Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#71 » 20 aug 2017, 10:07

Ehm zo zou ik richting Luxemburg zijn gereden, juist omdat hdt in mijn gedachte redelijk vlak was, nou ja vlak minder steile beklimmingen, en ongelovelijk mooie omgeving.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#72 » 20 aug 2017, 12:17

Ja, maar jij hebt Lucifer en kunt op toeren omhoog :D
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#73 » 20 aug 2017, 22:32

Miglow schreef:
roadkill schreef:Echt balen van het weer joh, en Luik had ik gemeden had wat oostelijker gereden;Malmedy, Stavelot die kant op en dan via Eupen en dan via Vaals Nederland weer in.


Daar komt Claire niet boven zonder dat hij ernaast loopt, hahaha.


Oh claire komt prachtig met al die bepakking de 12% op hoor. Het is dan wel niet snel maar ze komt er. Ze heeft geen krimp gegeven heel de reis.
2 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#74 » 21 aug 2017, 10:02

Dag 8 - Terug in Nederland, met gezelschap.

En toen werd ik wakker nabij Luik. Ik had verbazingwekkend goed geslapen op het matje, bijna net zo goed als op het goede bed van het b&b hotel. Snel ontbeten en alles ingepakt en op weg gegaan naar de grens nabij Maastricht. Hier had ik met Gradje @ROADHOGG afgesproken om een eind samen te rijden. Toen ik de grens overreed stond hij daar al te wachten met zijn gele Caferacer, nu heeft er toch een Caferacer meegedaan aan dit avontuur. Na even gekletst te hebben over allerlei dingen hebben we koers gezet naar Maastricht. Na 6 dagen in het buitenland gereden te hebben gereden merk je hoe chaotisch Nederland wel niet is voor brommers. Ik zit nu thuis en ben er nog steeds niet aan gewend. Ik ga emigreren denk ik.
In Maastricht reden we op een brug af die afgesloten was voor auto's en motoren en de verkeersregelaar begon al boos te wijzen naar het bord. Ik stopte naast hem en vertelde dat we allebei toch echt 50cc brommers waren. Tja, de zwaar bepakte Claire en de Caferacer in het algemeen zien er nou eenmaal uit als volbloed motoren. De arme man kwijnde weg en wensde ons een fijne dag. Wij twee zijn hard lachend de brug over gereden. Na Maastricht zijn we via Belgie naar Eindhoven gereden. Kijk in Belgie kun je tenminste een beetje door reiden.

30km voor Eindhoven hebben we even gelunchet en bij het restaurant hadden beide brommers natuurlijk weer veel bekijks. En veel ongeloof over de motorinhoud. Nee we liegen echt niet, zien we er dan zo ongeloofwaardig uit? :?
Na een heerlijke lunch en weer heel wat geklets, vooral over high-end computers zijn we doorgereden naar Eindhoven waar Gradje me nog even door de opgebroken stad heen loodste waarna hij op huis aanging :crazy: en ik door in de richting van Den Bosch :sct1: .

De rit die ik vandaag heb gemaakt was origineel opgesplitst in 2 dagen, 2 heel korte dagen wel te verstaan. Dus 's ochtends besloot ik dat als ik vroeg in Den Bosch was en mij goed voelde ik in één x door zou rijden naar huis. Ik kon altijd nog in Utrecht terecht bij familie als het nodig zou zijn.

Den Bosch heb ik dus maar vlug achter mij gelaten en ik zette koers naar Utrecht waar ik mij nog steeds fit voelde dus vanavond zou ik thuis slapen. (of in een greppel :schater: )

HMM, dit water heb ik eerder gezien vandaag (de Maas)
Afbeelding

Zielig hoor, naar ik vernam zijn ze nog steeds op zoek naar de dader. Dus als je tips hebt meld het dan. Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden.
Afbeelding

Na een hels stukje door Utrecht, veel fietspaden gepakt omdat ik echt niet uit de route kwam, waarbij Claire ook eventjes inhield bij vol gas wat waarschijnlijk een vuiltje was aangezien ze nu weer perfect rijd zette ik koers naar het Noord- Westen. Het stuk langs het Amsterdam Rijnkanaal is heel simpel en ken ik ook dus in Amsterdam was ik zo en vanaf daar is het nog maar een klein stukje naar huis toe. Het einde van de reis was in zicht. Vlakbij het pont kwam ik langs een touristen familie waarvan de 2 kids duidelijk waren gevallen met de fiets. Ik stopte maar aangezien ik een ehbo kit meehad voor onderweg maar er waren gelukkig geen bloedingen. Alleen een pijnlijke knie en een gebroken tand. Niet iets wat ik kon fixen dus na een gemeende "good luck" ging ik op weg naar huis. Nou dat laatste half uur kan ik dromen en toen stond ik thuis.

Oh wat is het dan toch lekker om onder je eigen douche te staan en in je eigen bed te slapen.

De eindstand: 3535km. Dat betekend dat ik vandaag 295km heb gereden wat weer een nieuw persoonlijk record is en de volledige reis is 1819km geweest. 217km als vanuit huis gepland, puur door toeristisch te rijden en soms een beetje verkeerd.
Afbeelding


Ik moet zeggen dat de reis me zeer goed is bevallen en dit smaakt naar meer. Alleen ja, die paar dagen regen waren gewoon een beetje jammer. Maar zoals Henk al zij, regen doet geen pijn. Het is alleen maar nat.

P.S.

Claire is vrij vies geworden en heeft heel de fles 2t olie verbruikt(dit was verwacht en hoort) dus ik ga der maar een wasbeurt geven en een nieuwe fles halen.
3 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#75 » 21 aug 2017, 21:07

Ik ben jaloers, en trots op je, en genoten van je verslagen.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#76 » 21 aug 2017, 21:08

roadkill schreef:Ik ben jaloers, en trots op je, en genoten van je verslagen.


Dankje, en ik denk dat we volgend jaar wel van een vakantieverslag van jou kunnen gaan genieten of niet dan?
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#77 » 21 aug 2017, 21:14

Ik hoop het echt!
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Jeroen007
Berichten: 232

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#78 » 21 aug 2017, 22:01

Frank, respect voor jouw reis hoor. Fijn dat je weer goed en veilig bent gearriveerd.
Vraagje: kon je je scooter een beetje veilig stallen bij de hotels en B&Bs?
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#79 » 21 aug 2017, 22:03

Bij alle 3 de hotels was het een parking, er word van gezegd dat het hek snachts dichtgaat bij alle3. Of dat daadwerkelijk ook gebeurde weet ik niet. Ik had alle spullen, ook de zijtassen, er vanaf gehaald en een hangslot door het achterwiel.
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Je ne parle pas Francais! Een reis naar Parijs.

Bericht#80 » 21 aug 2017, 22:16

Gefeliciteerd kerel.

Dat heb je heel mooi gedaan.
En geloof me, naarmate de tijd verstrijkt, ga je deze rit nog steeds mooier vinden.

Ik ben wel blij dat je veilig aangekomen bent.
Nu lekker even uitrusten, lijkt me.


Gr. Henk
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2017”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer