STN 4 dagen Teutoburgerwald

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

STN 4 dagen Teutoburgerwald

Bericht#1 » 17 jan 2017, 11:36

Deze bekende buitenlandse uitstap gaat gewoon door op de reeds geplande datum 09-06-2017 tot 12-06-2017 in het bekende Hotel Mönter-Meyer.

Ik ben wel van plan de groep wat kleiner te houden tot zo'n 15 personen. Alle voorgaande aanmeldingen zijn komen te vervallen. Wie mee wil kan zich opnieuw aanmelden. Vol is vol :o :D

********* UPDATE 5 februari 2017***************

Ondertussen heeft zich een mooie groep aangemeld. Voor ons reden om naar Bad Laer af te reizen om e.e.a. door te spreken met de hoteleigenaar en de routes voor zaterdag en zondag te bepalen.

De planning:

Vrijdag 9 juni 2017

Reis naar Bad Laer vanuit diverse plaatsen in Nederland. Verzamelpunten zijn voorlopig in Apeldoorn en Groningen. Aansluiten bij de Apeldoorn groep bijvoorbeeld in Goor.
De reis vanuit Apeldoorn wordt door mijzelf voorgereden. Vanuit Groningen rijdt Roelf (tomosje). Wil je onderweg aansluiten? Neem dan contact op met een van beide tourleiders. De vertrektijden worden nog nader bekend gemaakt. Dat heeft te maken met de tijd die de verst weg wonende nodig heeft om het startpunt te bereiken. Met iedereen wordt rekening gehouden. We bereiken het hotel in de loop van de middag. Om 18:00 uur gaat het avondbuffet open en daarna is het ieder zijns weegs of gezellig samenzijn. Iedereen is daar helemaal vrij in.

Zaterdag 10 juni 2017

We vertrekken niet al te vroeg zodat iedereen de tijd heeft voor ontbijt en een wandelingetje, tanken, koffie drinken etc. Ik nodig jullie uit voor een rit van zo'n 65 km. Deze rit is met behulp van kaart en oog samengesteld en wordt ook zonder navigatie gereden. Hierdoor is het een heel leuk tourtje geworden met een paar bijzondere stops en verschillende omstandigheden, kleine weggetjes, een klim, bochtjes, een stukje lekker rechtdoor opschieten. Koffie/hapje stop ingebouwd. Ons einddoel is het prachtige plaatsje Bad Rothenfelde. Hier nemen we zeer ruim de tijd, niet alleen om te eten maar ook om deze locatie uitgebreid te kunnen bezichtigen. Als we iets niet hebben dan is het haast. Op een afgesproken tijdstip vertrekken wij weer naar Bad Laer, dat is maar een paar kilometer. Voor die personen die wat eerder willen vertrekken delen wij kaartjes uit om zelf het hotel terug te vinden. Om 18:00 uur gaat wederom het avondbuffet open en daarna is het ieder zijns weegs of gezellig samenzijn.

Zondag 11 juni 2017

Vandaag is het erop of eronder dag. Ik daag jullie allemaal uit voor een mega tour naar 2 prachtattracties. We bezoeken Hermannsdenkmal.
Afbeelding

En de Externsteine
Afbeelding

Dit gaat een rit worden van 170 km. En dan hebben we ook nog tijd nodig om deze 2 geweldige attracties te bekijken uiteraard. Dus op tijd weg. Maarrrrr het is wel vakantie dus we vertrekken niet in het donker. De route is weer helemaal door mij van kaart samengesteld. Dit keer is het menens dus gaan we zo recht mogelijk op ons doel af. Desondanks is het een prachtrit geworden. Vandaag voorgereden met de auto en ik was echt aangenaam verrast wat een mooie rit het is. Dit zal alle deelnemers nog lang in gedachten gaan blijven! Omdat wij voorrijden en Nel en ik samen op de ND gaan zal het tempo altijd voor iedereen goed bij te houden zijn. Ook stoppen we op tijd even om de stramme benen te strekken en even een rokertje weg te paffen indien nodig. Zelf een flesje drinken en een hapje meenemen kan altijd handig zijn natuurlijk. Eerst naar Hermannsdenkmal, het laatste stukje is een fikse klim en de snellere rijders krijgen dan ook alle gelegenheid om de 50cc power los te laten, niemand hoeft achter ons te blijven hangen. Als wij uiteindelijk ook boven zijn spreken we een vertrektijd af en kunnen we het Denkmal gaan bezichtigen.

Na de bezichtiging gaan we nog ruim 10 kilometer door naar de Externsteine. De rit begint met een 20% !!! afdaling. Wij verzoeken in dit geval iedereen voor de veiligheid achter de voorrijder te blijven. Ik wil wel dat iedereen heelhuids beneden aankomt. Na een kort ritje bereiken wij de externsteine en dat is wederom genieten. Ook hier spreken we af hoe laat we weer vertrekken. Ik zal dan wederom het voortouw nemen en ons per kerende post via de zelfde route terug voeren naar Bad Laer alwaar wij dan moe maar voldaan aan gaan sluiten bij het buffet. In de avonduurtjes kunnen wij onze avonturen bespreken en nog een keer van de gezelligheid genieten want het wordt dan al snel weer:

Maandag 12 juni 2017

Er zit niets anders op. Deze dag gaan wij weer naar huis op aan. Roelf (tomosje) zet de tour schuin omhoog naar het verre Groningen in en ik ga recht naar het westen tot aan Apeldoorn. En als jullie dan 's avonds allemaal weer thuis zijn dan hoop ik dat jullie blij en tevreden zijn met wat ik bij deze heb gepresenteerd.



Wie gaan er mee:

Marc en Nel 2 persoonskamer
Edwin, Sandra en Victor 3 persoonskamer
Jur Monsterlijkkps 1 persoonskamer
Roelf tomosje en Anton1962 2 persoonskamer
Martin66 1 persoonskamer
Gerard Lift 1 persoonskamer
HarryC 1 persoonskamer
Jan-H 1 persoonskamer
Bjorn 1 persoonskamer
Sethsryt 1 persoonskamer
jan-hans 1 persoonskamer.
Laatst gewijzigd door Marc op 16 mei 2017, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: STN 4 dagen Teutoburgerwald

Bericht#2 » 17 jan 2017, 11:51

Jeej!! Ik ga mijn vader ook nog vragen of hij mee wil.. Laat het je tzt nog horen.
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
johan 64
Berichten: 266

Re: STN 4 dagen Teutoburgerwald

Bericht#3 » 17 jan 2017, 11:58

ik meld mij aan om mee te gaan
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: STN 4 dagen Teutoburgerwald

Bericht#4 » 17 jan 2017, 12:05

Hoi ik wil graag mee een 1 persoonskamer kan ik mooi met roelf meerijden
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: STN 4 dagen Teutoburgerwald

Bericht#5 » 17 jan 2017, 12:08

ja martin fijn gaan we doen koffie bij mij of jou dan door met zijn drieen anton uit friesland gaat ook mee
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
johan 64
Berichten: 266

Re: STN 4 dagen Teutoburgerwald

Bericht#6 » 17 jan 2017, 12:13

ik johan graag 1pers kamer kan ik eventueel met jouw marc oprijden
0 x

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Re: STN 4 dagen Teutoburgerwald

Bericht#7 » 17 jan 2017, 12:18

Dat word weer een avontuur
Gr. anton
0 x
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
johan 64
Berichten: 266

Re: STN 4 dagen Teutoburgerwald

Bericht#8 » 17 jan 2017, 12:23

hoop ik is mijn eerste keer
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: STN 4 dagen Teutoburgerwald

Bericht#9 » 17 jan 2017, 12:24

Hoeveel kilometer is de heenreis ongeveer?
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: STN 4 dagen Teutoburgerwald

Bericht#10 » 17 jan 2017, 12:25

Yes ik ga mee is het hotel monte meyer weer heb er zin in
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2017”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer