Eindhovense Lichtjesroute 30-09-2017 (FINAL UPDATE 27-9-2017)

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Eindhovense Lichtjesroute 30-09-2017 (FINAL UPDATE 27-9-2017)

Bericht#81 » 01 okt 2017, 19:59

stoyanov schreef:
VincentB schreef:
stoyanov schreef:
Je hebt het toch wel rustig gedaan?


Wat, het plasje?


Ja, niet wildplassen hoor; denk erom.


Nee, dat geeft inderdaad altijd zo'n troep. Peter hier die gaat altijd voor 10 minuten de bosjes in, maaaarrrr. Zijn broek is naderhand wel nog droog.
1 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Eindhovense Lichtjesroute 30-09-2017 (FINAL UPDATE 27-9-2017)

Bericht#82 » 01 okt 2017, 20:31

Zo ook thuis, na de laatste gasten van de lichtjesroute de Provincie uit te hebben getrapt... :rlol:
Ben met Edwin, Victor, Rob en Jur nog opgereden naar Gorinchem na in Den Bosch ons nog eens te goed hebben gedaan aan een partijtje Bossche Bollen. Vanuit Gorinchem over Breda naar Turnhout gereden om een frietje te pakken en van daaruit terug naar EHV te rijden.
Dus m'n Kilometertjes vandaag ook weer bij mekaar... :sct1:

Verders ALLE deelnemers aan de tour BEDANKT ! !
Jullie hebben het gemaakt tot wat het is, een beregezellig toertje en treffen. :thumbsup:
5 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 580

Re: Eindhovense Lichtjesroute 30-09-2017 (FINAL UPDATE 27-9-2017)

Bericht#83 » 02 okt 2017, 11:51

Hey NightRiders....

Wil alle aanwezige bedanken voor een te gekke tour/meeting!
Zonder jullie was het niet compleet geweest :bighug:

Afbeelding

Het is zaterdagmiddag... rond de klok van 16.15 uur terwijl ik word afgeleid van mijn werkzaamheden. Er komen allerlei appjes binnen van leden die onderweg zijn voor de jaarlijkse lichtjesroute. Op dat moment ben ik nog druk bezig met aquariumonderhoud, maar tijdens een "droge handen momentje" kan ik de wereldreizigers toch even volgen. Na alle waterpret kon ik dan eindelijk vertrekken richting Café Wilhelmina in Eindhoven.

Toen ik iets over zessen bij het pleintje aankwam was het al aardig druk met bezoekers die al begonnen waren om het weekend te vieren :cheers: Om de aanwezige leden te vinden is dan niet zo moeilijk, want ons samenzijn brengt overal de nodige nieuwsgierige blikken.... Nadat 'Pinky' op de middenbok stond heb ik me bij het aanwezige gezelschap aangesloten en samen met Gradje, Jan en Vincent gewacht tot de overige liefhebbers aanwezig waren. De ruime verzameltijd was goed ingeschat, want er moest natuurlijk nog even wat gedronken worden en daarnaast.... er is altijd zoveel te bespreken...

Maar goed, toen de hele bende aanwezig was en de 2wielers er klaar voor waren, zijn we begonnen met de tour. Met z'n alle relaxed door Eindhoven gereden en genoten van alle verlichte ornamenten. Omdat Gradje en ikke de tour al hadden voorgereden, hebben we op sommige plaatsen een stukje afgesneden, zodat we niet tussen de file van de wegwerkzaamheden vast zouden staan. Hierdoor verliep de tour op rolletjes, afgezien van het feit dat de verkeerslichten soms even roet in het eten gooide... gewoon ff wachten en dan weer het gas erop.

Eenmaal in de buurt van de eendjesvijver aangekomen, bleek ook hier weer 1 lange file van autorijdende lampjeskijkers te staan. Daarom besloten om een stukje af te snijden, zodat we gerichter (lees sneller) bij de versnaperingen aan zouden komen. Dit jaar waren we uitgenodigd bij Jack, die al enkele jaren betrokken is bij de organisatie van de lichtjesroute. Na een warm onthaal hebben we plaatsgenomen in de woonkamer en binnen no-time stond de erwtensoep met roggebrood op tafel... ook de Brabantse worstenbroodjes volgde elkaar in hoog tempo op :schater:

Afbeelding

Afbeelding

Iets wat ik persoonlijk een hele mooie aanvulling vond, was het verhaal achter de lichtjesroute. Zo kregen we wat meer inzicht over hoe de bevrijding destijds is gegaan, waardoor sommige ornamenten ineens veel meer mening kregen. Jack vertelde ons ook, dat we bij winkelcentrum Woensel nog een ornament tegen zouden komen, waarvan iedereen dacht dat het een engel was. Daarnaast was dit (als ik me niet vergis) een van de weinige ornamenten die een damesnaam droeg... Dit was echter geen engel, maar Irene (godin van de vrede)

Ondanks dat er eigenlijk geen plek was voor een fotomomentje, heb ik de gok toch genomen om (terwijl het verkeerslicht al op groen sprong) even de middenberm in te rijden met m'n phone in de aanslag. De kwaliteit is redelijk en onverwacht staat er ook nog een sliet scooterrijders op de foto :thumbsup:

Afbeelding

Toen we ook het Noordelijke deel van Eindhoven hadden gehad nam de tour ons mee terug naar het startpunt op het Wilhelminaplein. Eenmaal daar aangekomen hebben we samen nog wat gedronken, waarna het toch echt tijd werd om huiswaarts te keren. Peter en Angela hadden aangegeven graag samen terug naar Boxtel te rijden en zo heb ik ze via allerlei binnenwegen op sleeptouw genomen... Zo zijn we veilig in ons dorpje aangekomen, waar we onze bedden al hoorde roepen...

Vergeet ik nog iets zeg.... pffff

Onze gastheer was zo vriendelijk om ons bij het vertrek nog een Snelle Jelle mee te geven, maar daar zat ook een A4-tje bij met de hier volgende tekst:

"De vrijwilligers van de lichtjesroute"

In september op de 18 gaan ze weer aan
Ook dit jaar is er weer veel gedaan
Er is veel gepraat en tekeningen zijn gemaakt
Voor nieuwe ornamenten, die worden gemaakt
Het knippen, zagen, buigen en lassen is gedaan
Ook de kabels zitten er weer aan
Lampjes erin, prikkabels er weer op
Voor de vrijwilligers is dit dan ook top
Zij hebben het weer voor elkaar
Als de lampen branden zijn zij klaar
Maar als het werk is gedaan
Komt de volgend jaar er al weer aan
Alle ornamenten moeten worden opgeborgen
Dat geeft soms wel eens wat zorgen
Zij worden nagekeken, desnoods gerepareerd
En als het moet binnenste buiten gekeerd
Om ook volgend jaar de route weer te vullen
En de stand in hun licht te hullen
In zon of regen, de vrijwilliger gaat door
Met het opbouwen of afbreken en waarvoor
Hun leuke hobby of ook voor de bevrijders
Die Eindhoven op 18 september bevrijden
Te blijven gedenken


"Jack"

Naast de organisatie wil ik dan nog de weergoden bedanken!
De hele dag lieten ze de zegeningen maar komen, echter de tour is zonder een druppel regen verlopen :thumbsup:



Safe Drive - Stay Alive
7 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Eindhovense Lichtjesroute 30-09-2017 (FINAL UPDATE 27-9-2017)

Bericht#84 » 04 okt 2017, 20:46

Om 4:10 's middags zijn ik en mijn vrouw @Angelstar vertrokken uit Vinkel.
Waarom niet uit Boxtel?
Omdat we daar op familiebezoek waren.
En vanwege medische reden mochten ons kleintjes niet mee.
Daarom waren we onderweg naar Eindhoven even langs ons huis gereden om ze daar op te halen.
Rond 18:10 stonden wij op het stationsplein in Eindhoven.
Lopen we naar de McDonald's aan de Septemberplein was deze gesloten. :aaah:
Dus moesten we doorlopen naar de markt.
Daar aangekomen was het daar gigantisch druk. :what2:
Maar goed we zijn toch maar naar binnen gegaan want ik moest iets naar binnen douwen.
Pas om 18:30 hadden we onze bestelling
en toen dacht ik "waarom zijn we niet naar de overkant gegaan naar de KFC"? :bang!:
Om 19:06 stonden we weer buiten en liepen we naar onze scooters.
Rond 19:20 kwamen we bij het café aan, gelukkig ze waren er nog. :bighug:
We hadden nog het voordeel dat de zon nog scheen, want de lampen waren nog niet aan.
Daarop hadden we nog moeten wachten.
20:13 nu was het pas echt donker en de lichtjes waren aan waardoor we ook starten met de tour.
Tijdens het tour konden we ook merken dat er veel mensen naar de lichtjes zijn komen kijken.
Want op sommige wegen stond je gewoon in de file voor een stoplicht.
En tijdens de rit naar de locatie voor een worstenbroodje kwamen we 2 meiden op de fiets tegen die heel de weg nodig had. :nono2:
Wij allemaal toeteren en dan nog schreeuwen tegen ons dat het niet kan.
Ga dan achterelkaar fietsen in plaats van langs mekaar moet dan eens zien dat het wel lukt.
Maar eindelijk werd de weg wat breder zodat we heel gauw hun voorbij konden rijden.
Rond 21:08 kwamen we aan bij het huis van Jack een vrijwilliger van de lichtjesroute organisatie.
Daar kregen we worstenbroodjes en snertsoep. :feestje:
Ook konden onze kleintjes daar even hun pootjes strekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zeggen al genoeg hoe gezellig het was.
Rond 22:50 zijn we weer verder gegaan met de route.
na een paar minuten stonden we al stil bij een vijver om naar de lichtjes bewonderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om 23:24 waren we weer bij het café en Victor was al vertrokken naar dromenland.

Afbeelding

Daar pakte we nog gezellig wat drinken.
Tegen half een gingen we zoetjes aan richting huiswaarts.
En omdat @Alwin ook in Boxtel woont zijn we hem achterna gereden.
Maar halverwege richting Oirschot reed ineens @VincentB achter ons en was bleven volgen tot aan de stoplicht bij de legerkamp.
Want daar gingen wij rechtsaf naar Best en Vincent rechtdoor naar Oirschot.
Om 1:28 waren wij weer thuis gekomen.
En zijn we moe, voldaan en tevreden naar bed toe gegaan.
5 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2017”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer