Verslagen Amsterdam by night tour 2017

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Verslagen Amsterdam by night tour 2017

Bericht#1 » 23 dec 2017, 23:01

In dit topic kan iedereen zijn foto's en verslagen posten
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Verslagen Amsterdam by night tour 2017

Bericht#2 » 23 dec 2017, 23:27

Als eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de hartstikke gezellige avond! Zonder jullie was het maar een saaie bedoening geweest. :bighug:

23 December 2017
De weersvoorspelling was goed, 8 graden Celsius en maar 20% kans op regen (we hebben een paar spettertjes gehad)

Ik ging na een dag werk als eerste op naar de carpetright in amsterdam om daar Ruud op te pikken aangezien hij nog geen navigatie op zijn scooter heeft. Samen naar het kattenburgerplein gereden waar Gradje en Dennis al stonden, de een op een open brommer zonder bescherming, de ander met een hoog windscherm en slaapzak. :rlol: Sorry, dat was flauw :nono2:

Nadat de neos, liberty, caferacer en devil ook waren gearriveerd zijn we begonnen aan de tour.
Afbeelding

Na ongeveer 20 minuten gereden te hebben even gestopt bij het museumplein voor een foto momentje. Op het scherm van mijn telefoon zagen de foto's er nog best redelijk uit. Maar ik kom er nu thuis achter dat ze behoorlijk bagger zijn :hammer:
Afbeelding

Maargoed, we doen de tour niet voor de foto's maar voor het rijden dus zijn we maar weer vertrokken. Van de rest van de tour geen foto's maar we hebben veel lichtjes gezien. Bij aankomst op het kattenburgerplein, en dus het einde van de tour, zijn we het cafetje maar ingedoken om op te warmen. En ja, bij een stn hoort natuurlijk. Een kop warme chocolademelk met slagroom, althans dat is mijn traditie dan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na ongeveer een uur heerlijk gekletst te hebben vonden we het toch maar weer eens tijd om weer op onze rossen te stappen. Vooral @ROADHOGG had nog wel een behoorlijke rit voor de boeg. Die is nog niet eens thuis terwijl ik dit schrijf.

Ik aan kop van de zaanstadploeg zijn we naar het hempont gereden terwijl we onderweg nog wat konijntjes spotte, en nee geen een doodgereden.

Al met al een zeer mooie en leuke avond en nogmaals iedereen die er was dank daarvoor. Al zullen de Amsterdammers er wat minder blij mee geweest zijn, 8 scooters achter elkaar met op kop een 2takt.
6 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Verslagen Amsterdam by night tour 2017

Bericht#3 » 23 dec 2017, 23:42

Slaapzak?! Je bent gewoon jaloers omdat het zo'n ontzettend vette en onmisbare accessoire voor op de scooter is! Hahaha ;)

Ook ik ben ondertussen thuis. Erg leuk zo'n meeting. Ik heb de smaak nu zeker te pakken en zal zeker vaker meerijden!

Groeten Dennis
5 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Verslagen Amsterdam by night tour 2017

Bericht#4 » 23 dec 2017, 23:45

Och ik weet ook hoe het is om met een slaapzak op de scooter te zitten hoor ;) Alleen had ik die van mij achter mij opgerold :P
4 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Verslagen Amsterdam by night tour 2017

Bericht#5 » 23 dec 2017, 23:55

Het was mijn eerste tour met de STN. Een paar had ik bij de jaarmeeting al kort gesproken, maar toch leuk om wat langer kennis te maken. En samen te rijden natuurlijk.

Het aanrijden deed ik samen met @Scooter Forens Frans. Het was wat zoeken met de navigatie, maar uiteindelijk het startpunt gevonden. Er stond toch een fris windje.

De tour door Amsterdam was best leuk. Veel herkenbare plekjes. En een hoop lichtjes. Volgens @FTrotsenburg niet genoeg, maar die is misschien anders gewend. ;)

Na afloop werd er nog wat aan scooterruil gedaan. Tja, niemand die op de Neo's wou... Wat een verrassing!

Al met al 85 kilometer op het meisjesfietsje afgelegd, wat ook meteen mijn dagrecord op 2 wielen is.

En ff lekker nakletsen in de kroeg.

Op de terugweg kwamen we op de n236, wat voor mij bekend terrein is. Dus vanaf daar heb ik Frans voorgereden. Het was gezellig en een prettig idee om niet solo te hoeven rijden.

Geslaagd was het zeker en ook voor herhaling vatbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
5 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Verslagen Amsterdam by night tour 2017

Bericht#6 » 24 dec 2017, 00:07

Met begeleidende muziek;

https://youtu.be/0-ZtICIC5vY
1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Verslagen Amsterdam by night tour 2017

Bericht#7 » 24 dec 2017, 00:42

Nou, ik sluit mij geheel aan bij Meatlove en bedank Frank voor zijn voorbereiding om ook hier weer een geslaagde toertocht van te maken...

Het was lekker rustig in de straten en geen onvolkomenheden in de stad Amsterdam meegemaakt, de rit verliep voorspoedig.
Tweede helft van de toertocht van scooter gewisseld met Ruud_B en vond het fijn om hem eens in levende lijve te ontmoeten, één van de doelstellingen van deze en overige toertochten: forumleden de gelegenheid bieden elkaar te ontmoeten in een gedeelde hobby als scooterrijden.

Hieronder volgt een impressie van ons bezoek aan Café Daan & Daan en onze barkeeper van vanavond was Daan en Daan was vrij :)

We waren wel zijn enige gasten op het moment dat we Daan & Daan aandeden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ach, zomaar wat wandversiering in dat café

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
Frans
5 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Verslagen Amsterdam by night tour 2017

Bericht#8 » 24 dec 2017, 03:10

02.30 thuis.... Onderweg nog ff een flinke pauze gemaakt van bijna een uur in een klein plaatsje bij. Vianen, daarna in 1 ruk naar huis gereden en meteen aan een biertje :cheers:
MANNEN, het was gezellig ! ! :thumbsup: en nu pitten...... :slaap:
5 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Verslagen Amsterdam by night tour 2017

Bericht#9 » 24 dec 2017, 11:58

Dag allemaal,

Wat was het leuk! Een enorm leuke sightseeing tour door het in de avond zeer pittoresk verlicht Amsterdam.
Dat pittoreske ging er snel vanaf totdat @Frank zijn 2takt bak door de straten slingerde van het toch al 2 takt hatende Amsterdam. Gevolgd door een groep brullende Caferacer rijders met hun rauwe geluid! :music:

Bescheiden als ik was met mijn LibertyS ertussen. Had je die gezichten moeten zien van al het volk dat we passeerden.....ik vond het in 1 woord machtig gaaf!

Een wereldidee van @Frank! Dit zou goed een terugkerend evenement kunnen worden. Man man geweldig. :worshippy:

Ook net als met de Zaanstad tour, weer diverse mede clubgenoten mogen ontmoeten. Bijzonder vond ik het treffen met @ScooterForensFrans zeker ook omdat hij dezelfde scooter rijdt en dan heb je al snel een breed draagvlak van wederzijdse interessse. Natuurlijk geen afbreuk doende aan de rest van de groep want de Caferacer Clan is zeker ook te gek.

Respect voor @ROADHOGG die ook dit keer weer de moeite had genomen om uit de "Lichtjesstad" te komen om deze tour mee te maken. Om er vervolgens achter te komen dat Amsterdam ook lichtjes heeft...
:lol:
Mensen allover vond ik het heel bijzonder! Dank voor het samenzijn. Het was me de kouwe klauwe zeker waard.

:saufen:
Vrgr Ruud
7 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Verslagen Amsterdam by night tour 2017

Bericht#10 » 24 dec 2017, 12:59

ROADHOGG schreef:02.30 thuis.... Onderweg nog ff een flinke pauze gemaakt van bijna een uur in een klein plaatsje bij. Vianen, daarna in 1 ruk naar huis gereden en meteen aan een biertje :cheers:
MANNEN, het was gezellig ! ! :thumbsup: en nu pitten...... :slaap:


:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2017”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer