Heisa

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Heisa

Bericht#1 » 29 feb 2020, 08:26

Of het aan mij ligt weet ik niet, maar het valt me steeds vaker op dat de media tot vervelens toe de nadruk leggen op de meest onnozele zaken, teneinde de platformen maar gevuld te krijgen.
Je kunt de kranten niet openslaan, je Facebook niet checken, de televisie niet aanzetten, of er komt weer iets voorbij waarvan de nieuwswaarde mij een volslagen raadsel is.

Een knulletje met een Oedipus-complex verlaat zijn 16 jaar oudere vriendin voor een nog ouder exemplaar, om na 3 maanden toch maar eieren voor zijn geld te kiezen.
Ondertussen wordt dit “nieuws” verder uitgemolken door het plaatsen van randzaken, zoals het feit dat de moeder van de knul het uitstekend kan vinden met zijn nieuwe liefde (die overigens haar iets jongere zuster had kunnen zijn)
en dat zij onderling wat af appen.
De verlaten liefde plaatst, vermoedelijk om te stoken, privé-kiekjes op twitter en Instagram.
Na drie maanden blijkt de “klik" voornamelijk te hebben bestaan uit iets te ijverige hormonen en wordt alles weer bij het oude.

Wat te denken van de ruzie tussen de 2 coaches van het inmiddels volledig uitgeknepen concept “talentenjacht”?
Er ging geen dag voorbij of er werd wel een plekje ingeruimd in de bladen om een aspect van die ruzie te belichten.

Nu is er weer een ex van een druistige ex-voetballer die een proces heeft aangespannen tegen een blad wat er een handelsmerk van heeft gemaakt om te suggereren dat mevrouw A het houdt met meneer B.
Nee… zij heeft absoluut niets met de miljardair in kwestie.

Vandaag weer een annonce van een Friesche schone die haar geld verdient met het wulps poseren voor de camera en daarvoor uitgeslapen en met een fris uiterlijk op den werklek dient te verschijnen.
Het arme kind wordt de nachtrust ontnomen door een stel hevig copulerende buren. Wat een ramp…
En dit moet uiteraard gedeeld worden via social media.

Dan hebben we nog een Engels stel met blauw bloed, dat na veel gesoebat een leven buiten de schijnwerpers en in een ander land prefereert.
Oma, welke de denkbeeldige scepter zwaait over wat eens een machtige (lees: bij elkaar gestolen) alliantie van landen was, is het daar uiteraard niet mee eens.
Ze is namelijk als de dood dat kleinzoon de vuile was gaat buiten hangen.
Ondertussen blijft de vraag wie er gaat opdraaien voor de beveiliging van het stel.

Dan hebben we nog de kwestie wie er deze keer “de Mol” is.
Ik heb in mijn hele leven nog nooit tijd verdaan aan dergelijke programma’s en begrijp dientengevolge ook niet wat hier zo spannend en belangrijk aan is.
Toch schijnt het hele volksstammen bezig te houden.

Het zal ongetwijfeld mijn zwartgallige aard zijn. Het liefst zou ik de periode tussen december en april in complete hibernatie doorbrengen.
Al was het maar om al deze ellende te ontlopen.
Wat interesseert mij al die ongein.

Helaas bestaat er zoiets als hypotheeklasten en gemeentelijke belastingen etc. , welke mij verhinderen om mezelf aan de samenleving te onttrekken.
Ik verlang weer naar de lente. Heerlijk op mijn co2-uitstotende tweewieler de buurt onveilig maken en genieten van al het moois dat Moeder Natuur te bieden heeft.
Fijn wroeten in de aarde, om groenten en fruit te planten die ik dan gedurende de zomer kan zien opgroeien.
Lekker in een t-shirtje de deur uitlopen, zonder te hoeven nadenken over kouvatten.
En bovenal verlost zijn van nepnieuws!
Op naar de komkommertijd !… of toch liever niet?
7 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Heisa

Bericht#2 » 29 feb 2020, 08:48

Gelukkig is er dan nu het coronavirus?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Heisa

Bericht#3 » 29 feb 2020, 09:14

bertocello schreef:Gelukkig is er dan nu het coronavirus?


Deze variant van SARS houdt tenminste nog de hele wereld in haar greep.
De nieuwswaarde van deze pandemie leidt er in elk geval nog toe dat de complete wereldeconomie daaronder schijnt te kunnen instorten.... Een virus wat bepalend is voor de waarde van olie en aandelen! Can you imagine?
Een simpel beestje wat de wereld op zijn kop zet.
Geen beursgoeroe die dit had kunnen voorspellen en geen wijsgeer die een oplossing weet.
2500 doden wereldwijd door een semi-verkoudheidsvirus en we kunnen weer 8 centen goedkoper tanken omdat de olieprijs keldert.
Volslagen onlogisch, als je het mij vraagt. Minder omzet zou hogere prijzen moeten betekenen.
Dat is het mooie aan economie. Als het goed gaat weet iedereen waarom... en als het door iets volslagen ongrijpbaars fout gaat weet niemand een oplossing, behalve de schuld geven aan het ongrijpbare.
Ik vraag mezelf wel eens af of het Coronavirus zich bewust is van haar nieuwswaarde?
Hoe lang is het geleden dat iets de hele wereld in rep en roer bracht?
The Beatles misschien....of de maanlanding?
Maar nee; het is de zoveelste variant van een virus wat door de Natuur is bedacht om onze overspannen aardkloot te ontdoen van wat zwakkere bewoners.
Was gezondheid maar zo makkelijk overdraagbaar....
Maar ja; dáár wordt niks aan verdiend.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 431

Re: Heisa

Bericht#4 » 29 feb 2020, 09:43

Er was wel mooi nieuws dat op de veluwe stroompjes waren ontstaan door hevige regenval.

Bouke
1 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Heisa

Bericht#5 » 29 feb 2020, 10:21

boukeent schreef:Er was wel mooi nieuws dat op de veluwe stroompjes waren ontstaan door hevige regenval.

Bouke

Met andere woorden. Niks nieuws onder de zon!
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Heisa

Bericht#6 » 29 feb 2020, 11:01

boukeent schreef:Er was wel mooi nieuws dat op de veluwe stroompjes waren ontstaan door hevige regenval.

Bouke


En weer voldoende water in de Rijn...
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Heisa

Bericht#7 » 29 feb 2020, 11:09

Man, ik moet weer even bijkomen van de penneroerselen van onze columnist. :schater:
Het is fenomenaal, hoe Peter dit onderwerp op zijn kritische, edoch empathische wijze verwoord.
Ik zou zeggen, dit moet minstens in Elseviers weekblad worden gepubliceerd, dan stijgt het aantal abonnees m.i. met grote sprongen.

Met dank en groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Heisa

Bericht#8 » 29 feb 2020, 14:03

Dan blijf je in de winter toch heerlijk in Bulgarije. Ik ga dan ook graag mee. Heerlijk veel sneeuw en lekker warm bij de hout gestookte kachel. :drinks:
3 x

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Heisa

Bericht#9 » 29 feb 2020, 21:49

Hoi Peter, waar ik mij dan ook nog aan erg is dat ze na zo,n onbenullig nieuws item zeggen van " voor meer nieuws kijk op www....... Lekker duidelijk allemaal.

Groeten
Peter
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Heisa

Bericht#10 » 02 mar 2020, 13:08

Des te meer dat je op dat soort troep klikt, des te meer je krijgt voorgeschoteld...
Er is maar een oplossing: niet meer op klikken! ;-)
1 x

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer