacties en dan vooral de overwegend gemoedelijke manier waarop het gaat.
Mensen op viaducten en bruggen die applaudisseren en middels spandoeken hun steun betuigden aan de boeren, die van heinde en verre door ruiten en roeien gingen om hun doel te bereiken.
De boeren laten zich niet als tamme ganzen met een kluitje in het riet sturen; nee, ze gaan door.
Ze belichamen datgene wat veel inwoners van ons land, diep in hun hart, zouden willen doen, maar waar niemand het lef voor heeft. Hypotheekje en studielasten van de kids en zo…
Agrarisch Nederland laat zich niet piepelen. Daar zouden een hoop snorscooteraars nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
En deden ze dat nou gewoon maar eens spontaan. 6 breed door de stad met 20 km/u, met daarachter een sliert toeterende auto’s met bestuurders erin waarvan het oogwit inmiddels rood doorlopen is en het schuim om de bek staat.
2 weken volhouden en de hele maatregel is van de baan; ben ik van overtuigd.
"Jij bent toch zo van de normen en waarden?”, is mij meermaals gevraagd.
Natuurlijk, maar wat zijn regels waard als ze niet gehandhaafd worden? Dan kan je ze net zo goed afschaffen.
Net als ik vorige week al aanhaalde voor waar het betrof het bellen/appen/telefoneren op de fiets/scooter.
In de kranten staat het nepnieuws dat er een x-aantal bekeuringen zijn uitgeschreven, maar omgerekend per gemeente komt dat neer op een schamele hoeveelheid bonnen.
Met andere woorden; het is niet handhaven om het handhaven; het is een extra bron van inkomsten genereren, welke naar willekeur kan worden toegepast.
Net als de rollenbanken, die wettelijk gezien totaal overbodig zijn.
Zo staat er ook een foto/grafiek in de kranten voor wat betreft de stikstofuitstoot boven ons land.
En laten nou Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag minder stikstofuitstoot hebben dan de agrarische gebieden van ons land….
Ik ben van mening dat er gesjoemeld wordt met de cijfers, teneinde agrarisch Nederland in een kwaad daglicht te zetten, net als dat met scooterend Nederland reeds is gebeurd.
Om te kunnen bekeuren indien het target niet gehaald dreigt te worden en om de situatie naar de hand te kunnen zetten waar het de volslagen krankzinnige eisen van ons doorgeslagen kabinet betreft.
U raadt het al; ik geloof er geen barst van, wat er vanuit Den Haag allemaal beweerd wordt.
En ik hoop dat de boeren net zo lang doorgaan met hun acties tot de politiek ineens, stomtoevallig, met een nieuwe rekenmethode op de proppen komt waardoor het ineens allemaal wel mee blijkt te vallen.
En stiekem hoop ik dat het boerenprotest Franse proporties gaat aannemen. Laat het binnenhof en de Voorhout maar onder de stront gespoten worden.
Dat de politiek hier pagus voor is blijkt wel uit het verbod op giertanks.
Op dit gebied kunnen de heren en dames politici ineens wel anticiperen en vooruitdenken. Nou nog een beetje empatisch vermogen ontwikkelen in de richting van de rest van ons land.
Roept u maar….
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: De boer is troef

Bericht#2 » 20 okt 2019, 10:02

Zo is op YouTube een filmpje te zien van "De trukendoos van de RIVM", gelukkig zijn daar al kamer vragen over gesteld in de politiek. En ik vraag mij ook weleens af, slaan we er niet te ver door!
Wacht eerst af wat de grotere landen doen en ga niet altijd vooraan staan, Nederland is o zo klein op de hele Aardbol.
1 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: De boer is troef

Bericht#3 » 20 okt 2019, 11:32

Je bent weer goed in vorm met dit essay beste columnist. :darulez:
Bij het lezen zag ik in gedachten de tractoren over mijn netvlies denderen.
Maar zonder gekheid: de politiek en de door hen geraadpleegde deskundigen zouden eens op excursie moeten bij de bedrijfstakken, die door hun maatregels zwaar worden getroffen bij het uitoefenen van hun taken en indirect met ons welzijn en levensbehoeften.
Uiteraard moet ons leefklimaat en de natuur niet onnodig te veel schade lijden, maar wel genuanceerd a.u.b.
Met dank en groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De boer is troef

Bericht#4 » 20 okt 2019, 12:49

Ik heb mezelf in zitten lezen en luisteren.
Natuurlijk geloof ik niet klakkeloos alles wat er gezegd wordt, maar het valt me wel op dat het anti-geluid angstvallig uit de media wordt gehouden.
Een geluid wat kan worden onderbouwd met wetenschappelijke onderzoeken en cijfers.
Onderzoeken welke over een periode van wel 50 jaar hebben plaatsgevonden en waaruit verrassende conclusies komen.
Conclusies die op hun beurt weer verrassend veel in verband staan met gebeurtenissen in de natuur.
En uitkomsten die dwars tegen het verdienmodel van Brussel indruisen.
Toeval? Naahhh... I don't think so.
Er is meer aan de hand.
Onze overheid is zelf, in het geniep, ook bezig om tegen het haar gepredikte beleid in te gaan.
Enkel door de cijfers te manipuleren ontstaat een beeld wat past bij het huidige beleid.
Laten we de cijfers weg en laten we het gezonde verstand regeren, dan kan er maar 1 conclusie worden getrokken.
Klimaat=business en de overheid liegt.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: De boer is troef

Bericht#5 » 20 okt 2019, 13:33

Klimaat=business en de overheid liegt. (quote Stoyanov)
Beide entiteiten bedoelen het wellicht goed, maar verliezen de realiteit van het heden uit het oog.
Natuur en business kunnen niet direct na vele decennia van mogelijke misbruik omgeturnd worden.
Daarom zullen m.i. regels en aanpassingen voor verbeteringen in heel Europa met geduld en begrip ingevoerd dienen te worden.
2 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: De boer is troef

Bericht#6 » 20 okt 2019, 15:24

Iemand nog naar de banden van die trekkers gekeken?
Daar zat weinig profiel meer op na gebruik op de snelweg.
Tractor banden zijn meestal niet gebalanceerd en de achteras is star.
Goed voor de bandenmakers.....hehehehe

Wel netjes dat ze een calamiteiten pot hebben gemaakt waarbij elke boer 100euro heeft bijgedragen.
Das meer als 4 miljoen......ze gaan zelfs het malieveld opnieuw aanleggen.

Met de motor onderweg weinig problemen gehad.....maar ik rij alleen op de ring met 125cc.
0 x

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: De boer is troef

Bericht#7 » 20 okt 2019, 15:32

De boeren worden gepiepeld ten gunste van de bouwmaffia. Fout ! Als er moet worden ingeleverd dan alle sectoren, niet alleen de boeren. (Dat is mijn bescheiden mening)
1 x

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer