Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#51 » 16 aug 2017, 23:02

Cr had het ook prima gered, scooter is domweg makkelijker te bepakken, vergelijking ala Alfa Spider vs Ford Transit....

Maar kijk eens naar Gerard en Rolinda, die maken ook lange dagtochten, zonder probs, dag record met Lucifer staat bij mij op 340km.
3 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
ceesvanwijk3081962
Berichten: 152

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#52 » 17 aug 2017, 11:17

:welcome2: Afbeelding
ik heb het licht in de toren al voor je aan gezet
3 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#53 » 17 aug 2017, 21:06

Dag 5, een nat Parijs.

Jaja, toen brak de 5e dag alweer aan. De middelste dag aangezien mijn trip 9 dagen duurt. Mijn eerdere ervaringen met f1hotel ontbijten deed mij geloven dat het altijdwel goed is. Maar nee dus, dut was een tamelijk karig ontbijt. Het stokbrood was taai en de boterhammen waren denk ik maisboterhammen. En als ik iets haat is dat maisbrood wel. Dus in de praktijk heb ik 3.5 betaald voor een kop koffie. Maargoed dat mocht de pret niet drukken, dat deed de regen wel. Eigenlijk begon het direct na vertrek al dus ik ben snel dior parijs heen gegaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb met mijzelf de afspraak dat ik zoeizo elke 50km even stop om de benen te strekken. Maar na parijs was ik er na 30km al aan toe. En welke plek beter dan vliegtuigjes zien landen bij le aeroporte le charles de gaule.
Afbeelding

Eenmaal uit Parijs zette ging ik in de richting van reims. Het zou een wat kortere dag zijn vanwege dat ik het bezoek aan Parijs wat langer had gepland aangezien ik zon had verwacht.

Ik zij toch dat elke kerk hier hetzelfse thema heeft maar telkens net een andere toren heeft. Dit is weer eens een originele.

Afbeelding

Maar dan kom je later in het dorpje fismes en daar staat nog een veel mooiere.

Afbeelding

Vlakbij fismes kwam ik ook een oorlsogbegraafplaats van ww1 tegen. Hier liggen 2100 mensen, grotendeels fransen, 22 britten en een verdwaalde rus.

Intussen kreeg ik van het thuisfront te horen dat het weer behoorlijk kon gaan regenen de komende dagen. Dat zou dus vanavond eigenlijk al beginnen. Nou 1 nacht in een natte tent, oke dat hoort erbij maar 3 achter elkaar leek mij niets dus het plan was om naar de camping te rijden. Daar even het weerbericht voor morgen te checken en van daaruit beslissen wat te doen. De voorspelling is dat het mirgen en overmorgen heel de dag gaat regenen en het vanavind al zou beginnen. Ik heb toen maar besloten om weer in een f1hitel te gaan. Op naar Reims dus.
Ik wist dat vlak voor Reims de oude tribunes van het f1 circuit nog stonden dus die ben ik eerst even gaan bekijken. Het rechte stuk van de start/finish is nu de weg. Voor de rest is er niets meer van over.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de fotos moest ik wel even over een N weg om in Reims te komen. In frankrijk mag je ip zon nweg dus 110 en t is eigenlijk een snelweg. :oops:
Op de parkeerplaats werd ik direct aangesproken door een man met autopech. accu leeg, dus we hebben even geprobeerd hem aante duwen maar dat lukte echt niet. Ook kreeg ik van hem te hkren dat het f1hotel helemaal vol zat. Hij had ook eigenlijk daar willen slapen. Shit dacht ik toen. Gelukkig zitten er hier een paar van dit soort budget hotels en bij de tweede kon ik wel terecht. Ik lig nu dus in het premiere class. En dat is een stuk beter dan een f1hotel voor dezelfde prijs. Een beter bed en een eigen toilet+douche. En behalve het taptijt, tja wat verwacht je van schoenen op tapijt, is het nog eens heel schoon ook. Ik ben dus eigenlijk wel blij dat het f1hotel vol zat.

Na mezelf vervrist te hebben ben ik nog even Reins ingegaan om wat te eten en te sightseeing zonder regen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ze hebben hier serieus een winkel waar je geluidsoverlast kunt kopen.
Afbeelding

Dat was hem weer viir vandaag. Uiteindelijk 210km afgelegd vandaag. Tot morgen.
4 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#54 » 17 aug 2017, 21:34

Vergeleken met de reis van Henk vind ik Frankrijk maar grauw, nou zijn er eigenlijk ook maar drie dingen die ik kan waarderen aan Frankrijk; tour de france, de franse automerken, en het brood... Mar even goed geniet ik ook van jou verslagen ;-)
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#55 » 18 aug 2017, 00:10

Jeetje Frank, wat vind ik dat sneu voor jou, dat slechte weer.

Hopelijk geniet je toch wel van alles wat een scootervakantie te bieden heeft.
Met name het vrije gevoel en het avontuurlijke.

Keep on rolling, and stay safe.

Gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#56 » 18 aug 2017, 11:26

Enige jaren lang was ik bij de STN de enige echte buitenlandse lange-afstand-rijder. Alhoewel ik nu naar de kroon gestoten word, is het super leuk om te zien dat ook de jonkies zoals @henkhouet en @FTrotsenburg de stoute schoenen hebben aangetrokken en hetzelfde ondoofbare vuur hebben ontdekt :-)

Keep on riding gentlemen ! Jullie zijn waardige "tegenstanders" en opvolgers :-)

PS : en ik blijf intussen wel stinkend jaloers op jullie allebei :-P
2 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#57 » 18 aug 2017, 14:03

Dag 6 120km in de regen.

Jaja, sommigen van jullie zullen denken "dat verslag van vandaag is er al vroeg zeg" en dat klopt. Ik had vandaag maar een heel korte rit mede doordat ik gisteren in het hotel in reims sliep rn niet een camping daarbuiten. En gelukkig maar want zoals voorspeld heeft het continu geregend. En echt zon stromende regen waar je doorweekt van word. Maar mijn motorjas heeft eigenlijk alles tegengehouden, wat mij blij verraste.

Het was vandaag ook weer een vrij saaie rit. Gewoon alleen maar akkerland en weinig om te zien. Op een paar dingetjes na.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tussen de middag even geschuild in een boulangerie en een paar heerlijke croissantjes opgegeten.
Afbeelding

Vanwege de regen zit ik nu weer in een hotel. Ditmaal in het b&b hotel van verdun. Het most wat meer dan een budget hotel maar de kamer is een stuk mooier.
Afbeelding

Vanaf morgen zou het weer droog moeten zijn dus daat hoop ik dan maar op.
2 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#58 » 18 aug 2017, 14:25

Petje af Frank,
Onderhoudend verslag met prima foto's.
STN is een internationale tourclub, zeker door jou bijdrage.
Goede reis verder en blijf alert op wegpiraten.
Groet,
Jan-H.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#59 » 18 aug 2017, 15:02

Dankjwel. En dat ga ik zeker doen ja. @Jan-H
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#60 » 18 aug 2017, 16:07

Ja beste Frank, slecht weer kan een behoorlijke domper geven.
Maarr wij, van de STN, laten ons niet kennen.

Niet klagen, maar dragen, en bidden om kracht.

Dat zei mijn moeder altijd, en daar houd ik me dan maar aan vast.

Tenslotte hebben we allebei @Amendoim als voorbeeld, en die heeft ook genoeg over zich heen gekregen op zijn reizen.
Dat mag de pret niet drukken.

Je gaat goed.


Gr. Henk
4 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2017”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron

Aanmelden  •  Registreer