Een kort ritje naar Den Haag

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Een kort ritje naar Den Haag

Bericht#1 » 27 mar 2017, 13:24

Afgelopen zaterdag ben ik al vroeg uit de veren gekomen, om naar mijn familie in Den Bosch te rijden.
Het jaarlijkse feest van het controleren en invullen van de belastingaangiften was weer aangebroken.
En omdat ik dit al jaren doe , voor al mijn broers en zussen, had ik de zaterdag hiervoor uitgetrokken.

Omdat ik alle tijd nodig zou hebben, dus ook onderweg geen tijd genomen om foto's te maken.

Zondag was helemaal alleen voor mezelf, dus ik wilde een ritje gaan maken met mijn scooter, niet te ver weg.
Het besluit genomen om maar weer eens naar Den Haag te gaan.
Onderweg heerlijk mijn bekje aflikken, bij al die mooie huizen en landgoederen bij Wassenaar.

Toen ik in Den Haag aankwam, heb ik de scooter geparkeerd aan de overzijde van het binnenhof.
Daarna rustig even het binnenhof bezocht.


Afbeelding


Afbeelding

Daarna wat door het centrum gestruind.
Op een gegeven moment werd ik benaderd door een lieve jongedame, met de vraag of ik het leuk zou vinden om even binnen te kijken in de tweede kamer.
Nou, daar had ik wel oren naar, want tot mijn schaamte moet ik toegeven dat ik hier nog nooit binnen was geweest.
Nadat ik door de beveiliging was, die zeer grondig controleert op allerlei gevaarlijke voorwerpen, ( ik moest zelfs horloge, en broekriem afdoen), mocht ik op eigen gelegenheid, vrij rondlopen.


Afbeelding

En toen maar eens even de vergaderzaal bezocht.
Natuurlijk was er geen politicus te bekennen, maar het was toch wel leuk om zo even wat indrukken op te doen.


Afbeelding

Daarna nog even in het gebouw rond gekeken, vooral bij de vitrines, die gevuld zijn met allerlei geschenken die gekregen zijn bij bezoeken bij ministers in het buitenland.

Afbeelding

En toen maar weer even door het centrum gelopen, wat winkels bekeken, en een lekker bakje koffie gedronken.
Toch een hoop mooie gebouwen daar in Den Haag.


Afbeelding

Uiteindelijk mijn scooter maar weer opgezocht, en via Scheveningen en de landgoederen route bij Wassenaar, naar Katwijk gegaan, om vanaf daar via Sassenheim naar Kaag te gaan, en door te rijden naar huis in Hoofddorp.

Alles bij elkaar zaterdag ruim 250 kilometer gereden, en gisteren ruim 130 kilometer afgelegd.
Het touren is voor mij weer begonnen.

Gr. Henk
1 x

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Een kort ritje naar Den Haag

Bericht#2 » 30 mar 2017, 10:47

Dat nog niemand hier op gereageerd heeft!
Zelf rijd ik dagelijks door DH, echter zie ik alleen 40-jes (40km/u rijders op 50km/u wegen) en wegwerkafzettingen).

Toch wel mooi om het op deze manier gefotografeerd te zien worden.
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Een kort ritje naar Den Haag

Bericht#3 » 30 mar 2017, 11:34

tja ik zie het nu pas mooie rit
wij waren in het jaar 2000 op vakantie in kijkduin en zijn met het openbaar vervoer naar het binnenhof gegaan erg leuk als je geen tram gewend bent we waren net op het binnen hof,, en ik zeg tegen mijn moeder en klaziena nou we zullen hier wel niet lang mogen zijn ik hoor de sirene s al ze weten zeker dat ik gearriveerd ben..
was de 11de... we werden er vriendelijk doch zeer nadrukkelijk verwijderd iedereen zelfs de ijskraam moest verplaatsen .. bleek dus net die dag een aantal vliegtuigen in die torens te zijn gevlogen..
de dame s hebben me in de tram en bus toch een paar keer raar aangekeken haha
tot ik in het vakantie huisje de tv voor rick aandeed en alle zenders berichten over die vreselijke aanslagen.
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2017”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer