Blijf uitgelogd worden

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Blijf uitgelogd worden

Bericht#1 » 11 aug 2022, 08:23

Goedemorgen,

Iedere minuut mag ik opnieuw inloggen. Is er een soort beveiliging dat als het IP adres wisselt, de cookies of sessies niet meer geldig zijn en degene word uitgelogd? Ik zit hier op kantoor met een dubbele (Round Robin) internet verbinding via twee verschillende providers. Mijn ip adres wisselt soms iedere seconde, zoals gezegd round-robin. Ideaal voor de servers en services die ik heb draaien, minder handig voor dingen als DigiD en, blijkbaar, dit forum. :zippit:
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Blijf uitgelogd worden

Bericht#2 » 11 aug 2022, 09:09

Dat klinkt als een nieuwe uitdaging. Kan je niet een bepaalde setting veranderen in je telefoon zodat hij je mac adres in samenwerking met het ip gebruikt?
Anders lijkt het of je continu de verbinding verbreekt en regelmatig in en uitlogt.
0 x

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Blijf uitgelogd worden

Bericht#3 » 11 aug 2022, 09:16

Micha schreef:Dat klinkt als een nieuwe uitdaging. Kan je niet een bepaalde setting veranderen in je telefoon zodat hij je mac adres in samenwerking met het ip gebruikt?
Anders lijkt het of je continu de verbinding verbreekt en regelmatig in en uitlogt.


Ik gebruik heel ouderwets een grote desktop computer (Workstation) om het forum te bezoeken. Ik zou niet weten wat je precies met die setting bedoelt, of hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen.

Mij lijkt het een security feature van dit phpBB3 forum systeem.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Blijf uitgelogd worden

Bericht#4 » 11 aug 2022, 09:55

Je mac adres staat vast aan je apparaat. Je ip adres kan wisselen. Toch zou het als goed is desnoods in je modem/router nog wat extra aan kunnen staan. Ik heb dat probleem niet meer en ook ik wissel door omstandigheden nog wel eens van ip adres. Kijk anders of er niet in je beveiliging alles op max staat want dat kan soms ook het probleem zijn. En kom je er anders niet verder uit stuur dan even een berichtje naar de beheerder.
0 x

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Blijf uitgelogd worden

Bericht#5 » 11 aug 2022, 12:18

ik denk bij jou ligt. Ik heb geen probleem.

Misschien heb je een brouwser van de oudere versie of iets van je instelling van de security setting van de brouwser klopt niet anders zou je gewoon kunnen blijven inloggen.
0 x

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Blijf uitgelogd worden

Bericht#6 » 11 aug 2022, 13:51

Victor-San schreef:ik denk bij jou ligt. Ik heb geen probleem.


Jij hebt dan ook waarschijnlijk niet een dubbele internet verbinding die round-robin IP adressen wisselt met een MikroTik managed switch en daarvoor een dichtgespijkerde EdgeRouter in je eigen serverkast.

Ik geef in de eerste post al aan dat het bij mij ligt.. Maar mogelijk is het een feature van phpBB3.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Blijf uitgelogd worden

Bericht#7 » 11 aug 2022, 14:18

Aha je gebruikt een switch. Dat verklaart al wat meer.
Op mijn voormalige en huidige werkplek maken ze ook gebruik van switches en normaal zou dat geen probleem moeten geven. Ik denk dat of de beveiliging en of dat de browser erg strak staat afgesteld. Dit kan maken dat je in een vm werkt op een server en die sluit automatisch af na een bepaalde tijd. Dit kan de oorzaak zijn want op mijn voormalige werk gebeurde dat met regelmaat bij diverse sites. Even in slaap modus en voila uitgelogd.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Blijf uitgelogd worden

Bericht#8 » 12 aug 2022, 16:21

Ik ken het probleem bij het gebruik van TOR browser maar niet als een security feature van phpBB.

Sommige meer obscure Linux distro's schijnen ook wel eens connectieproblemen te hebben en zogenaamde 'veilige' browsers als Brave.

In ieder geval is het geen doelbewuste actie of instelling aan onze kant.
0 x

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Blijf uitgelogd worden

Bericht#9 » 13 aug 2022, 12:43

Amendoim schreef:Ik ken het probleem bij het gebruik van TOR browser maar niet als een security feature van phpBB.

Sommige meer obscure Linux distro's schijnen ook wel eens connectieproblemen te hebben en zogenaamde 'veilige' browsers als Brave.

In ieder geval is het geen doelbewuste actie of instelling aan onze kant.


Ik zal deze site bij de uitzonderingen zetten, zodat deze site altijd hetzelfde IP adres krijgt, en dan eens kijken wat dat doet, waarschijnlijk gaat het dan goed.

Iedereen bedankt voor de feedback en het meedenken :bighug:
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Blijf uitgelogd worden

Bericht#10 » 13 aug 2022, 18:38

Ik vind het altijdgeweldig als ik op dit forum info lees waar ik echt geen snars van begrijpt. Een nieuwe wereld gaat open voor mij. Is het niet over sleutelen aan de scooter dan is het wel de wereld van de computer Respect voor jullie en jullie kennis, begrijp r niets van. Maar rij nog op mijn scooter en kan de berichten op het forum dagelijks lezen. En daar ben ik blij mee. Hou het koel.
3 x

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer