Hartverscheurend...

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Hartverscheurend...

Bericht#1 » 21 feb 2020, 10:16

Toen ik vanochtend wat in de diverse kranten zat te bladeren kwam ik onderstaand bericht tegen.
In eerste instantie besteedde ik er geen aandacht aan, maar toen ik tijdens het scrollen op Facebook zag dat zelfs Bulgaarse vrienden het hadden gedeeld werd ik toch nieuwsgierig.
Met stijgende verbazing heb ik het filmpje bekeken.
Bij het zien van de gekwelde blik in de ogen van het joch schoot ik vol.
Brok in mijn keel en waterlanders.
Terwijl ik doorgaans tamelijk bot ben in mijn oordeel.
Welk ongedierte haalt het in zijn zieke hersenen om een kind te pesten om een aangeboren afwijking.
Hartverscheurend om te moeten lezen dat een kind van 9 (!) jaar overweegt om zelfmoord te plegen.
Dat wilde ik even kwijt.





Radeloze moeder filmt gepest zoontje (9) en gaat wereld over: ‘Ik zie geen uitweg meer’

https://www.ad.nl/buitenland/radeloze-m ... ~a3eb9a47/
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Hartverscheurend...

Bericht#2 » 21 feb 2020, 10:37

In wat voor zieke wereld leven we toch ?

Laat iedereen eens een keer iets goeds doen voor een ander, in plaats van iemand geestelijk kapot te maken.
Het gevoel wat je zelf krijgt als je iets positiefs voor een ander doet, maakt je hele dag goed.

gr, Henk
3 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Hartverscheurend...

Bericht#3 » 21 feb 2020, 18:14

Tja ik weet ook niet één twee een oplossing. Continue een geheime bodycamera en de ouders confronteren met wat voor vriendelijke kinderen ze hebben werkt helaas vaak ook niet. Tevens heb je gelijk weer juridisch gesteggel.
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Hartverscheurend...

Bericht#4 » 21 feb 2020, 18:41

Mensen moeten eens leren en láten leren aan hun kroost hoe dankbaar dat ze moeten zijn dat ze zelf
niet hoeven te leven met een of andere handycap en lichamelijk en geestelijk gezond zijn.
Kijk overal om ons heen in wat voor een ziekelijke maatschappij we vertoeven waar men elkaar om wat voor reden óók van kant maken, pesten en het licht niet in de ogen gunnen.
Gelukkig is de grootste groep er een die al het geweld verafschuwen maar niet in staat is om die anderen zover te krijgen om elkaar te waarderen. Helaas is dit al eeuwen jammer genoeg het geval.
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Hartverscheurend...

Bericht#5 » 21 feb 2020, 19:17

Als ik merk dat mijn kinderen een ander kind pesten om wat voor reden dan ook, neem ik ze mee naar het huis om ze de gevolgen te laten zien!
Andersom zoek ik de daders ook gewoon op en spreek ze aan in de volle klas (is al gebeurt en gelukkig goed opgelost).

Pesten is een compensatie voor een eigen tekortkoming!
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Hartverscheurend...

Bericht#6 » 21 feb 2020, 19:42

oke verhaaltje..
zoon die iets anders in
elkaar steekt als tja normale kids?
voor zover die stelling opgaat dan het bekende rijtje adhd en dergelijke werd bij hem geconstateerd.
nu hebben we hem aangeleerd dat als je in een situatie komt waarbij je je bedreigd voelt o.i.d je dit benoemd en dit 3 keer herhaald (meestal gaat bij hem in het hooft het dan op zwart..).

zo dus ook hij als brugpieper op de landbouwschool..

werd bij de kluisje s getreiterd en dit door 3 examen jongens 4e jaars dus.
hij keurig waarschuwen...
jongens gingen door 20 minuten later word ik gebeld dat ik ONMIDDELLIJK op school moest komen rick had iemand geslagen..oke das niet de bedoeling..kom er aan.

kom op school zie drie jongens zitten allemaal op een rij
elk met op een andere plek aan het hooft een doekje..
mijn zoon er tegen over..hoofdje naar beneden.

ik kom dat kantoor binnen zal de directuer met het hoogste bordje tegen mij beginnen !
ik ho efke s ik ga eerst met mijn zoon praten dan met u.. weer bla bla

ik neem zoon mee vraag hem zijn verhaal krijg heel eerlijk antwoord exact zo gegaan als afgesproken
jongens hebben allemaal 1 tik van hem gehad.denkt hij..

weer lokaal in ik vraag waar zijn de ouders van deze jongens.. die waren er niet?
ik nou dan is de zaak afgedaan aangezien zij begonnen.
maar uw zoon heeft adhd en deze jongens als die geschorst worden mogen ze geen examen doen !
ik nou dat hadden ze even eerder moeten bedenken heel gemakkelijk!
zij geen straf mijn zoon geen straf!

ik richt me tot die jongens en zeg jullie moeten 1 ding onthouden adhd ers kunnen bijna niet liegen dat systeem snappen ze niet en dus hadden jullie wijsneuzen even beter moeten nadenken toen mijn zoon zij dat hij zichzelf niet meer in de hand had..
en dan denken jullie ach dat jochie wat zal die dan doen?
nou daar zijn jullie dus nu ook achter...

als ik niet in gegrepen had was het dus afgedaan op mijn zoon zijn bijzonderheid terwijl hij er op dat moment juist goed mee omging...
das voor iedereen dan het gemakkelijkst.
ze hebben het al moeilijk in de wereld ...
dat Dillema hebben we nu 21 jaar lang moeten doorbreken..
roelf
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Hartverscheurend...

Bericht#7 » 21 feb 2020, 20:26

Helaas wordt ook van zoiets als dit misbruik gemaakt...
https://axed.nl/gepeste-dwerg-jongen-blijkt-19-jaar/
0 x

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer