Kan iemand mij dit uitleggen?

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Kan iemand mij dit uitleggen?

Bericht#1 » 17 mar 2020, 07:05

Kan iemand mij dit uitleggen?

De Coronacrisis; we hebben er allemaal mee te maken.
Grote offers worden gevraagd van de bevolking.
Bedrijven gaan dicht. Overheidsdiensten draaien nooddiensten. De gezondheidszorg behandelt enkel spoedgevallen.
Verplegend personeel waagt lijf en leden, door het draaien van dubbele diensten.
Personeel in de supermarkten werkt zich een slag in de rondte om de vakken gevuld te houden voor hersenloze hamsteraars. De caissières worden en masse blootgesteld aan duizenden potentiële ontstekingsbronnen. De mensen in de distributiecentra en chauffeurs werken zich het snot voor de ogen. Het MKB moet gedwongen sluiten en loopt tonnen mis, terwijl de kosten doorgaan.
De schoonmaakbranche draait overuren om de boel te ontsmetten.
De horeca speelt dit seizoen bij voorbaat al een verloren wedstrijd.
Niet te vergeten de zzp'ers en mensen met nul uren contracten, welke tegen een persoonlijk faillissement aanhikken.
De schrijnende gevallen aan de onderkant van de samenleving, welke onherroepelijk schulden gaan maken waar ze naar alle waarschijnlijkheid niet meer uitkomen.
En zo kan iedereen wel een voorbeeld noemen.
Wie schetst mijn verbazing als ik in de kranten lees dat de beurzen "in paniek zijn".
Leg mij eens uit waarom alles stilgelegd wordt en waarom de aasgieren, de bloedzuigers, de hyenas, en de beroepsgokkers van Wall Street, het Damrak, en noem maar op, vrolijk hun gang kunnen blijven gaan.
Miljarden worden vergokt door knakenjagers en gewetenloze kapitalisten.
De pensioenen van de gewone man worden verkwanseld.
Beleggingsrekeningen van zuurverdiende spaarcentjes gaan in rook op.
Waarom worden de beurzen niet stilgelegd?
Laatst gewijzigd door stoyanov op 17 mar 2020, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Kan iemand mij dit uitleggen?

Bericht#2 » 17 mar 2020, 07:32

That's life, blood and money suckers you will always have.
0 x

Gebruikersavatar
Burt Munro
Berichten: 112

Re: Kan iemand mij dit uitleggen?

Bericht#3 » 17 mar 2020, 07:32

Hier in de buurt is inmiddels ook de eerste corona dode gevallen....
Was niet nodig geweest als die oude tang dat laatste pak toiletpapier gewoon
losgelaten had.
4 x
It's nice to be a Lunatic.

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Kan iemand mij dit uitleggen?

Bericht#4 » 17 mar 2020, 07:32

Hoi Peter,
Ben je bekend met het programma Zwarte Zwanen van de NPO daar kan je de graaiers bezig zien

Groeten
Peter
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Kan iemand mij dit uitleggen?

Bericht#5 » 17 mar 2020, 07:50

vp50 schreef:Hoi Peter,
Ben je bekend met het programma Zwarte Zwanen van de NPO daar kan je de graaiers bezig zien

Groeten
Peter


Ik ga het opzoeken
Ben trouwens bezig met het lezen van Moneyland.
Eye-opener.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Kan iemand mij dit uitleggen?

Bericht#6 » 17 mar 2020, 12:58

Hoi Peter,
Over de Rabo bank was er ook zo,n goed boek ,helaas uit de handel genomen.

Gr Peter
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Kan iemand mij dit uitleggen?

Bericht#7 » 17 mar 2020, 20:09

Het verhandelen en vervoer van goederen gaat nog steeds door.

En dat is maar goed ook.

Ook over en door gesloten grenzen heen.

En ook investeringen, onder andere in de farmaceutische industrie.

En daarom draaien de beurzen nog.
2 x

Gebruikersavatar
Wulf-MM
Berichten: 31

Re: Kan iemand mij dit uitleggen?

Bericht#8 » 31 mar 2020, 01:06

Nou waar moet ik mee beginnen... De frustratie begrijp ik helemaal hoor - maar dan denk ik ook weer: "You reap what you sow". Naar mijn mening doen de keuzes van de gewone man er net zo veel aan toe als van de bloedzuigers, die je noemde.

Dat vakkenvullers en caissières al jaren veel te slecht worden betaald en nu twee keer zo hard moeten performen, hangt ook samen met de gemakzucht van de kopers. Ooit eens waren de supermarkten op zondag gewoon gesloten, nu flippen mensen als ze op zondag niet meer "zoals gewoon" boodschappen kunnen doen. Wij zijn er denk ik allemaal zo'n beetje gewend aan geraakt, of niet?

Hetzelfde geldt voor het medische personeel - mijn zus is deskundige en werkt in een ziekenhuis (dan wel in Duitsland): Sinds jaren hoor je mensen zeiken over dat er in ziekenhuizen niet genoeg wordt gewerkt terwijl mensen als mijn zus soms 10 of 12 uur achter elkaar gas moeten geven. Zonder een fatsoenlijke vergoeding - want de kiezers hebben voor de 4e keer op de CDU gestemd, en die partij heeft de laatste jaren heen maar zitten bezuinigen op onderwijs, cultuur en het zorgsysteem ("schwarze Null" - de zwarte nul is het doel). Hetzelfde zie je zo'n beetje in NL terug: Cultuur en onderwijs bezuinigen, alles "voor de economie". En als iemand eisen stelt zoals meer minimum loon o.i.d. is hij gewoon een communist.

En helaas accepteren nog steeds te veel mensen dergelijke omstandigheden. Naar mijn mening omdat het net goed genoeg met iedereen gaat, maar gewoon niet goed. Daarmee bedoel ik dat we allemaal eens zijn dat te weinig mensen te veel geld (en dus macht) in bezit hebben, maar wij net genoeg luxe hebben om die niet op te willen geven.

Daarom zie ik juist een kans in corona - nu raakt het ons inderdaad allemaal. Dit is onze crisis, net als de 2e wereldoorlog voor de generatie van onze grootouders. Misschien is het op lange termijn wel goed dat wij nu allemaal voelen hoe het is als er alles onderuit gaat - want dan zijn we wel gedwongen om te reageren en doen misschien iets wat voor een verbetering zorgt omtrent het zorgsysteem, de werkomstandigheden en de belangen van de gewone man.

My two cents...
4 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Kan iemand mij dit uitleggen?

Bericht#9 » 31 mar 2020, 08:20

Daarna gaan wij gewoon weer op de gevestigde orde stemmen.
1 x

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Kan iemand mij dit uitleggen?

Bericht#10 » 19 jun 2020, 09:27

Het is wel een mooie kans/gelegenheid om dingen anders te gaan doen/zien, dan wel aan te passen.maar dit zal , denk ik, wel op kleine schaal blijven... Voor het sociale en familliebanden is het wel positief denk ik. Meer aandacht voor elkaar en hun gezinnen. En nu geen files!!! Dus thuiswerken kan best meer!! En je kunt je echte reistijd plannen. Maar het word alweer drukker. Maar het is inderdaad niet zo moeilijk verandereingen of niet, uiteindelijk is het altijd : all about the money!! Als we maar positief blijven, dan krijgen we een hoop gedaan. Maak mij zelf wel eens meer zorgen over de steeds drogere zomers....
Blijf positief, dan kun je een hoop aan.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer